Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud ved stiftelse af ApS

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der skulle jo gerne være indtægter..

men for at oprette aps skal der bruges 125000. og depositummet kan jo lige så godt indgå i dette beløb hvis det kan..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Steffen H.:
Eller en helt tredje løsning?

Nogle SMBA-selskaber. Kapitalkrav er NUL.

Se eksempelvis:

http://www.amino.dk/forums/p/44140/264782.aspx#264782

eller www.smba.dk.

Du bør læse min artikel om såkaldte "pengeløse selskaber"

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:47

Hejsa

I forlængelse af ovenstående er vi interesserede i at vide, hvordan det forholder sig med fradrag ved brug af egne lokaler til erhvervsmæssige formål. Vi er to om at oprette et aps og spørgsmålet er om vi kan udleje begge vores lejligheder til virksomheden? Kan man trække husleje/dele af huslejen fra i begge lejligheder? Virksomheden skal vel have officiel adresse ét af stederne ikke? Det skal minimum være ét fysisk lokale i hver lejlighed, som ikke må bruges privat, for at man kan kalde det erhvervslejemål, ikke?

Mange tak for jeres hjælp

LBMJ

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:12

Først og fremmest glæder det mig at du har ignoreret Ejlers indlæg. Det er det eneste at gøre hvis man vil slippe for det som jeg kalder spam.

Hvis I har kontor i lejlighederne kan I fastsætte en leje i forhold til selskabet. Dvs. lejen udgiftsføres i selskabet og indtægtsføres hos jer personligt, med fradrag af en del af udgifterne.

Men spørgsmålet er om I kan stå inde for at pågældende rum kun anvendes i selskabets virksomhed og ikke anvendes privat. Det er stort set umuligt i mindre lejligheder.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:11

Skattekonsulenterne:
Først og fremmest glæder det mig at du har ignoreret Ejlers indlæg. Det er det eneste at gøre hvis man vil slippe for det som jeg kalder spam.

Bent. Det var ikke pænt sagt, det var uden argumenter og irrelevant i relation til dit indlæg.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 01:43

Hej med dig du..

Jeg har læst lidt på dit indlæg og som jeg forstår det vil du:

Oprette et holdingselskab(ApS) dette koster 125.000 kr. enten i cash eller på værdi..

Du skal ikke betale 125.000 kr. for datterselskab, der mener jeg du skal betale et gebyr på 1000 kr., også kan du få lavet et datterselskab.. Muligt jeg husker meget forkert, men det er sådan jeg mener det fungere.

Håber det hjælper dig om ikke andet du finder løsningen.

Mvh

Søren

-- Man kan hvad man vil!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:43

ØH ?

Der skal indskydes værdier eller kontanter på min. 125.000 kr. ved stiftelse af et datterselskab men det er holdingselskabet der betaler. Det med gebyret stiller jeg mig uforstående overfor. Der skal laves stiftelsesdokumenter og taler vi værdier også vurderingsberetning.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)