ja jeg har også undret mig om den koncensus om kun en krænkelse. Hvis man forestiller sig et firma bruger det på helt forskellige platforme og dermed har indtægt ved at bruge billedet uretmæssigt på flere platform, så må der vel være ret til at gå efter flere. Ellers enig i, at en advokat let æder mere end besparelsen. Prøv med 5.000 til endelige afgørelse og beklag meget og væk med billedet overalt det er misbrugt - og skriv du betaler så snart de accepterer. Derved står de med valget mellem 5.000 kr - eller DE skal til at trække dig i retten med omkostninger for at få 5.000 mere. Det er mindre attraktivt for dem at bruge advokat og tid på 5.000 end 10.000. Din risiko er begrænset ved den løsning, med mindre du mener du slet ikke har krænket vh john Hannover |
Sjovt at alle I som ikke til daglig beskæftiger jer med "billeddatabase-bureauer" udtaler jer og ignorerer mine indlæg og at trådstarter (som jeg ellers opfordrede ham til) IKKE offentligggør den konkrete ordlyd af licensen!
Jeg har ikke set EN ENESTE billedleverandør som kræver betaling pr. hjemmeside - men hvis I er så mange som er så sikre i jeres sag og har kendskab til dette, så vil jeg da opfordre jer til her på tråden at offentliggøre -med links- disse firmaers licenser. - måske også lidt til skræk og advarsel for alle os andre, så vi ved hvor vi IKKE skal gå hen - som jeg har gjort opmærksom på har ALLE STØRRE STØRRE SPILLERE på markedet, f.eks. Shutterstock.com en politik, hvor man ikke tæller antallet af medier, men TYPEN af medier.
Venter spændt på links til licenser. :)
Bliv gratis medlem