Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop for dummies

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg går med denne idé om at starte en webshop. Jeg håber i vil hjælpe mig, da det er lidt svært at finde svar på spørgsmålene alene, selvom jeg har prøvet.

Jeg har allerede en rimelig god ide hvordan siden skal se ud og evt. et sted jeg vil starte den op hos. Det er ikke så meget det tekniske der er et spørgsmål for nu har jeg undersøgt det i et stykke tid.

Det er mere det lovmæssige.

1) Kan det passe at så længe man har en omsætning under 50.000 kr så behøver man ikke oprette et CVR-nr? 

2) Og omsætning er vel både indkomst og udgifter, ikke også?

3) Koster det penge at oprette CVR-nr?

4) Er der nogle der ved om man kan være CVR registreret og modtage SU?

5) Jeg vil gerne bestille varer fra eBay til min webshop, da materialerne er meget billigere der og jeg kender ikke nogen andre forhandlere, kan det lade sig gøre? Og hvad skal jeg tage hensyn til når jeg gør det?

6) Og hvis jeg bruger penge på hjemmesiden til webshoppen er det så noget jeg skal tælle som udgifter til virksomheden? Og skal jeg kun tænke på at skrive udgifter og indkomster ned hvis jeg er CVR registreret, eller er det noget man skal gøre lige meget hvad?

7) Jeg har læst at man bør oprette en bankkonto til webshoppen, synes i også det er essentielt?

8) I starten får jeg jo ikke vildt mange kunder da det bliver en butik der åbner op fra bunden, jeg er heldig at have en del venner og familie der vil støtte op, men jeg gør det mere på hobbybasis, så hvad med en revisor? Skal man have sådan en, jeg har hørt de kan være dyre at have?

9)Jeg har set at Amino har et regnskabsprogram der hedder dinero? Er det et sted hvor jeg kan skrive indkomst og udgifter ned i eller hvad?

10) Jeg kan ikke helt huske hvad det hedder men der er jo nogle økonomiske oversigter som man skal holde styr på, hvad er det for nogle oversigter, hvornår er det lovpligtigt at registrere dem og hvor registrerer man disse?

11) Er der forskel på en webshop og en almindelig butik når det kommer til loven?

12) Hvilke bøger/hjemmeside/videoer kan i anbefale som jeg bør studere inden jeg kaster mig ud i det?

Jeg ved det blev en del spørgsmål og jeg forventer ikke at en person kan svare på dem alle!

Men tak på forhånd.

Mvh Nazanin

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:23

1. Det er rigtigt.

2. Omsætning er alt salg og jeg mener også fragt er med her. Sælger du en ting for 100 kr og det koster 50 kr i fragt. Så er din omsætning 150 kr. Dine udgifter er ikke med her.

3. Det er gratis.

4. Den tør jeg ikke svare men, men jeg mener der er nogle udfordringer ved det.

5. Det kan du godt, men du skal bare være sikker på at det ikke er kopivarer.

6. Du skal have styr på alle udgifter og indtægter i din virksomhed, uanset hvad.

7. Det er en god ide, da de hurtigt bliver svært at holde styr på alle de transaktioner der vil være, af både firma og private. Så få evt en firmakonto kun til firmaet.

8. Det behøver du ikke. Jeg fik hjælp her fra, og have en god ven der hjalp mig et par timer gratis i starten. Skat har også et gratis to-timers kursus du kan tage på, hvis du opretter et cvr.

9. Det er en rigtig god start, og det er gratis. Betaler du får det, kan du få rigtig god support fra dem, hvis du har spørgsmål.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:29

Angående punkt nr. 5 ved du om der problemer ift. told eller lignende når man handler over eBay til virksomhed? Det vel ikke ulovligt eller er der nogle skjulte skatter?

Tak for svar Kim!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)