Forsikringen har I brug for hvis der opstår en arbejdsskade. Det er ikke bare en mursten over foden - det kan være computer - skærm, museskader - stress osv - langtidspåvirkning. Det er ikke som sådan en ulykkes forsikring
Hvis I er et par stykker der vil i gang med et projekt, og mener det alvorligt, så må sådan 2 - 4.000 per år ikke være afgørende overhovedet, for så er I slet ikke klare
Eftersom i vil sælge tøj, så kan jeg ikke se nogen ide i at lave en I/S virksomhed. Lav et selskab, det vil jeg sige passer bedre til det i skal igang med. Som John også skriver, lad ikke de små penge være afgørende.
I det første år, måske halvår, vil vi bare køre som enkeltmandsvirksomhed, hvor vi holder regnskab vha. billy også self. betaler moms osv. Har dog ikke helt styr på moms beretning. (At vi kan få moms tilbage af SKAT), og når vi som under 18 får løn fra virksomheden, skal der betales skat der?
Men når der er styr på økonomien efter et par måneder - halvt år, foreslår i så, at vi opretter et IVS eller Aps? Hvad er forskellen?
Vi har også tænkt os at blive E-Mærket som enkeltsmansvirksomhed. Er der andet vi har glemt at tænke på?
I det første år, måske halvår, vil vi bare køre som enkeltmandsvirksomhed, hvor vi holder regnskab vha. billy også self. betaler moms osv. Har dog ikke helt styr på moms beretning. (At vi kan få moms tilbage af SKAT), og når vi som under 18 får løn fra virksomheden, skal der betales skat der?
Men når der er styr på økonomien efter et par måneder - halvt år, foreslår i så, at vi opretter et IVS eller Aps? Hvad er forskellen?
Vi har også tænkt os at blive E-Mærket som enkeltsmansvirksomhed. Er der andet vi har glemt at tænke på?
MANGE TAK FOR HJÆLPEN INDTIL VIDERE! :)
Oliver det er svært at hjælpe når du ikke ønsker hjælp. Lav et ApS, 50.000kr ind på en konto, få oprettet selskabet, start med at tjene penge før i tænker på løn udtræk. De fleste virksomheder har ikke overskud nok til at udbetale løn det første år alligevel...
Eftersom jeg har i tankerne at starte en PMV, så er det ikke nødvendigt med forsikring vel? :-)
Og hvis man ikke er momsregistreret, fordi man ikke forventer en omsætning på over 50.000 - Kan jeg så ikke trække den moms fra, som jeg har betalt min leverandør?
Jamen, grunden til, at vi ikke opretter et selskab er jo fordi, at vi ikke har råd til det. Vi har lige betalt 25.000 for at få det hele. Og at betale 2000-3000 for først at få oprettet et selskab, også derefter betale 2000 for forsikringen, er en udgift, vi ikke lige har råd til dsv.
Er der ikke mulighed for, at vi kan oprette et firma, og lave det til et enkeltmandsvirksomhed i vores forældres navn, hvor vi ejer 50% hver (Mig og min ven), også bliver hans mor direktør for firmaet?
-------
Vi har også tænkt os at oprette et selskab med forsikring, så snart pengene er til det. :)
nej _ I kan da ikke eje noget i forældres navn - I må undersøgte ting meget bedre. Forældrene kan eje det - en af dem kan eje en enkeltmands - men så er det jo forældren der ejer den og ikke jer - og skal I til at eje den, skal I købe den når I er 18
I kan få forældre til at stifte selskab men så skal der nu pludselig 3 forsikringer til hvis forældren skal være direktør til i er 18 (forstår det som I ikke er det) + til jer 2 - så tre lovpligtige arbejdsskade - som I jo ikke vil ha udgift til, og så falder den jo bort. I øvrigt må I også i selskab regne med udgift til erhvervskonto i bank + formentlig hjælp til regnskab og selvangivelse for det.