Jeg står i den situation at jeg lige skal oprette et IVS. Jeg skal dog hurtigt bruge varer fra kina, hvilket vil sige jeg ikke kan nå at blive momsregistreret. Men hvis jeg søger om momsregistreringen inden jeg bestiller varer hjem, kan jeg så godt indberette importmomsen, så det ikke bliver en udgift hos mig?
Eller skal momsregistreringen have gået igennem før jeg kan det?
Jeg står i den situation at jeg lige skal oprette et IVS. Jeg skal dog hurtigt bruge varer fra kina, hvilket vil sige jeg ikke kan nå at blive momsregistreret. Men hvis jeg søger om momsregistreringen inden jeg bestiller varer hjem, kan jeg så godt indberette importmomsen, så det ikke bliver en udgift hos mig?
Eller skal momsregistreringen have gået igennem før jeg kan det?
Du SKAL importregistreres før du på lovlig hvis kan importere varer. Længere svar behøver du ikke på det.
I forhold til importmomsen, så læs hvad John skrev i dit forrige indlæg
Hvis ellers du endnu ikke har solgt noget uden moms før momsregistrering er gennemført, så får du også fradrag for dine køb foretaget i perioden hvor selve registreringen er under gennemførsel
så hvis man antager at man har solgt noget uden moms under den periode man afventer momsreg så kan man ikke indberette den købsmoms, og så vil det være en udgift?
så hvis man antager at man har solgt noget uden moms under den periode man afventer momsreg så kan man ikke indberette den købsmoms, og så vil det være en udgift?
ja
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men alt i alt vil det give det samme resultat på en måde om vi er moms reg eller ej, i og med vi så heller ikke skal pålægge varen moms, i og med vi ikke har omsat for 50k på under de 12 måneder og heller ikke forventr det
i og med vi ikke har omsat for 50k på under de 12 måneder og heller ikke forventr det
Har I tænkt på om et IVS i det hele taget der rigtige for jer - når vi taler om forventet omsætning for under 50.000 kr årligt? Hvad vil jeres omkostninger være til:
- Stiftelse af IVS - Evt. hjælp til stiftelse af IVS - Lovpligtig arbejdsskadeforsikring - Bankkonto - Bogføring - Årsregnskab - Skat og moms
Hvis I ikke selv kan noget af ovenstående så regn med at det nemt koster 10.000 kr i år 1 at få lavet ovenstående. Hvis omsætningen er under 50.000 kr så skal der en særdeles god avance på for at et IVS vil løbe rundt.
Selv det at kaste håndklædet i ringen er ikke nødvendigvis gratis heller, hvis I vil gøre det på en ordentligt måde........