Du kan nok have ret i at SKAT måske kan se det negativt at det giver underskud, men vil stadig mene det er minimalt underskuddet.
Det skal siges at min kæreste ejer halvdelen af vores bolig, så de tal jeg har givet er min andel/fordeling, så den samlet udgift post er 180.000 :)
jeg ser det bare ud fra et par standard krav for fradrag for underskud - erhvervsmæssig seriøs drift og med OVERSKUD for øje, og du lejer ud med underskud for øje - den tror jeg absolut ikke går
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg må revurdere setuppet, så SKAT ikke skal bruge ressourcer på en så lille problemstilling :)
Vil du også mene der vil være en problemstilling hvis man sørger for at det går i 0 ?
vil det så ikke bare være privat rente osv - men i alle fald - ikke i forhold til fradrag i skat, da der jo ikke er noget fradrag for udlejningen.
Om det kan være problem på andre leder - ex skat mellem dig og lejer der får en fordel som nær familie - måske - specielt i firmaform vil lejen nok slet ikke skulle beregnes som markedsleje, men ud fra nogle helt faste parametre for udlejning fra firma til hovedejer - og dennes nærmeste familie - ellers beskattes den nære familie af forskellen. Nok for komplekst her - men bare umiddelbare tanker
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis tallene er den i nævnte størrelsesorden ville jeg nok selv bare selvangive dem normalt. Bortses der fra renteudgiften er der et årligt underskud på 15000 kr - svarende til en skattebesparelse på 5-6.000 kr. Det vil næppe give de store panderynker hos SKAT. Renteudgiften heller ikke.
Så længe vi er i den størrelsesorden så er det ligefør at omkostningerne og administrationen af virksomhedsskatteordningen ikke står mål med fordelene.
Du ejer en bolig hvor du har en husleje indtægt, men samtidig har du også husleje udgift
Udgift til husleje ser jeg ikke noget om i denne tråd. Men de fleste ejere af fast ejendom vil nok kunne nikke genkendende til at det at eje en ejendom også har sine udgifter.....