Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenlægning - muligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Go morgen

Jeg kan læse at jeg ikke har formuleret mig korrekt, det beklager jeg.

Min kones firma er kun oprettet for at drive vores søn´s sport, grunden til oprettelsen var at vi får nogle sponsorrater som vi ellers skulle betale skat af som privat personer, samt vi kan trække momsen fra på det udstyr som vores søn bruger.

Håber det kan hjælpe jer.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:21

Tror at svaret stadig vil være det samme.

Som udgangspunkt vil en virksomhed kun få fradrag for reklame/sponsorat såfremt dette er salgsfremmende. Da der ikke ligger noget salgsfremmende i at jeres virksomhed sponsorerer sønnen, vil der ikke være fradrag herfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44

Nielsen60:

Go morgen

Min kones firma er kun oprettet for at drive vores søn´s sport, grunden til oprettelsen var at vi får nogle sponsorrater som vi ellers skulle betale skat af som privat personer, samt vi kan trække momsen fra på det udstyr som vores søn bruger.

jeg synes ikke du læser svarene helt. Din kones firma får en indtægt som er skattepligtig (fra sponsorene) og kan ikke trække den fra når pengene går videre til sønnens sport som udgangspunkt - med mindre din kones firma kan påvise indtægter der klar overstiger udgifterne som følge af sponsoratet. Din konens firma er som jeg læser det, blot skattepligtig af hele sponsoratet uden fradrag

Jeg er også stærkt tvivlsom til at momsregistreringen er sket korrekt - ellers kunne vi jo alle momsregistrere os og trække moms fra mad og sjov fra. Det kræver jo mere end bare ønske om at trække moms fra. SKAT vil jo ikke finansiere private hobbyer, og hvis din virksomhed ikke er erhvervsmæssig, vil du blive nægtet momsregistrering (eller skulle have været nægtet det).

Inden I står med et problem hvis skat kigger på fradrag og moms så se at tal med en revisor og fremlæg det konkrete, og få ind ud af, om det kan forsvares som en erhvervsmæssig drift eller - om I tager klart forkerte fradrag mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:47

Cookie - John Hannover:

Nielsen60:

Go morgen

jeg synes ikke du læser svarene helt. Din kones firma får en indtægt som er skattepligtig (fra sponsorene) og kan ikke trække den fra når pengene går videre til sønnens sport som udgangspunkt - med mindre din kones firma kan påvise indtægter der klar overstiger udgifterne som følge af sponsoratet. Din konens firma er som jeg læser det, blot skattepligtig af hele sponsoratet uden fradrag - 

Jeg er også stærkt tvivlsom til at momsregistreringen er sket korrekt - ellers kunne vi jo alle momsregistrere os og trække moms fra mad og sjov fra. Det kræver jo mere end bare ønske om at trække moms fra. SKAT vil jo ikke finansiere private hobbyer, og hvis din virksomhed ikke er erhvervsmæssig, vil du blive nægtet momsregistrering (eller skulle have været nægtet det).

Inden I står med et problem hvis skat kigger på fradrag og moms så se at tal med en revisor og fremlæg det konkrete, og få ind ud af, om det kan forsvares som en erhvervsmæssig drift eller - om I tager klart forkerte fradrag mm

vh John Hannover

John, er dit svar omkring konens skattemæssige stilling også gældende for det forhold at sønnen dyrker sport på højt plan!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

arguins:
John, er dit svar omkring konens skattemæssige stilling også gældende for det forhold at sønnen dyrker sport på højt plan!
som udgangspunkt ja - men det er jo netop den lille uklarhed der gør, at jeg skriver

cookie:
-

Det som komplicerer er, at hvis sønnens sport er på det høje plan hvor der er erhvervsmæssigt drift - så ville det nok være klogt at lade sønnen tage sponsoratet og skatte af det - med evt fradrag for omkostninger for udøvelsen og lade sønnen se om momsregistrering så også kunne forsvares

Jeg ser så bare moderens virksomhed som skudt forkert ind imellem - Den har vel næppe erhvervsmæssig - markedsmæssig fordel men - det er det en revisor lige må se på. Som det beskrives her lyder fradrag og momsregistrering til formålet risikofyldt - HVIS det, som jeg frygter, ses som en hobby med motorcyklen og ikke erhvervsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:16

Svaret på trådstarters spørgsmål er under alle omstændigheder NEJ, du kan ikke lægge de 2 aktiviteter sammen, og behandle dem skattemæssigt under ét.

Sportregnskabet gøres op som indtægter fra sport minus udgifter fra sport. Er udgifterne større end indkomsten skal resultatet opgøres som 0,00kr. Der er ikke noget skattemæssigt fradrag for underskud

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)