Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

starte nyt ivs men er ikke momsregistreret

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i den situation at jeg lige skal oprette et IVS. Jeg skal dog hurtigt bruge varer fra kina, hvilket vil sige jeg ikke kan nå at blive momsregistreret. Men hvis jeg søger om momsregistreringen inden jeg bestiller varer hjem, kan jeg så godt indberette importmomsen, så det ikke bliver en udgift hos mig?

Eller skal momsregistreringen have gået igennem før jeg kan det?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:00

ligeblevet18år:

Hej Amino,

Jeg står i den situation at jeg lige skal oprette et IVS. Jeg skal dog hurtigt bruge varer fra kina, hvilket vil sige jeg ikke kan nå at blive momsregistreret. Men hvis jeg søger om momsregistreringen inden jeg bestiller varer hjem, kan jeg så godt indberette importmomsen, så det ikke bliver en udgift hos mig?

Eller skal momsregistreringen have gået igennem før jeg kan det?

Du SKAL importregistreres før du på lovlig hvis kan importere varer. Længere svar behøver du ikke på det.

I forhold til importmomsen, så læs hvad John skrev i dit forrige indlæg

Tilmeldt 7. Jun 16
Skrevet kl. 22:27

Hej,

Jeg snakker om momsregistrering, ikke importregistrering. for det bliver jeg et par minutter efter jeg har oprettet

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:39

ligeblevet18år:

Hej,

Jeg snakker om momsregistrering, ikke importregistrering. for det bliver jeg et par minutter efter jeg har oprettet

lige et link til din egen tråd, hvor du har svaret på dig spørgsmål; http://www.amino.dk/forums/t/272461.aspx

Hvis ellers du endnu ikke har solgt noget uden moms før momsregistrering er gennemført, så får du også fradrag for dine køb foretaget i perioden hvor selve registreringen er under gennemførsel

Tilmeldt 7. Jun 16
Skrevet kl. 23:55

så hvis man antager at man har solgt noget uden moms under den periode man afventer momsreg så kan man ikke indberette den købsmoms, og så vil det være en udgift?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

ligeblevet18år:

så hvis man antager at man har solgt noget uden moms under den periode man afventer momsreg så kan man ikke indberette den købsmoms, og så vil det være en udgift?

ja

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Skrevet kl. 12:38

Men alt i alt vil det give det samme resultat på en måde om vi er moms reg eller ej, i og med vi så heller ikke skal pålægge varen moms, i og med vi ikke har omsat for 50k på under de 12 måneder og heller ikke forventr det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ligeblevet18år:
i og med vi ikke har omsat for 50k på under de 12 måneder og heller ikke forventr det

Har I tænkt på om et IVS i det hele taget der rigtige for jer - når vi taler om forventet omsætning for under 50.000 kr årligt? Hvad vil jeres omkostninger være til:

- Stiftelse af IVS
- Evt. hjælp til stiftelse af IVS
- Lovpligtig arbejdsskadeforsikring
- Bankkonto
- Bogføring
- Årsregnskab
- Skat og moms

Hvis I ikke selv kan noget af ovenstående så regn med at det nemt koster 10.000 kr  i år 1 at få lavet ovenstående. Hvis omsætningen er under 50.000 kr så skal der en særdeles god avance på for at et IVS vil løbe rundt.

Selv det  at kaste håndklædet i ringen er ikke nødvendigvis gratis heller, hvis I vil gøre det på en ordentligt måde........

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)