Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar, spildt kaffe på kaffe-bar?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. I forbindelse med en tanke om engang, at åbne en kaffe-bar i Århus, har jeg prøvet at finde frem til, hvem der bærer ansvaret såfremt en kunde skolder sig selv i butikken..

Er det et krav at have en etiket der oplyser "hot"? - Man har jo hørt skrækhistorier på latterlige erstatningskrav.

Den paragraf jeg har fundet der passer bedst er denne:

Egen skyld

§ 9. Erstatningen kan nedsættes eller bortfalde, hvis skadelidte har medvirket til skaden ved forsæt eller uagtsomhed.

Er det rigtig forstået? 

på forhånd tak for hjælpen. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:08

Skaw:

Hej. I forbindelse med en tanke om engang, at åbne en kaffe-bar i Århus, har jeg prøvet at finde frem til, hvem der bærer ansvaret såfremt en kunde skolder sig selv i butikken..

Er det et krav at have en etiket der oplyser "hot"? - Man har jo hørt skrækhistorier på latterlige erstatningskrav.

Egen skyld

§ 9. Erstatningen kan nedsættes eller bortfalde, hvis skadelidte har medvirket til skaden ved forsæt eller uagtsomhed.

Er det rigtig forstået? 

De skrækhistorier du har hørt er vel fra USA!

Herhjemme ved vi godt at kaffe, te, og lign. varme drikke kan være.... varme.

Men du kan da godt, som en forebyggende foranstaltning, anskaffe kopper hvor der er printet "varm" på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

Fru Hartmann:
De skrækhistorier du har hørt er vel fra USA!
ja de er lidt pivede med erstatningskrav i USA. På indersiden af toiletlåget i Flagstaff stod på stort klister mærke. Toilet water - not for drinking

Det havde vi nu nok i alle fald ikke haft lyst til

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 11:50

USA har rent faktisk en super fornuftig lovgivning på dette område, men det bliver tit fremstillet som om at det er helt vanvittigt og at det handler om grådige gold diggers.

Se dokumentaren "Hot Coffee" :)

http://www.imdb.com/title/tt1445203/?ref_=fn_al_tt_1

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 12:02

Skaw:

Egen skyld

Er det rigtig forstået? 

Herhjemme høre den slags under en ASF-paragraf :)

- Det står for Almindelig Sund Fornuft ;)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 11:16

Per | DEBEO.dk:
Herhjemme høre den slags under en ASF-paragraf :)

- Det står for Almindelig Sund Fornuft ;)

Fuldstændig enig. Var der ikke også noget med et muligt sagsanlæg omkring høreapparat producent, da et barn i USA havde slugt et knapcelle batteri. Der var ikke anført, at det ikke måtte puttes i munden. Kan ikke huske om den løb ud i sandet.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du som cafe ejer skal lave den slags sondringer. Du skal bare tegne en ansvarsforsikring og så lade det være op til forsikringsselskabet hvad og hvornår og hvor meget der skal gives i erstatning.

Og tro mig - det bliver før eller siden dyrt for dig hvis ikke du har ansvar. Du skal f.eks. selv betale din advokat når en kunde beder dig om 5000 til en ny jakke du ikke vil betale. For slet ikke at tale om alle de kunder du mister fordi du vælger at køre sag mod dine kunder, hvem tør så at komme hos din cafe?

Pengene er sikkert givet godt ud til en ansvarsforsikring, opstår der uenigheder er det IKKE dig der er i krig med dine kunder!!!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 19:25

Mr. A:

Jeg tror ikke du som cafe ejer skal lave den slags sondringer. Du skal bare tegne en ansvarsforsikring og så lade det være op til forsikringsselskabet hvad og hvornår og hvor meget der skal gives i erstatning.

Og tro mig - det bliver før eller siden dyrt for dig hvis ikke du har ansvar. Du skal f.eks. selv betale din advokat når en kunde beder dig om 5000 til en ny jakke du ikke vil betale. For slet ikke at tale om alle de kunder du mister fordi du vælger at køre sag mod dine kunder, hvem tør så at komme hos din cafe?

Pengene er sikkert givet godt ud til en ansvarsforsikring, opstår der uenigheder er det IKKE dig der er i krig med dine kunder!!!

Er en ansvarsforsikring ikke noget man bare skal have når man har virksomhed med kunder/ansatte?

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 03:29

Så vidt du informerer kunderne om at kaffen er varm, så burde det ikke være et problem.. Heldigvis er vi alle nogenlunde fornuftige i Danmark og det kan ikke helt betale sig at gå efter erstatning på samme vis som i fx. USA

Er der noget nyt i konceptet? Fortæl gerne mere :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 09:24

Men er det egentlig nødvendigt at oplyse om at kaffen er varm? Her tænker jeg rent juridisk herhjemme. 

Umiddelbart tænker jeg da at man ikke vil kunne komme i problemer, da det lidt givet sig selv at kaffen er varm.

Selvom det selvfølgelig aldrig vil skade noget lige at nævne det for kunden :-)

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)