I forlængelse af ovenstående er vi interesserede i at vide, hvordan det forholder sig med fradrag ved brug af egne lokaler til erhvervsmæssige formål. Vi er to om at oprette et aps og spørgsmålet er om vi kan udleje begge vores lejligheder til virksomheden? Kan man trække husleje/dele af huslejen fra i begge lejligheder? Virksomheden skal vel have officiel adresse ét af stederne ikke? Det skal minimum være ét fysisk lokale i hver lejlighed, som ikke må bruges privat, for at man kan kalde det erhvervslejemål, ikke?
Først og fremmest glæder det mig at du har ignoreret Ejlers indlæg. Det er det eneste at gøre hvis man vil slippe for det som jeg kalder spam.
Hvis I har kontor i lejlighederne kan I fastsætte en leje i forhold til selskabet. Dvs. lejen udgiftsføres i selskabet og indtægtsføres hos jer personligt, med fradrag af en del af udgifterne.
Men spørgsmålet er om I kan stå inde for at pågældende rum kun anvendes i selskabets virksomhed og ikke anvendes privat. Det er stort set umuligt i mindre lejligheder.
Jeg har læst lidt på dit indlæg og som jeg forstår det vil du:
Oprette et holdingselskab(ApS) dette koster 125.000 kr. enten i cash eller på værdi..
Du skal ikke betale 125.000 kr. for datterselskab, der mener jeg du skal betale et gebyr på 1000 kr., også kan du få lavet et datterselskab.. Muligt jeg husker meget forkert, men det er sådan jeg mener det fungere.
Håber det hjælper dig om ikke andet du finder løsningen.
Der skal indskydes værdier eller kontanter på min. 125.000 kr. ved stiftelse af et datterselskab men det er holdingselskabet der betaler. Det med gebyret stiller jeg mig uforstående overfor. Der skal laves stiftelsesdokumenter og taler vi værdier også vurderingsberetning.