Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhhh.. Hvor er det træls at mangle kapital. Jeg er endelig blevet færdig med min uddannelse som fodplejer og ønsker at starte egen klinik op, men fordi jeg er uden arbejde kan jeg ikke låne i banken og fordi jeg er berettiget til dagpenge har jeg ikke mulighed for mikrolån gennem kommunen... Jeg har sparet ca. 20% op men mangler nu de sidste 80% 

Jeg føler lidt jeg er gået i stå, men jeg nægter at give op. Jeg VIL ud af systemet og forsørge mig selv. Hvad pokker kan jeg finde på for at komme lidt videre med mit projekt... Ide'er til noget jeg kan købe og sælge videre,  samle flasker eller andre gode  ide'er modtages 

Hilsen fodplejeren👣

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil sikkert også kunne ha bøvl med dagpenge og evt nyt CVR så mit forslag, hvor kedeligt det end er - vil være: Søg job inden for noget du kan bruge faget/uddannelsen til. Det vil både give dig en praktisk erfaring og viden du kan bruge som selvstændig senere OG en indtjening der nok kan banke flaskesamleriet

Du vil alligevel aldrig kunne starte egen klinik og forvente stort overskud det første halve år  i alle fald, så du skal ha et godt rygstød - uden dagpenge - inden du går i gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger skam almindelig job, men den sidste stilling jeg søgte var der 400 ansøger til😱 Så det er bestemt heller ikke let😞

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Macillas.

Der er massevis af arbejde at få hvis man vil. Man skal kigge på de fag hvor der er stor mangel på arbejdskraft. Tag et svejsekursus på VUC så har du arbejde dagen efter. Er du villig til at flytte efter det (og det er du hvis du er seriøs) så er der steder i nordvestjylland hvor virksomhederne sørger for hus og transport og gerne hjælper med flytning.

Men et alternativ kunne være at gå selvstændig nu, byd ind som handyman, snerydder, køb en skovl og en kost og sælg din arbejdskraft til pensionister og andre der har brug for en hånd i haven eller indkørslen. Har du en bil og en trailer, så tilbyd at køre folks skrammel på lodsepladsen. Lav nogle foldere og husstandsomdel selv. Lav en facebook side eller andet, og lur mig om ikke du kan tjene penge på det og spare det sidste op. 

Du skal ikke regne med hjælp i banken medmindre du har en ejebolig du er villig til at stille på højkant. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:

Hej Macillas.

Der er massevis af arbejde at få hvis man vil. Man skal kigge på de fag hvor der er stor mangel på arbejdskraft. Tag et svejsekursus

men nu er Macillas jo så lige færdiguddannet som fodplejer - godt nok ikke en uddannelse jeg ved noget om, men det er jo ikke urimeligt så at starte med at ville ha arbejde som fodplejer trods alt.

Surt hvis det er en uddannelse som har 0 job mulighed, det findes, og så må man jo tænke om ind imellem. http://www.danskefodplejere.dk/uddannelse Det er ikke sten sikkert, selv om du finder penge Macillas, at det er så let at leve af det som selvstændig. Måske du kunne køre ud til folk privat og yde fodpleje i hjemmet til en start - annoncere i lokal aviser og supemarkeds opslagstavler - der kan måske være ældre med fodplejebehov der vil betale for den service i hjemmet - bare som en start der ikke vil koste dig stor investering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men nu er Macillas jo så lige færdiguddannet som fodplejer - godt nok ikke en uddannelse jeg ved noget om, men det er jo ikke urimeligt så at starte med at ville ha arbejde som fodplejer trods alt.

Helt enig, men hvis jeg læser Macillas indlæg korrekt var der 400 ansøgninger på netop en sådan stilling der var slået op. I så fald mener jeg man skal kigge ad andre stier og veje. Hvis jeg har misforstået den del er jeg helt enig med dig John så giver det bedst mening at få arbejde indenfor sit område da det også i forhold til at starte selvstændig virksomhed vil give en noget erfaring og nogle kompetencer man kan gøre brug af. Måske kan man endda blive inspireret til hvordan man gør med sin egen fremtidige virksomhed, og måske lige så vigtigt hvordan man ikke skal gøre.

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er fodpleje ikke min spidskompetence men jeg antager at der ikke kræves det store i udstyr. Jeg går ud fra, at du mangler kapital til lokaler og det er her der er et problem. Du kunne evt. investere i hvad der skal bruges til at fungere som fodplejer men i stedet for at leje eller købe lokaler, køber du en ældre bil brugt, fylder den op med dit udstyr og afsti afsted den kørende fodplejer er igang. Der er både lavere omkostninger og måske enda et marked der ikke er dækket for hvis jeg skulle vælge mellem at køre efter en fodplejer eller bare vente på vedkommende kommer ville jeg da vælge sidstnævnte.

Tilmeldt 4. Mar 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også selv den bedste løsning er at finde et almindeligt job først, og så have fodplejen som bibeskæftigelse. 

Men for pokker det er træls, når jeg nu gerne vil i gang med det jeg brænder for. Tålmodighed har aldrig været min stærke side😉

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)