Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - vedr. fri fragt og pengene retur.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har siddet og søgt lidt i forums herinde, og har ikke kunne finde mit specifikke spørgsmål.

Man har som kunde i en webshop krav på at kunne få det fulde beløb man har betalt retur.

Hvis man som mange shops gør, tilbyder fri fragt ved køb over eks. 500 kr. og kunden retunerer alle varer er man igen selvfølgelig pålagt  at betale hele beløbet tilbage.

Men jeg har oplevet flere kunder der er "snedige" og vælger at bestille ekstra varer, og på den måde komme over 500 kr. og derefter returnere denne vare.

Mit spørgsmål er nu:

Hvis det sluttelige beløb kommer under 500 kr. - kan jeg så tillade mig at moderegne de 39kr. inkl moms jeg plejer at tage for forsendelse, da kunden nu ikke længere har købt over 500 kr. ?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 19:44

Det vil jeg mene du godt kan tillade dig. Ligesom en rabat ved køb af x antal også bortfalder hvis man returnerer nogle af varerne.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:21

Hejsa,

tror du ikke bare det er et tilfælde? Kunden skal jo selv betale fragten for at sende varen retur til dig, så jeg kan ikke se nogen idé fra kundens side. (medmindre det er en reklamation)

Så hvis det er 1-3 stk. hvor det er sket, så tror jeg bare at det er et tilfælde, og du ikke skal tænke mere over det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 23:16

Tak for dit svar. Du har nok ret. Syntes bare det er sket ret ofte på det sidste.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 23:17

Det syntes jeg jo også. Men er det lovligt?

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 00:08

Det er normalt at folk bestiller ekstra for at kommer over grænsen for fri fragt og så sender retur såfremt der er fri retur. Stylepit mener jeg det er får 25% af deres varer de har solgt retur fordi folk udnytter dette. Er grænsen på fx 800kr og de kun skal habe noget til 600 kr køber de bare varen i to str så de er sikker på det passer og sender den anden retur med returlabel. Fuldkommen idiotisk at shops tilbyder gratis fragt og endnu mere at der tilbydes gratis retur. men sådan er konkurrence jo. :)

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 09:04

Jeg er enig.

Vedr forventninger...
Mange kunder har jeg set på min egen og andres shops, giver lavere karrakterer på trustpilot og facebook pga. at der ikke er fri fragt. eller ikke fri retursedler.

Hvilket jeg ikke syntes har noget med det at gøre. :/

Men JB når du siger det er idiotisk, mener du så fri fragt over et vis beløb, fri fragt - uanset beløb - eller bare alt der har med fri fragt at gøre?

/C

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 12:29

Generelt fri fragt. Ved godt det bliver brugt som lokkemad meeeen det er med til at underminerer de fysiske butikker. Hvis ikke vi passer på så er der intet der hedder butikker fremover og det vil folk blive kede af. Men det er en konsekvens folk endnu ikke har i tankerne (ihvertfald ikke af alm. forbrugere). Og folk brokker sig også over pakken ikke kommer dagen efter selvom de først har lagt ordren kl 18-19 om aftenen. Forventningsniveauet i DK er ret naivt efterhånden og vi vil have premium service til discount pris. FINDES IKKE.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:57

Her er en model som virker for os.

Fri fragt ved køb over 599,-

Ellers 39,- eller 59,- alt afhængig af hvor pakken skal leveres.

I pakken ligger en returfragt seddel. Hvis kunden ønsker at sende noget retur og bruger denne seddel, bliver returfragten 50,- trukket fra krediteringen.

Regnskabet går i nul på fragtsiden.

99% af de pakker vi får retur benytter vores fragtseddel.

Retur ligger på under 10%.(typisk 8%)

At give fri fragt og fri retur, i min branche (tøj) er en killer og bør kun bruges hvis man er ude efter kalkuleret markedsandele. Alle test og erfaringer viser at dette vil bevirke returdelen i en negativ art som nemt kan ligge over 35/40% i retur.
det koster på alle parametre i virksomheden og er rent No Go.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 13:21

*JB* Enig.. denne butik startede som en fysisk butik, men lukkede da der var mere omsætning i webbutik end fysisk, og at den fysiske butik gav underskud hver måned. - dette er vidst en meget udbredt historie. Især for førstegangs butiksejere.

- det er også derfor der ikke bare som standard er fri fragt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)