Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået oprettet CVR nr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Jeg har fået et CVR nr. Men hvordan skal jeg forholde mig til skat? Skal jeg indberette 1 gang om året hvad jeg har solgt for? Skal jeg selvom jeg ikke sælger noget oplyse noget til skat?
Håber nogen kan hjælpe lidt:-)
Majbritt

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:09

Du skal indberette moms og skat.

Moms skal du indberette hvert kvartal, og det skal du også gøre selv om du ikke sælger/køber noget. Så der skal indberettes 0 kr - hvis du som sagt ikke har noget køb/salg

Du skal på din forskudsopgørelse indberette hvor meget du regner med at have i overskud. Det kan være svært at vide det først år, så der må du gætte dig lidt frem. Men det er af dit overskud du betaler skat.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:28

Tak:-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:03

KS71:
Moms skal du indberette hvert kvartal
Enig - hvis du altså er momsregistreret

KS71:
Men det er af dit overskud du betaler skat.
... så du skal holde regnskab med indtægter og udgifter. Er det en enkeltmandsvirksomhed, gælder det kalenderåret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36

læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html Du har PMV og dermed ikke noget moms -får du kan se, at du vil ramme 50.000 kr omsætning på en 12 mdr perode og så - momsregistrerede skal indberette hvert kvartal - også 0 - Du har ikke moms og kan lade det ligge

Regnskab føres løbende og der udfyldes forskud til skat med forventet resultat + udvidet selvangivelse - regnskab og alle bilag gemmes i 5 år til evt kontrol

Læs meget mere for 55 kr i ebog om PMV og personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)