Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville en sandwichbar blive et hit ???

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej skovkjær. ja det ved jeg godt. jeg vil leje lokaler og starte den op fra bunden. købe inventar i form af et stor køkken ude bagved til at tilberede maden og så have udsalg fra den anden side af disken så med små lange høje borde langs væggen og bar stole til. alt sammen holdt i mørke træ farver som giver et indtryk af økologi og sundhed

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:09

Hej Tommy.

Sidder tilfældigvis inde på siden her og læser dit indlæg, vi bliver nødt til at protestere lidt da du forveksler os som ejer Nadias Sandwich og muffins med dem som ejer Katjas Salatbar, de kører nemlig rundt i en Porshe og ikke os. Med venlig hilsen ejeren fra Nadias Sandwich og muffins som i øvrigt ejer en helt almindelig pegout.Smile

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 22:23

nadel:
vi bliver nødt til at protestere lidt da du forveksler os som ejer Nadias Sandwich og muffins med dem som ejer Katjas Salatbar, de kører nemlig rundt i en Porshe og ikke os. Med venlig hilsen ejeren fra Nadias Sandwich og muffins som i øvrigt ejer en helt almindelig pegout.Smile

Ja det er grove beskyldninger, har du overvejet en anklage for bagvaskelse.[:'(]

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:26

Hej Søren

Jeg har selv haft de samme tanker for en del år siden - kom bare ikke videre da jeg også fik andre ideer.

Min inspiration kom fra Spanien - derned spiser de tonsvis af sandwich (Bocadillos - mener jeg de hedder).

Hvis jeg nu var dig, og du tilfældigvis skulle bo i en af de største byer i DK, så ville jeg undersøge mulighederne for franchise af deres konceptet fra Spanien. Der er det hele sat i system, som enhver anden fastfood restaurant i DK.

Det ville der kunne være noget potentiale i.

Mvh

Torben

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:17

jeg regner med start at starte en sandwichbar op, og har således nogle spørgsmål inden jeg tager det sidste spring...Jeg har selv meget kendskab til fødevarebranchen men nu når jeg skal til at punge ud selv begynder benene at vakle en smule.man vil jo nødigt bruge pengene forkert... ved i hvad det kræver af tilladelser osv ?

--------------------------------------------------------

Hej Søren, nej du - det er ikke helt så lige til. Først skal du jo tage det velkendte hygiejne-kursus, dernæst skal du finde egnede lokaler - og der skal køkkenafd. være på højde / lign. en slagter butik, således alt er vaskbart, i det du arbejder med ferske animalske råvarer.

Det er ikke helt billigt at etablere sig fra bunden, så jeg vil råde dig til at starte med at finde en tidligere / evt. nedlagt slagterbutik, hvor beliggenhed er okay. Mht. beliggenhed kan du gå efter flere ting, der skal være gode P-mugligheder, god plads til ekspedition i butikken - der skal være kølemontre med "ready made" smørrebrød og sandwiches, og der skal være rent og ryddeligt samt meget overskueligt i butikken. Gå efter take away, og evt. madordninger med virksomheds-kantiner og gerne med leveringsservice.

hvis du vil have kunderne til at spise i butikken, hvilket jeg ikke råder til, så skal du også have kundetoiletter m.m., hvilket igen kræver rengøring og bøvl, hvis du går den vej - så find et cafeteria og lav et større udvalg af både koldt og varmt.

En Succes på en gågade - (endog m. ikke for gode P-muligheder) - City Sandwich i Århus - et møj bette sted, úden spisning - men med en gastronomisk omsætning / stort dækningsbidrag.

Mene - kør nu lidt rund og se / smag på udvalget i det ganske land - og når du finder det sted hvor du selv tænker - wow, det er sådan jeg vil have det, ja så er "guldæget" på vej - keep it simpel i den branche, unødigt arbejde belønnes ikke.................

mvh

Bent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

For et stykke tid siden, startede der en decideret Sandwich bar (http://sandwich-baren.dk/) op her i Ringsted, og den er blevet et stort hit - jeg ved selvfølgelig ikke hvad de har af omsætning osv, men jeg ved at der stort set altid er kunder, mange gange kø (specielt om sommeren, hvor de også sælger is), og at de har en del ansatte.

Husk dog at se på hvad du har af konkurrenter i nærheden, og få et godt koncept. Vi har ingen andre som Sandwich baren i Ringsted, og det er absolut mit foretrukne spisested. De laver både sandwich salater, og lune ting efter 16, så vidt jeg husker. Derudover sælger de også is og softice om sommeren. Og så ligger de selvfølgelig centralt i byen. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:24

Her i Køge er der også startet en for nogle år siden, og det kører sindssygt godt - især om sommeren.

Selve butikken er lille, med plads til præcis 10 siddende (inkl. udendørs), men stadig står folk i flere meter kø for at få en f-ing sandwich.

Så jo, vil sagtens tro det kunne gå dig godt. held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:04

Nu har det jo været nævnt med at du kunne kører rundt i en form for "vogn" og sælge mad.

Jeg ser dog en anden mulighed i denne. En ide jeg selv har gået og tænkt over et længere stykke tid.

Som studerende/skoleelev etc. har man utrolig dårlige spise forhold. De skoler som jeg kender har valgt at outsource deres kantine ordning til ekstern virkomhed, dette resulterer i dårlig mad (usundt) og utroligt dyrt får den ringe kvalitet. Jeg ved ikke hvordan sådan en ordning foregår og hvordan man får sådan en aftale gennemført med skolen, men det er nok umuligt at komme ind på nogle skoler som situationen er i dag, men man kan jo forhøre sig. Til daglig går jeg på Niels Brock HHX og ekspempler på mad fra vores kantine er fiskefileter med pomfritter og spagethi med vandet og ringe kødsovs, der kunne nævnes mere men går ud fra i har set min pointe. Dette bliver solgt til 25kr og hvis man skal have en sodavand eller lign. med bliver det nemt 40kr i alt, for ringe mad. Min ide er så hvis man ikke kan komme ind på skolen og få sådan en aftale, så kunne man lave en form for vogn der kunne køre med udbringing, som kan komme lige til indgangen, lave salg lige udenfor i from af bestillinger og folk der kommer (eller evt. udbringning til klasseværelserne). Grundet mange stadig går i kantinen og køber det ringe mad er jo fordi det har en nem tilgængelighed, men hvis der var noget lige udenfor ville folk vælge dette. Det har jo den nemme tilgængelighed og hvis man kan lave bedre mad til samme eller mindre pris vil man klart have et marked. Nu har jeg selv snakket med flere derinde, og alle siger at maden er dårlig, og jeg kunne forestille mig en lignende situation på andre steder. Jeg tør ikke kommentere omkring love/tilladelse man skal have for at sælge på off. steder.  

Dette kunne jo kombineres med en shop, eller helt droppe shoppen og kun fokuserer på skole, dog ville det have nogle problemer da man jo stadig skal have lokaler mm. men kun bruger dem fra om morgenen til middag ca. Men det kan du jo selv bedømme. Det her var i hvert fald mit forslag.  

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:24

I Næstved ligger en ret succesrig Sandwich/salatbar ved navn Go appetit...de startede op for jeg vil tro 5 år siden, og åbnede for et par år siden deres butik nr 2 for at aflaste den første! Kodeordet er helt klart masser af fyld, et godt udvalg og friske varer - jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har handlet der, og har seriøst aldrig fået så meget som ét slattent salatblad...den slags rygtes naturligvis...boller/flutes koster 34-45 kr og en bakke salat med brød (hjemmebagt) 45...De bringer også ud til skoler mm. Jeg ved at ejerne ikke egentlig havde baggrund i køkken/restaurationsbrancen men kastede sig ud i det med gå-på-mod....Så ja, jeg tror også at idéen holder, men tror at man skal fokusere en del på kvalitet og at adskille sig fra andre sandwichsteder ved feks at have en anden slags brød end de fleste...

Det skal lige siges at jeg naturligvis ikke kender ejernes indtjening, men jeg kan ikke forestille mig at butikkerne ikke kører godt - der er kunder altid, og Næstved er ellers ikke den største by i verden, så... :-)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:12

Ja, Go Appetit er rigtig god. Jeg bor selv i Næstved og bruger den reglmæssigt.

Supply Chain blæksprutte

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)