Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg er ny i alkoholrådgivning

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld. Tusind tak for tilbuddet. Jeg tror lige jeg vil tænke lidt over de input jeg har fået.

Morten

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 08:52

davidchristensen:

Hej Morten

Super initiativ du har taget der.

Men jeg tænker, om din grundlæggende præmis for hjemmebesøg er rigtig? Jeg kender flere, som har et alkoholproblem - og det sidste de vil er faktisk at invitere det frivilligt hjem til sig (din behandling er hermed en manifesatation af deres problem). Jeg tror mange skammer sig lidt over deres hjem - der er måske lidt snavset og lugter af øl; så før de kan få besøg af dig må de gøre hele hytten rent - og det har de ikke overskud til.

Jeg tror du skal starte med at få folk 'ud i solen' og hen i nogle andre (hyggelige) omgivelser, hvor de kan starte med at 'lukke op for posen' - og derefter kan det jo være relevant, at du kan komme på besøg på et senere tidspunkt og/eller, hvis folk simpelthen er forhindrede i at kunne komme ud ad døren.

Det umiddelbart bedste jeg kan komme på er, at man kan tale med dig i telefon og/eller smse - på den måde har de dig lidt på afstand samtidigt med, at de faktisk har dig i lommen (i deres telefon) - og dét kan du jo tage penge for.

Bare hvad jeg lige kan komme på Smile

Hej Morten

Jeg er helt enig med ovenstående.  Jeg har stort kendskab til alkoholikere og deres tanker/følelser. Det ses ofte også at deres hjem er blevet til en "Banegård", hvor folk kommer og går for at drikke. Det er ikke fedt, hvis du så sidder dér. De mennesker der har et problem med alkohol har rigtig mange svære tanker og frustrationer - Selv det at miste sin faste omgangskreds (også selvom de ønsker at slippe af med alkoholen), for de har måske allerede mistet familien eller andet. 

Udover ovenstående forslag, kan du også tilbyde at gå en tur sammen med dem - Det er jo også godt for tankerne. 

Hvis de bliver mødt med de ønsker de har i forhold til forløbet med dig, samtidig med at har styringen, så vil du opnå stor succes :) 

Har du evt. overvejet at tage fat i kommuner, behandlingstilbud? - De kan jo bruge dig til at være en udslusningsrådgiver, hvor du efter behandlingen vil stå klar til at hjælpe dem videre- også med daglige ting i hjemmet :) 

Hvad med pårørende hjælp? - De står også i en svær situation med evt. genetablering af deres relationer? 

SUPER FEDT initiativ ellers! - Jeg vil med glæde følge det! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Hej Morten

-interessant side og koncept. Du mangler vel en blog ? Emnet alkohol er vel en stor inspirationskilde til indlæg, plus du måske kan få tørlagte alkoholikere til at skrive gæsteindlæg. Bloggen vil også være godt for dig seo-mæssigt.

-hvis du samtidig opretter nyhedsbrev, kan du også nævne dine nye blogindlæg i de nyhedsbreve du sender ud, 

-facebookside kan du også få meget ud af, også her kan du nævne dine nye blogindlæg

Elementerne i din onlinemarketing kan derved fint hænge sammen og du kan få større eksponering online

-flemming

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 22:57

Hej Anita

Tak for super feedback. 

Jeg tager straks den med gåturen til mig. Jeg ved godt det kan være balsam for sjælen, men har ikke tænkt på det på den måde. 

Og udslusnings rådgiver er også en god ide, og den bringer mig tættere på, at tage kontakt til kommunen.

Jeg arbejder sammen med en familierådgiver. Hun tilbyder pt en enkelt samtale med henvisning til videre hjælp. Det er planen, at hun skal på sigt, skal tilbyde hele forløb til de pårørende. 

Tak igen Anita

Dbh Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Apr 16
Skrevet kl. 23:19

Tusind tak Flemming.

Det med en blog og facebook er jeg før blevet tilrådet, men har været lidt bekymret for anonymiteten. Det har også krævet lidt mod at slå det op her. Jeg havde håbet, at jeg kunne gå stille med dørene, men det er sikker ikke nok, nu om dage

Så jeg tror du har helt ret, men jeg må være helt sikker på konceptet før jeg sætter det igang.  

Tak igen Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indlæg på blog eller opslag på sin facebookside, behøves jo ikke at eksponere en persons navn, personlige oplysninger.

-er emnet alkoholmisbrug kan man skrive mere bredt om problematikker og bruger man case stories kan man anonymisere personen i casen.

Fordi det er naturligvis en ømtåelig og personlig ting at være i et alkohol-misburg, eller være tidl. alkoholiker

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)