Go morgen
Jeg kan læse at jeg ikke har formuleret mig korrekt, det beklager jeg.
Min kones firma er kun oprettet for at drive vores søn´s sport, grunden til oprettelsen var at vi får nogle sponsorrater som vi ellers skulle betale skat af som privat personer, samt vi kan trække momsen fra på det udstyr som vores søn bruger.
Håber det kan hjælpe jer.
jeg synes ikke du læser svarene helt. Din kones firma får en indtægt som er skattepligtig (fra sponsorene) og kan ikke trække den fra når pengene går videre til sønnens sport som udgangspunkt - med mindre din kones firma kan påvise indtægter der klar overstiger udgifterne som følge af sponsoratet. Din konens firma er som jeg læser det, blot skattepligtig af hele sponsoratet uden fradrag -
Jeg er også stærkt tvivlsom til at momsregistreringen er sket korrekt - ellers kunne vi jo alle momsregistrere os og trække moms fra mad og sjov fra. Det kræver jo mere end bare ønske om at trække moms fra. SKAT vil jo ikke finansiere private hobbyer, og hvis din virksomhed ikke er erhvervsmæssig, vil du blive nægtet momsregistrering (eller skulle have været nægtet det).
Inden I står med et problem hvis skat kigger på fradrag og moms så se at tal med en revisor og fremlæg det konkrete, og få ind ud af, om det kan forsvares som en erhvervsmæssig drift eller - om I tager klart forkerte fradrag mm
vh John Hannover