Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber snart virksomhed, hvad skal jeg gøre først?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringen har I brug for hvis der opstår en arbejdsskade. Det er ikke bare en mursten over foden - det kan være computer - skærm, museskader - stress osv - langtidspåvirkning. Det er ikke som sådan en ulykkes forsikring

I alle selskaber er den lovpligtig for ejerne/dir uanset de har løn eller omsætning - og bod er ganske slem, så spring den ikke over http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Hvis I er et par stykker der vil i gang med et projekt, og mener det alvorligt, så må sådan 2 - 4.000 per år ikke være afgørende overhovedet, for så er I slet ikke klare

Det er korrekt at i et I/S er der IKKE krav om den modsat i selskaber som IVS - I/S giver til gengæld personlig solidarisk hæftelse - som man så bare må sikre sig mod ved ikke at tage stor risiko for gæld - læs forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:00

Eftersom i vil sælge tøj, så kan jeg ikke se nogen ide i at lave en I/S virksomhed. Lav et selskab, det vil jeg sige passer bedre til det i skal igang med. Som John også skriver, lad ikke de små penge være afgørende.

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:11

I det første år, måske halvår, vil vi bare køre som enkeltmandsvirksomhed, hvor vi holder regnskab vha. billy også self. betaler moms osv. Har dog ikke helt styr på moms beretning. (At vi kan få moms tilbage af SKAT), og når vi som under 18 får løn fra virksomheden, skal der betales skat der?

Men når der er styr på økonomien efter et par måneder - halvt år, foreslår i så, at vi opretter et IVS eller Aps? Hvad er forskellen?

Vi har også tænkt os at blive E-Mærket som enkeltsmansvirksomhed.
Er der andet vi har glemt at tænke på?

MANGE TAK FOR HJÆLPEN INDTIL VIDERE! :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 15:17

du kan ikke have en enkeltmandsvirksomhed med to ejere.

Få nu stablet som minimum et IVS på benene.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 15:52

OliverDawson:

I det første år, måske halvår, vil vi bare køre som enkeltmandsvirksomhed, hvor vi holder regnskab vha. billy også self. betaler moms osv. Har dog ikke helt styr på moms beretning. (At vi kan få moms tilbage af SKAT), og når vi som under 18 får løn fra virksomheden, skal der betales skat der?

Men når der er styr på økonomien efter et par måneder - halvt år, foreslår i så, at vi opretter et IVS eller Aps? Hvad er forskellen?

Vi har også tænkt os at blive E-Mærket som enkeltsmansvirksomhed.
Er der andet vi har glemt at tænke på?

MANGE TAK FOR HJÆLPEN INDTIL VIDERE! :)

Oliver det er svært at hjælpe når du ikke ønsker hjælp. Lav et ApS, 50.000kr ind på en konto, få oprettet selskabet, start med at tjene penge før i tænker på løn udtræk. De fleste virksomheder har ikke overskud nok til at udbetale løn det første år alligevel...

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 15:53

Eftersom jeg har i tankerne at starte en PMV, så er det ikke nødvendigt med forsikring vel? :-)

Og hvis man ikke er momsregistreret, fordi man ikke forventer en omsætning på over 50.000 - Kan jeg så ikke trække den moms fra, som jeg har betalt min leverandør?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eriksam:

Eftersom jeg har i tankerne at starte en PMV, så er det ikke nødvendigt med forsikring vel? :-)

Nej, det er kun selskaber hvor dette er et lovkrav.

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 15:57

Super tak :-)

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:54

Jamen, grunden til, at vi ikke opretter et selskab er jo fordi, at vi ikke har råd til det.
Vi har lige betalt 25.000 for at få det hele. Og at betale 2000-3000 for først at få oprettet et selskab, også derefter betale 2000 for forsikringen, er en udgift, vi ikke lige har råd til dsv.

Er der ikke mulighed for, at vi kan oprette et firma, og lave det til et enkeltmandsvirksomhed i vores forældres navn, hvor vi ejer 50% hver (Mig og min ven), også bliver hans mor direktør for firmaet?

-------

Vi har også tænkt os at oprette et selskab med forsikring, så snart pengene er til det. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26

nej _ I kan da ikke eje noget i forældres navn - I må undersøgte ting meget bedre. Forældrene kan eje det - en af dem kan eje en enkeltmands - men så er det jo forældren der ejer den og ikke jer - og skal I til at eje den, skal I købe den når I er 18

I kan få forældre til at stifte selskab men så skal der nu pludselig 3 forsikringer til hvis forældren skal være direktør til i er 18 (forstår det som I ikke er det) + til jer 2 - så tre lovpligtige arbejdsskade - som I jo ikke vil ha udgift til, og så falder den jo bort. I øvrigt må I også i selskab regne med udgift til erhvervskonto i bank + formentlig hjælp til regnskab og selvangivelse for det.

Læs evt min e-bog (eller paper-back) Jeg vil være SELVSTÆNDIG for der ser i alle virksomhedsformer OG selskaber let forklaret - stiftelser, skat, moms, regler, huskelister osv. Du bliver nødt til at sætte dig godt ind i det hele så I ikke laver rod med jeres investering http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)