Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar, spildt kaffe på kaffe-bar?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal tænke i almen sund fornuft... Selvfølgelig er kaffe varmt, men så længe du serverer den forsvarligt er det ikke dit problem hvis dine kunder begynder at hælde den ud over sig selv.. Hvis du til gengæld serverer din kaffe på en måde så du ender med at have flere kunder om ugen, der skal indlægges med 2. og 3. gradsforbrændinger skal du nok genoverveje den måde du serverer din kaffe på.

Mht. sagen i USA hvor Mc Donalds blev idømt en kæmpe bøde var det netop fordi at Mc Donalds ignorerede et reelt problem de havde.. De serverede deres kaffe meget varm, i for skrøbelige krus og det resulterede i at der gang på gang var kunder der fik forbrændinger. Selv om Mc Donalds var bekendt med at dette var et reelt problem gjorde de ikke nogle tiltag for at undgå det før de fik en bøde der svarede til en dags salg af kaffe for alle Mc Donalds filialer i USA (Så vidt jeg husker).

Igen vil jeg anbefale dokumentaren "Hot Cooffee" - Jeg har også altid været under det indtryk at det amerikanske retssystem var fuldstændigt vanvittigt på dette punkt, men det viser sig faktisk at være ret så fornuftigt indrettet (og at de fleste af de vanvittige historier er plantet af lobbyister for store firmaer, med det formål at indskrænke den almene forbrugers rettigheder).

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)