Hej John,
Jeg skrev det vidst heller ikke helt korrekt. Pengene fra salget får jeg naturligvis ud privat. Overskud ved udlejling, ja de ryger ind i mit holding.
Som du ganske rigtigt påpeger, så skal det naturligvis kun deles mellem de 3 tyske familier så jeg ikke selv har rådighed over huset, da det vil blive beskattet. Og dermed ryger min indtjening også. Jeg kunne selvfølgelig prøve at sælge mine 25% til den camping plads der ligger ved siden af. Alternativt kunne jeg sælge 3x33% istedet og selv kun beholde 1%, men så begynder det er blive lidt indviklet.
Jeg fandt følgende på Justitsministeriets hjemmeside, som nok er den letteste løsning, hvis den ene af de tyske familier altså kan få den tilladelse.
Tilknytning til den konkrete ejendom
Foreligger der helt særlig tilknytning til den konkrete ejendom, der søges tilladelse til at erhverve, vil tilknytningskravet til Danmark kunne lempes. Det kan f.eks. være tilfældet, hvis ansøgeren har afholdt en stor del af sine ferieophold på den pågældende ejendom, eller hvis ejendommen er eller har været i ansøgerens families eje.