Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenlægning - muligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har brug for at råd som jeg håber at kunne få hjælp til i dette forum.

Jeg driver et enkeltmands firma som sælger tilbehør til autobranchen, min omsætning er imellem 50 og 150 om året. Det er ret interesse jeg har dette ”fritids firma”.

Min kone har også et enkeltmands firma som kun vare tager vores søn som dyrker sport på højt plan. Firmaet er lavet for at håndtere de sponsorpenge som vi får til vores søn. Det er indtægter for ca. 150.000kr og dette firma går i nul.

Mit spørgsmål er så, er det muligt at lægge de 2 firma sammen på en måde, så overskudet på det ene firma kan bruges til at dække udgifter i det andet firma? På den måde er vi knap så afhængig af sponsorpenge, da den opgave tager utrolig meget af vores tid?

VH

Hr. Nielsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:01

Ville den absolut letteste løsning ikke være at dit Auto-firma sponserer din søn ('s firma)?

Og ja, det koster meget tid at hive sponsorpenge hjem, men derudover er det jo "gratis" og ofte det værd.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 1. Sep 16
Skrevet kl. 12:07

Hejsa.

Den løsning tror jeg ikke SKAT er glade for, men ikke noget jeg har undersøgt næsmere.

BTW, findes der firma som lever af at finde sponserpenge til sportsudøvere?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:27

Umiddelbart er det svært at se forskellen mellem den konstruktion du nævner og så en direkte sponsorstøtte fra dit firma til sønnen.

Din antagelse omkring SKAT's syn på sagen er nk helt korrekt.

Måske nogen kan komme på banen her med konkret viden om emnet, herunder omdet ændrer noget at få din virksomhed evt omdannet til et selskab (IVS eller ApS), og efterfølgende indgå en sponsorkontrakt. Personligt vil tvivler jeg på at det gør nogen forskel, men har ikke konkret viden om det.

Tilmeldt 1. Sep 16
Skrevet kl. 12:32

Hejsa.

Hvis man opgiver 2 Branchekode i den nye virksomhedsform, er det så muligt?

Jeg aner intet om dette, så måske er det et dumt spørgsmål..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38

man skal nok holde sig for øje, at fradrag hænger sammen med indtægt, og i princip er der ikke nødvendigvis fradrag for udgifter ved at drive blikkenslager virksomhed i indtægter ved at drive skoleundervisning f.eks

Jeg mener derfor ikke du kan udnytte et underskud fra f.eks. bil værksted som modregning i sponsor penge og i alle fald vil det jo svare til, at du selv sponsorerer din søn, hvilket næppe kan retfærdiggøres ved at det giver dig fortjeneste ved den markedsføring, og så er der ikke fradrag overhovedet

Jeg tror ikke du skal mixe det på nogen måde indtægt og udgiftsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 16
Skrevet kl. 14:24

Tak for dit svar, men er ikke helt sikker på jeg forstår dig, så vender mit spørgsmål om.

For at opretholde en vis økonomi i hendes firma for vores søn kan passe sin sport, må hun så arbejde for andre og fakturere dem, for så kunne hun jo sælge de dele jeg sælger og jeg kunne lukke mit ned..?

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:34

Nej, men mon han ikke mener at du ikke kan få fradrag for sponsorudgifter medmindre du sandsynliggør at det er salgsfremmende for din virksomhed.

Hvem har været med omkring opsætningen af din hustrus virksomhed. Hvis I har haft rådgivning indover ifm den opsætning, skulle du måske rette dit spørgsmål til denne, da vedkommende så har et kendskab til jeres setup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45

arguins:
Nej, men mon han ikke mener at du ikke kan få fradrag for sponsorudgifter medmindre du sandsynliggør at det er salgsfremmende for din virksomhed.
jo som jeg forstår det kommer sponsorindtægterne ind i hustru firmaet idag. Der er de skattepligtige. Hvordan de så allerede idag overhovedet kan gå videre til sønnens sport OG give hustrufirmaet fradrag er noget jeg ikke forstår

Sponsorene - er vel nogen 3. parter eller?

De trækker markedsføringen fra går jeg ud fra - men hustru firmaet modtager pengene - og er ikke den der leverer modydelsen for sponsoratet, det forstår jeg ikke -

Hustru firmaet kan jo ikke bare give sønnen pengene og trække dem fra, hvis ikke hustrufirmaet kan sandsynliggøre det sker, alene for at tjene penge på det i hustru firmaet.

Jeg kan godt misse nogle punkter her, for det lyder lidt som en underlig konstruktion?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Netop derfor at jeg foreslår at tage det op med evt rådgiver.

Mener at der er forskellige betingelser alt efter hvor proff aktiviteten er

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)