Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning med underskud

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Hvis man udlejer ens hus til en person, hvor der er underskud, vil det så kunne betale sig at køre med VSO ? Eller skal man bruge personbeskatningen udfra nedenstående oplysninger ?

Informationer:

Lønindkomst: ca 396.000 årlig

Indtægt for Husleje: 75.000

Udgifter ifb. hus: 90.000

Renteudgifter: 19.903

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:45

Ved at anvende VSO får du størst mulig udnyttelse af fradraget for renteudgifterne.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 16. Aug 12
Skrevet kl. 21:02

Hej Thomas,

Også selvom hvis lejeindtægten ikke medfører at man skal betale topskat ? Smile

Umiddelbart med min årsopgørelse ligner det at jeg får mere udbetalt ved at bruge personbeskatningen og ikke VSO ? ( Min forskudsskat var højere end realiseret for 2015 )

Det skal siges at jeg vil køre med underskud hvert år, da det er udleje til familiemedlem Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07

Thomas - kan man bruge VSO hvis man bevidst kører med underskud fordi man lejer ud til familiemedlem til så lav pris - at man ved udgifter overstiger indtægter? Langt fra mit område - men er kravet ikke også der-  overskud for øje - som det i det hele taget vel er for at kunne bruge underskud
Måske Thomas vover endegyldigt svar - ellers ville jeg betale mig fra rådgivning her - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Aug 12
Skrevet kl. 21:17

Hej John,

Underskud pr. måned er kun ca. 2.500-2.700 og huslejen passer med markedsværdien.

Der er jo mange forældrekøb hvor det sker :)

Men spørgsmålet er jo om man måske bare skulle personbeskattes, hvis der ikke er den store forskel mellem det og VSO i forhold til underskud i "forretningen" :)

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:29

bojang:

Hej alle,

Hvis man udlejer ens hus til en person, hvor der er underskud, vil det så kunne betale sig at køre med VSO ? Eller skal man bruge personbeskatningen udfra nedenstående oplysninger ?

Informationer:

Hvilke udgifter på et hus er 90.000 kr. om året. Det lyder virkeligt af meget hvis lejemålet kun kan hive 75.000

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:30

bojang:

Hej John,

Underskud pr. måned er kun ca. 2.500-2.700 og huslejen passer med markedsværdien.

Men spørgsmålet er jo om man måske bare skulle personbeskattes, hvis der ikke er den store forskel mellem det og VSO i forhold til underskud i "forretningen" :)

Som John også skriver, så vil jeg få en revisors ord for det. Jeg er sikker på at SKAT i dårlig humør ikke bruger ordet "KUN" om 32.400 kr. 

:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

bojang:

jeg synes det er ganske meget - og kan jo ikke vurdere husleje mod markedsværdi - og så det at få sig et fradrag personligt ved at udleje med tab til nær familie - jeg synes ikke den lyder god-  uanset man ikke bruger VSO - at trække et bevidst lavet underskud fra - ved udlejning til under omkostninger - = med tab - til nær familie som noget fast

Jeg ville have meget fokus på at være sikker på, at du rent faktisk kan trække underskuddet fra når der IKKE er klar målsætning om overskud

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

bojang:

Informationer:

Hvad er det i øvrigt for udgifter? Afdrag indgår vel ikke i de 90.000

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Aug 12
Skrevet kl. 22:04

Severin:

Udgifter dækker over husleje, el,vand,varme samt internet og tv.

Det skal siges at min kæreste ejer halvdelen af vores bolig, så de 75.000 er kun i forhold til mig.

Det vil sige at den samlet husleje er 150.000 årlig. Vigtig detalje jeg glemte at tilføre.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)