Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret men indtægt under 50.000

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

JA.

Selvom din omsætning ikke er over grænsen følger alle pligter med når du har valgt at lade dig momsregistrere.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:39

Ja det skal du. Når du er momsregistreret, skal du lave momsregnskab og afregne med SKAT.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46825
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09

ECOLJ:

1

Jeg køber varer udenfor EU - skal jeg betale importmoms, når jeg nu får en indtjening på under 50.000? Med andre ord -

2

er jeg forpligtet til at lave momsregnskab med købs- og salgsmoms, når min virksomhed er momsregistreret, selvom min indtjening er lille?

1 Du skal bogføre importmoms men når du er momsregistreret og købet er til momspligtig aktivitet, så skal du ikke betale noget - det er 25% af vare+fragt som importmoms under salgsmoms og samme beløb så under købsmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

2 - ja alt du sælger skal du have moms på - eller hvis det er til udlandet - behandle efter de regler men med momsindberetning  så ja du skal føre fuldt momsregnskab, hvilket er ret let i det fleste regnskabsprogrammer - men jo skal huskes

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)