Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Binære systemer

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 1:18:46 AM Forfatter: Krabsen
Dato: 2/23/2006 5:24:58 PM

''

Det er ikke noget med, at man ''ikke bør bruge'' stacking-strategien - det er simpelthen ulovligt og deaktiveringsgrund.
Det er også forkert at sige, at ACN ikke er ''designet'' til stacking - det vil da uden tvivl være en oplagt fordel med stacking af repræsentanter og kunder i ACN, hvor ved man så kunne få udbetalt større bonusser samt hurtigere opnå højere positioner.
Jeg vil gerne forklare i et fremtidigt indlæg, hvad jeg mener med umoralsk.

Hej Krebsen

Jeg ved ikke hvordan du har kommet frem til, at stacking skulle være ulovligt. - Er du sikker på, at du ikke forveksler lovgivning og hvad der er firmapolitik? ACN er ikke lov.

Det er heller ikke forkert at sige, at ACN ikke er designet til stacking; For ACN er vitterligt ikke designet til stacking. - Med 7 indkomst niveauer er der jo ikke engang plads til stacking.
 - Det er derfor det er ulovligt i ACN: Hvis man laver stacking i ACN, så laver man resultater som man "snyder" sine uplines for og derfor er der naturligvis en politik på området, for at hindre misbrug.
Men det er nu engang kun fordi ACN''s system er bygget på en måde, der ikke harmonerer med en stacking strategi der gør det til en ulempe. De firmaer der bygger netværk via stacking strategien er jo helt anderledes bygget op og derfor forholder de forskellige detaljer omkring systemet sig også anderledes.
Omkring det moralske kan du jo egentlig kun se det i kontekst med ACN - og eftersom ACN siger at det er fy, så er det umoralsk og ulovligt. - Den holder sgu ikke og jeg kan ikke se det umoralske aspekt, da der jo egentlig kun er tale om variationer af strategier... og mulighederne er skam mange.
Jeg tror kort sagt at du dømmer det lidt hurtigt.

Mvh.

James
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:26

Vedr. brug af stacking, det har jeg aldrig oplevet i Amway, dog kan jeg godt se ideén i det, men har nu aldrig oplevet nogen bruge dette.

Fordelen ved at bruge dette og bygge i begrænset ben, er at man ikke skal træne så mange nye frontlines, og ens grupper vil hurtigere bliver selvkørende.

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 11:46

Hej Thomas

Der er faktisk adskillige indenfor Amway der bygger og oplærer folk i at bygge dybt.
Amway bygger jo på gruppevolumener og har derfor ikke begrænsninger i niveauer, så derfor er strategien faktisk brugbar i Amway og det siger næsten sig selv, at du som udgangspunkt kan og bør lægge fokus på 3 ben og opnå en god volumen og balance i disse, så du på et tidspunkt opnår de 21% og en bonus.
I amway vil der være tale om, at du f.eks. signer nye folk op under din frontline og efterfølgende søger at signe folk op under disse osv. - Dermed hjælper du din organisation med at bygge deres forretning. - Dette gør selvfølgelig, at du i første omgang kun har 3 frontlines. - MEN du forbedrer dine egne muligheder for, at de frontlines du arbejder mere intensivt med også bliver til noget.

Jeg synes personligt meget bedre om denne strategi, fremfor at man sætter 20 frontlines i gang og "glemmer" dem. - Det er faktisk et problem og en årsag til, at flere vælger at droppe deres MLM forretning - de får simpelthen ikke den hjælp og sparring de skal bruge for overhovedet at komme i gang.
Du kan derfor opnå positive resultater ved aktivt at hjælpe de første resultater på vej.

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:38
Dato: 2/24/2006 11:14:58 PM Forfatter: James
Dato: 2/24/2006 1:18:46 AM Forfatter: Krabsen
Dato: 2/23/2006 5:24:58 PM

'

Det er ikke noget med, at man 'ikke bør bruge' stacking-strategien - det er simpelthen ulovligt og deaktiveringsgrund.
Det er også forkert at sige, at ACN ikke er 'designet' til stacking - det vil da uden tvivl være en oplagt fordel med stacking af repræsentanter og kunder i ACN, hvor ved man så kunne få udbetalt større bonusser samt hurtigere opnå højere positioner.
Jeg vil gerne forklare i et fremtidigt indlæg, hvad jeg mener med umoralsk.

Hej Krebsen
Jeg ved ikke hvordan du har kommet frem til, at stacking skulle være ulovligt. - Er du sikker på, at du ikke forveksler lovgivning og hvad der er firmapolitik? ACN er ikke lov.
Det er heller ikke forkert at sige, at ACN ikke er designet til stacking; For ACN er vitterligt ikke designet til stacking. - Med 7 indkomst niveauer er der jo ikke engang plads til stacking.
- Det er derfor det er ulovligt i ACN: Hvis man laver stacking i ACN, så laver man resultater som man 'snyder' sine uplines for og derfor er der naturligvis en politik på området, for at hindre misbrug.
Men det er nu engang kun fordi ACN's system er bygget på en måde, der ikke harmonerer med en stacking strategi der gør det til en ulempe. De firmaer der bygger netværk via stacking strategien er jo helt anderledes bygget op og derfor forholder de forskellige detaljer omkring systemet sig også anderledes.
Omkring det moralske kan du jo egentlig kun se det i kontekst med ACN - og eftersom ACN siger at det er fy, så er det umoralsk og ulovligt. - Den holder sgu ikke og jeg kan ikke se det umoralske aspekt, da der jo egentlig kun er tale om variationer af strategier... og mulighederne er skam mange.
Jeg tror kort sagt at du dømmer det lidt hurtigt.
Mvh.
James

Jeg mener ikke at stacking generelt er ulovligt i samtlige firmaer, blot at det er ulovligt i ACN.

Stacking ville uden tvivl være en fordel i ACN, hvorved man som før skrevet hurtigere kan opnå større positioner samt bonusser - her tænker jeg ikke så meget på provision.

Så jo ACN er vitterlig designet til stacking, men det kommer an på hvilken situation man er i, - men det er altså ulovligt i ACN, så man behøver ikke at spekulere i disse baner.

Men om stacking er en fordel eller ej, kommer selvfølgelig især an på kompensationsplanen samt bonusplanen.
Altså om man bliver belønnet for at bygge bredt eller for at bygge dybt - eller måske begge dele...!?

Når man ikke må stacke, så er 7 niveauer faktisk rimelig dybt, - så jeg vil påstå, at man i ACN bliver belønnet for BÅDE at bygge bredt samt at bygge dybt.

Man kan sagtens tjene bonusser i ACN udover sit 7. niveau, - mens provision udover sit 7. niveau først er muligt, når man kvalificerer sig til RVP-positionen.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 13:55

Dato: 2/23/2006 1:43:37 PM Forfatter: Anton Roy Hej Lasse, det lyder fornuftigt, og jeg er meget enig i den betragtning at 'uendelige' første linjer ikke tjener noget formål. Problemet bliver hurtigt at mange 'glemmer' hvem de egentlig har sponseret og skal hjælpe i forretningen. Jeg har sågar hørt flere sige, man bare skal producere alle de første linjer man kan, så skal dem, der vil lave noget nok lave noget og så kan man 'glemme' resten. En underlig holdning efter min mening. Hvad angår fordele og ulemper ved binære systemer, ser jeg kun ét problem, hvilket befinder sig i markedsføringsstrategien. Desværre er der alt for mange (i binære systemer), der sponsere nye ved kun, at love 'spillover' - altså bliver hverken produkterne eller servicen forklaret. Jeg tror ikke på et langvarigt forretningssamarbejde (for nogle af partnerne), hvis det er løftet om 'spillover', der har gjort at folk involverer sig og den eneste strategi man bruge for at sponsere nye. Ellers har jeg kun gode ord at sige om binære systemer, hvor man ikke skal gå efter 20 eller 30 første linje, og vide 'kun' 5 eller 8 når længere i systemet, og de sidste 20-25 kommer aldrig rigtig til at tjene noget. Mvh. Anton

Her er ulemperne ved stacking meget godt beskrevet af Anton.

I ACN kan man IKKE opnå større positioner ved bare at køre solo-løb, - man er nødt til at hjælpe andre med at opnå større positioner, før end man selv kan stige i graderne.

Der kræves fx 4 Team Coordinatorer, før end man selv kan blive Regional Vice President.

Derfor er det en fordel at bygge bredt og dermed identificere de 4 ledere, som du så kan hjælpe med at blive TC.

Problemet er jo, at man ved ikke hvilken af de 20-30 førstelinjer, som bliver en leder...!?

Men ALLE skal selvfølgelig støttes og hjælpes med at udvikle sig til en leder.

Det er altså IKKE fordelagtigt bare at sponsorere en førstelinje og så glemme vedkommende bagefter.

De repræsentanter som blive stacked, vil jeg påstå ALDRIG bliver til noget alligevel.
Dette ville efter min mening således være undtagelsen fra reglen.

Det er jo også dybt uetisk, at folk siger JA til NM med løftet om at få stacked sin struktur.

Personligt ville jeg have dårligt smag i munden, hvis ikke det var mig selv, der byggede min forretning.
Jeg vil IKKE stackes, - jeg vil sgu da selv gøre arbejdet.

Ellers vil jeg da ikke føle, at jeg har fortjent at blive hyldet, når jeg engang står på scenen og folk klapper og roser en.

Men det er jo selvfølgelig i bund og grund smag og behag - og det vidunderlige med NM er, at der stort set findes en NM-forretning til enhver smag. Så det er bare at klø på.

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 15:48

Hej Krebsen

Hvis du mener at 7 niveauer er nok til stacking, så snakker vi SLET ikke om det samme.
Med egentlig stacking tænker jeg altså på en lige streg af brugere der går 20-30-40 niveauer ned eller mere. En del af disse brugere vil bryde ud og starte deres egen stacking strategi i deres andet ben og fordelen i stacking ligger jo i, at du hele tiden bygger forretningen for de nye mennesker via de nye mennesker. MEN du bygger altså KUN den ene del af deres forretning. - Dvs. det er op til dem selv, at bygge bredt - du supplerer KUN med dybde. Så 7 niveauer er på ingen måde i nærheden af, at være brugbart i en sådan strategi. - Det kan vel ikke være så svært at indse. - Hvis du stacker i ACN, så ryger forretningen jo ud af hænde for dig og dine uplines og det bliver jo hverken dig eller dem der tjener på anstrengelserne, da frugten fra disse forsvinder allerede i 7. niveau.

Du kommer selv med det perfekte modargument for, at ACN ikke er bygget til stacking: Du skriver, at det i ACN bedst kan betale sig at bygge dybt OG bredt. - I stacking snakker vi altså 90-95% dybde og 5-10% brede. - 7 Niveauer er altså ikke særlig dybt i denne forbindelse.
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:38
Nu skal vi sørge for at holde begreberne og konstruktionerne adskilt...

Krebsen forestil dig ACN hvor du ''kun'' kan have 2 første linjer... Kvalifikationen til RVP kan stædigvæk godt være, at du skal have 4 TC i fire personligt sponserede ''ben''. I en binær konstruktion ville det kunne gøres således:
1. Du sponsere personligt A og B i dit 1. niveau
2. Under A stacker du personligt C og de (A og C) bliver begge to TC''ere derved har du 2 TC''ere (for C har du personligt sponseret ind i virksomheden). MEN... Hvis din upline havde stacket C og han var blevet TC''er ville du stadigvæk ''kun'' have én personlig TC i din personlige downline for derved ville C ikke være i din downline; men du ville stædigvæk for provision for kan kunder.

Derfor skal der generelt ved binære stukture skelnes mellem personlige downline og ens ''commissionable team'' (ens samlede kompensations gruppe/team, som også består af ens uplines spillover).

Derfor ville du aldrig opleve anerkendelse (som du kender den fra ACN) med mindre folk kvalificerer sig i din personlige downline. Så det er ikke nok, at det kun er din uplines spillover, der kvalificere sig til nye positioner - det når du ikke meget længere af på nær en potentielt stor downline (i ét ben, ikke begge).

Nu vil jeg ikke udstille ACN; men der er flere grunde til, hvorfor det er blevet direkte ulovligt at stacke i ACN. For det har det ikke været altid.

Der må meget gerne stackes på mig, det har jeg intet imod. Jeg ved, jeg ikke når mine mål og positioner, med mindre jeg selv laver noget og hjælper andre.

Som nævnt før, jeg er nu (efter at have prøvet begge) meget fortaler for binære strukturer, hvis kompensationsplanen også er bygget til det, og ikke bare fremprovokere inaktive, der bare står i nummer for at høste provisionen. Som jeg kan se det hjælper det mig og gruppen gevaldigt.

mvh. Anton
Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 18:28

Dato: 2/25/2006 7:37:46 PM Forfatter: Anton Roy Nu skal vi sørge for at holde begreberne og konstruktionerne adskilt... Krebsen forestil dig ACN hvor du 'kun' kan have 2 første linjer... Kvalifikationen til RVP kan stædigvæk godt være, at du skal have 4 TC i fire personligt sponserede 'ben'. I en binær konstruktion ville det kunne gøres således: 1. Du sponsere personligt A og B i dit 1. niveau 2. Under A stacker du personligt C og de (A og C) bliver begge to TC'ere derved har du 2 TC'ere (for C har du personligt sponseret ind i virksomheden). MEN... Hvis din upline havde stacket C og han var blevet TC'er ville du stadigvæk 'kun' have én personlig TC i din personlige downline for derved ville C ikke være i din downline; men du ville stædigvæk for provision for kan kunder. Derfor skal der generelt ved binære stukture skelnes mellem personlige downline og ens 'commissionable team' (ens samlede kompensations gruppe/team, som også består af ens uplines spillover). Derfor ville du aldrig opleve anerkendelse (som du kender den fra ACN) med mindre folk kvalificerer sig i din personlige downline. Så det er ikke nok, at det kun er din uplines spillover, der kvalificere sig til nye positioner - det når du ikke meget længere af på nær en potentielt stor downline (i ét ben, ikke begge). Nu vil jeg ikke udstille ACN; men der er flere grunde til, hvorfor det er blevet direkte ulovligt at stacke i ACN. For det har det ikke været altid. Der må meget gerne stackes på mig, det har jeg intet imod. Jeg ved, jeg ikke når mine mål og positioner, med mindre jeg selv laver noget og hjælper andre. Som nævnt før, jeg er nu (efter at have prøvet begge) meget fortaler for binære strukturer, hvis kompensationsplanen også er bygget til det, og ikke bare fremprovokere inaktive, der bare står i nummer for at høste provisionen. Som jeg kan se det hjælper det mig og gruppen gevaldigt. mvh. Anton

Jeg vil meget gerne hjælpe andre i min struktur - selvfølgelig vil jeg det - men det bliver IKKE ved at stacke upersonlige repræsentanter og kunder hos dem.

Hjælpen bliver i form af støtte og vejledning i at finde deres EGNE personlige repræsentanter og kunder. Dvs. ved at hjælpe dem med at invitere og præsentere forretningen.

Grundlæggerne siger, at ALLE bør hjælpes, støttes og vejledes til hurtigst muligt at blive Executive Team Trainer - og helst inden for 30 dage.

Hvis alle så "bare" bliver ETT, så vil det jo også i praksis give en binær struktur.

Men hvis man har ambitioner om at blive TC, RVP og SVP, så skal man jo have sat nogle flere "ben" i gang.

Men jeg kender da i ACN nogle få ETT'ere, som lever af deres forretning - og det er faktisk kun ét ben, som de lever af. De tjener ingen bonus, men får en tilbagevendende provision af flere tusind kunder.

Så hvis man "bare" opstarter én person, som opnår en topposition fx RVP, så kan man leve af det i tilbagevendende provision, - men det er selvfølgelig kun de færreste, - men muligheden er til stede.

Men altså i nogle NM-firmaer får man "kun" provision i fx 5, 7 eller 9 niveauer, - her er det en fordel at bygge bredt - og hjælpe andre med at bygge bredt.

Andre firmaer får man provision i fx 10, 20 eller 30 niveauer, - og her er det således en fordel at bygge dybt, - og det foregår typisk ved et binært system.

Det er jo smag og behag, - hvad man bedst kan lide som networker...!?

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 00:08

En anden efter min mening lidt umoralsk/uetisk metode, som man især bruger ved binære kompensationsplaner, er, at folk jo skal skynde sig at tegne op, for desto hurtigere får de således stacked andre repræsentanter under sig.

Denne forestilling er desværre lidt med til at bekræfte ''pyramide''-fordommene - dvs. at det er de første og øverste i hierakiet, der tjener mest (ikke dermed sagt at det passer).

Binær struktur giver efter min mening også en masse døde og visne ben, der er og bliver inaktive og passive fra dag 1, - men som har tegnet op med håb om at få en fortjeneste ved, at andre stacker repræsentanter i deres ben.

Dette er efter min mening de helt forkerte forudsætninger og den helt forkerte indstilling at starte op med i Network Marketing.

Man skal fra starten være indstillet på at ARBEJDE = (Net)WORK.  ;-)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)