Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville en sandwichbar blive et hit ???

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen.

jeg regner med start at starte en sandwichbar op, og har således nogle spørgsmål inden jeg tager det sidste spring...Jeg har selv meget kendskab til fødevarebranchen men nu når jeg skal til at punge ud selv begynder benene at vakle en smule.man vil jo nødigt bruge pengene forkert... ved i hvad det kræver af tilladelser osv ? er det bare at leje lokaler, fixe dem op og ringe til fødevare kontrollen og sige at man er klar til at blive tjekket ? har været inde og læse en masse inde på deres hjemme side, og det lyder rimeligt overkommeligt skulle jeg mene... men vil gerne høre fra folk som har været i samme båd som jeg nu sidder i og måske er kommet helskindet vidre. og hvor stor en by vil i mene der skulle til for at have en potentiel chance for at skabe en god forretning?

glæder mig til at høre fra jeg ...

mvh Søren

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 02:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Vil ikke spå det til noget hit, hvis du ikke selv tror på det! For det er vel problemet siden du skriver om andres mening. Dit "meget store" kendskab til fødevarebranchen + din ide ville jeg mene er det eneste man skal bruge til at vurdere sagen!  Jeg ved ikke rigtig om det giver nogen mening at spørge om andre udenforstående personer synes det er en kanon god ide, hvis du ikke fortæller omkring ideen. Jeg mener selv man skal være drevet af en ide, noget man elsker eller synes bare ville være fedt! Ikke bare starte noget fordi man vil tjene penge på det. Vi har tonsvis af middelmådige mad steder i Danmark! Derfor ville det være en dårlig ide at starte en mere op.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 02:43

Beliggenhed, andre tilsvarende koncepter i nærheden (andre fastfood-steder), muligt kundeflow (antal der passerer butikken om dagen) osv.. er alle ting du bør kigge nærmere på inden du kaster dig over det.

Ellers er lotto vist et bedre bud på en god forretning, hvis man ser på den store udskiftning der er i ejerkredsen hos de mindre steder. Smile 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:59

Jeg undersøgte en sandwichbar nærmere for et par uger siden, og det var godt nok ikke vildt interessant. Medmindre jeg selv stod der 50 timer i ugen, var der ikke penge i det... hvis den ikke kan bærer de 90-110 kroner som en ansat skal have i timen, er det ikke interessant. At binde sig selv fuldstændig til en sandwichbar, vil sjældent være der hvor guldet ligger :)

Det virker dog til at ham der har Nadias i Aalborg har gjort det godt, hvis skal vurdere ud fra den Porsche han kører rundt i. Der er dog også en utrolig høj omsætning, så vidt jeg kan vurdere. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:14

Her i byen startede der en sandwitz shop op - og den har fået stor success. Så hvis du har et godt koncept - på sund mad osv, og nogle specialiteter, skal det nok gå godt.

held og lykke med din butik 

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:15

Det er jeg sikker på det kan blive, med god kundeservice samt rigtige gode råvare og selvfølelig en god beliggenhed

så klø på

Held & lykke

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:26

Jeg har hørt om folk der har 500.000 til sig selv efter alle udgifter er betalt, inklusiv personale, så den kan være åben 12-14 timer om dagen. Her snakker jeg om en ganske almindelig pølsevogn. Det er måske ikke så interessant, men danskerne er vilde med pølser. Der er mange tankstationer, der har salg af franske hotdogs som en af deres største indkomstkilder.

Om en sandwich bar vil kunne gøre det godt, kan være svært at sige, men lav noget der smager fantastisk. Så tror jeg resten kommer stort set af sig selv. Der ligger en restaurant 25 km. fra hvor jeg bor. Der kører jeg gerne til, hvis jeg lige skal have et godt måltid mad uden at få tømt tegnebogen. Deres smager bedre end noget andet tilsvarende sted jeg har spist, og det er mange :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 18:03

Hej,

Nede i Roskilde er der næsten lige starte en bagels bar, som hedder "Bagels to go", der sælger både bagles, suppe, vegatar ret, kager, div. drikkevarer.

De står 2 personer hverdag. og jeg mener også at de har åbent alle dage.., og deres priser er lidt i den dyre ende syntes nogen, men jeg mener der er en fair pris., De ligger på hestetorvet 20, 4000 roskilde, Tlf 46 36 66 86-

Efter min mening er det noget vi mangler, og de er blivet taget godt i mod i Roskilde, jeg henter jævntligt mad der fra...

Du kunne evt. ringde til dem, de er et ungt par, der også lige er startet, så de kunne måske hjælpe dig i gang. 

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:36

hej søren.

jeg har kørt som kølemontør i en del år og har lavet rigtig mange kølesteder og skabe samt frostbokse.

det er utrolig dyrt at få lavet og det kræver meget rengøring og tjek på fødevare ind og ud.

ingen af de steder jeg har besøgt for at reparere de sidste 10 år har sagt de havde en fremragende forretning.

men jeg har hørt en del sige at brancen er rådden og det var utrolig svært at få det til at løbe rundt.

jeg har selv haft ideen om sandwich og madpakker og tror på det ... og vil da heller ikke tage pippet fra dig - hvis du skal sælge og gerne mange tror jeg du skal være mobil, friske varer, og gerne med hjemme lavet dressinger.

steder med mange mennesker er jo altid et hit ved ikke lige hvor du kommer fra men universitetet i lyngby havde jeg som mål en gang der er en masse mennesker som er unge, hvilket jeg mener er det store puplikum til netop dette marked.

og så skal priserne være meget rimelige og gerne med drikke vare samlet pakke måske! 20 - 25 kr så spiller det. og så kan du jo købe en flaske vand i aldi som hører med i pakken. og så skriver du sund mad  så er du fri for sodavand.

men det som fik mig til at droppe ideen er at det kræver bil skurvogn som fiskehandleren eller pølsemanden tilladelse og så skal du fanden tidligt op og lave mad og hente vare til dine kunder.

sandwich med karry bacon frisk kogt kylling skinke ost og frikadelle er noget der går godt. du kan evt. lave en aftale med en bager som så laver boller til dig det er nok en god ide´ da du selv skal lave en del hvis ikke.

kylling kan koges/bages i ovnen i kilovis det kan frikadeller også. hvis du er smart får du godkendt din evt. vogn til madlavning så kan du lave det hele der. og sandwich kan jo laves på stedet så folk får dem super friske. men du skal være hurtig for du skal tjene alle dine penge på frokostpausen!!

det er mine overvejelser - brug det du kan .

held og lykke.

piphans.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:05

Hverdag starter der nye, madsteder og hverdag lukker der nye madsteder.

Det er en benhård branche, men også en branche hvor der kan tjenes mange penge. J

eg kender 2 mennesker som har tjent rigtig mange penge på sandwich.

De har valgt at gøre det på 2 forskellige måder.

Den ene laver simpelthen Danmarks bedste og mest geniale sandwich, der har han gjort i mindst 20år. Til frokost står folk i lange køer for at opleve hans sandwich og mange andre hjemmelavede specialiteter.

Den anden lavede/laver hele tiden nye sandwich barer, små steder, med super friske råvarer. Super lækkert til en rimeligpris. Når stedet er på toppen, en blanding mellem at være blevet kendt og samtidig have nyhedens interesse, så sælger han og laver den næste. Rigtig mange steder har en snobeffekt i starten, de smarte er på det nye, men snart er der igen noget nyt osv. Han har altid tjent mange flere penge på at sælge butikker end på at lave sandwich..

Hvis du vil ind i den branche, så må du lave dit hjemmearbejde først. Ved du præcis hvad det er du vil?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)