Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg er ny i alkoholrådgivning

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har for et par måneder siden startet et lille alkoholrådgivnings firma. Jeg mener selv, at det er lidt utraditionelt, da jeg tilbyder hjælpen i folks eget hjem.

Jeg er overbevist om, at der findes mange problemdrikkere der ville tage imod hjælp, hvis de ikke skal ud og deltage i mere eller mindre offentlige tilbud, med flere mennesker end de har lyst til, at se i deres situation. Ofte vil lysten komme, når de får hjælpen til, at komme igang hjemme hos sig selv. 

Jeg synes selv, at jeg har fået lavet en god hjemmeside og annoncere på Google, men der sker næsten ikke noget.  

Har nogle af jer, med mere erfaring end jeg, gode råd og ideer til mit tilbud i har lyst til at dele, ville jeg blive meget taknemmelig. 

I finder mit tilbud på:

http://www.privatalkoholraadgivning.dk/

Med de bedste hilsner 

Morten Brøns

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 08:24

Hej Morten

Synes også, det er en flot hjemmeside, du har fået lavet. 

Nu skriver du, at du annoncerer på Google Adwords - men får du nogle kliks derfra?

Jeg kan se, at dit site kun indeholder én side - hvilket system er det lavet i?

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:24

Hej Morten 

Er du sikker på at du når ud til relevante besøgende fra Google?

Jeg ser meget tit nyopstartede Google AdWords annoncører der har konfigureret deres annoncer og søgeord unødvendigt bredt. Dette kan give dig en masse irrelevante søgninger, som dermed bruger dit daglige budget

Din hjemmeside er meget teksttung og ikke særligt "sælgende". Jeg ved godt at det handler om troværdighed og tillid jf. dit arbejdsområde. Men der er ikke meget "call to action" gennemgående på sitet. 

Jeg står din til rådighed, hvis du måtte have brug for sparring mm. Fang mig eventuelt på mail simon@erhvervshjemmesider.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 20:24

Hej Jakob

tusind tak. Jeg er glad for, at du synes den er flot. 

mht. Klik så annoncere jeg pt for kr. 60 dagligt, men det giver kun 3-4 klik om dagen. Jeg har så spildt en del på at køre søgeord+negative søgeord i stiling. Jeg har netop modtaget lidt hjælp af en mere kompetent bruger. Det kan være at der hjælper lidt.

Systemet hedder vist Muse.

Tak igen

Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 20:40

Hej Simon

Tak for dit svar.

Jeg er bange for at du har ret i, at jeg ikke er noget ud til de rigtige. Jeg har nu fået hjælp til at finde bedre søgeord+ negative. Jeg håber det hjælper. 

Mht at den er teksttung, så er der nok noget om det du skriver, men det er et komplekst emne at sætte ord på. Jeg tror dog, at jeg venter lidt med at ændre, til jeg føler mig mere sikker på, at det er de rigtige der klikker, men ikke gør brug af tilbuddet.

Måske har du lyst til at komme med et eksempel på, hvad du mener der kan gøres mere Call to action.

Tak for tilbuddet, jeg ved nu hvor jeg kan finde dig.

Dbh Morten 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 22:25

Hej Morten

Håber det bliver bedre med din Adwords kampagne så:) 

Jeg er også enig med Simon i, at lidt mere "Call to action" måske kunne give flere henvendelser. Uden at det bliver alt for salgsagtigt naturligvis, da dit område er for alvorligt til det. Men tænker du godt kunne lave en tydelig CTA knap i toppen, der hedder "Kontakt mig her". Evt. med en grøn baggrundsfarve.

Og i stedet for kun at have en email, så lav en simpel kontaktformular direkte på siden nederst, som et klik på ovennævnte "Call to action" knap fører hen til. Det smarte ved en kontaktformular er desuden, at du har mulighed for i Google Analytics at opsætte et "Mål", der registrerer, hvor mange der udfylder formularen i fht. antal besøgende. 

Du er ligeledes velkommen til at skrive til mig på kontakt@jessenmedia.dk hvis du ønsker hjælp til ovenstående.

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 12:16

Hej igen Jakob.

Jeg takker igen og kan godt se, at jeg har lidt at tænke over. 

Men jeg ved også, at folk med alkoholproblemer er til bøjelige til, at gøre det modsatte af, hvad de foreslås. Jo mere de presses, jo stærkere bliver foresvaret. De kontakter mig ikke af lyst, men af nød. Altså lidt modsat af hvad folk gør, når de køber noget de ønsker sig.

Men jeg tror i har ret i, at det er vigtigt jeg udstråler handlekraft, effektivitet og dermed giver håb for den der indser, at nu har han eller hun brug for hjælp. 

Det lyder rigtigt smart med den knap og muligheden for, at kunne registrere aktiviteterne hos google. Ikke mindst, fordi jeg savner konkrete erfaringer.

Det er jo en branche, hvor det ikke er mærkeligt, hvis der ikke sker noget i en periode og det kun er få henvendelser, så jeg har brug for alt det jeg kan få.

Min økonomi er desværre ved at være meget stram, men jeg vil tygge på dit glimrende forslag.

Dbh Morten 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:10

Morten Brøns:

Hej Simon

Tak for dit svar.

Jeg er bange for at du har ret i, at jeg ikke er noget ud til de rigtige. Jeg har nu fået hjælp til at finde bedre søgeord+ negative. Jeg håber det hjælper. 

Mht at den er teksttung, så er der nok noget om det du skriver, men det er et komplekst emne at sætte ord på. Jeg tror dog, at jeg venter lidt med at ændre, til jeg føler mig mere sikker på, at det er de rigtige der klikker, men ikke gør brug af tilbuddet.

Måske har du lyst til at komme med et eksempel på, hvad du mener der kan gøres mere Call to action.

Tak for tilbuddet, jeg ved nu hvor jeg kan finde dig.

Dbh Morten 

Det handler i bund og grund om kommunikation. Eksempelvis kunne du benytte en simpel "bliv ringet op" formular, hvor potentielle kan skrive deres navn og telefonnummer for yderligere information. 

Generelt skal du forsøge at gøre det let at tage kontakt, igennem opfordrende kommunikation. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 13:57

Ja det kunne være en god ide til dem der ikke frygter, at blive ringet op på et "uheldigt" tidspunkt hvor de ikke er alene.

Helt sikkert en god ide til dem der sidder alene og håber på, at nogen andre gør noget. 

Tak for den.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Super initiativ du har taget der.

Men jeg tænker, om din grundlæggende præmis for hjemmebesøg er rigtig? Jeg kender flere, som har et alkoholproblem - og det sidste de vil er faktisk at invitere det frivilligt hjem til sig (din behandling er hermed en manifesatation af deres problem). Jeg tror mange skammer sig lidt over deres hjem - der er måske lidt snavset og lugter af øl; så før de kan få besøg af dig må de gøre hele hytten rent - og det har de ikke overskud til.

Jeg tror du skal starte med at få folk 'ud i solen' og hen i nogle andre (hyggelige) omgivelser, hvor de kan starte med at 'lukke op for posen' - og derefter kan det jo være relevant, at du kan komme på besøg på et senere tidspunkt og/eller, hvis folk simpelthen er forhindrede i at kunne komme ud ad døren.

Det umiddelbart bedste jeg kan komme på er, at man kan tale med dig i telefon og/eller smse - på den måde har de dig lidt på afstand samtidigt med, at de faktisk har dig i lommen (i deres telefon) - og dét kan du jo tage penge for.

Bare hvad jeg lige kan komme på Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)