Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en ærlig person til at stå som direktør for mit ApS, idet jeg selv er i RKI.

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Webshop !!! http://www.amino.dk/members/maew/default.aspx

Det er sikkert en god ide.

Wink Men tror du ikke det var en god ide, og fortælle lidt om hvem du er ?

Eksempelvis kunne du skrive lidt om dig selv til trådstarter. hvis denne går oind under din proful findes der ikke meget (anonym).

Og hvem tror du ikke, der vil fortælle om sig selv, at man er ærlig Wink

God jobsøgning. Yes

Fra Lundeborg
Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar og er enig.

Jeg ser om jeg kan gå familie vejen. Hvilke ting mener du de skal være opmærksomme på. Vores advokat siger det ikke er meget man skal gøre?

Ser frem til info fra dig.

Anne-Dorthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anne-Dorthe:

Tak for dit svar og er enig.

Jeg ser om jeg kan gå familie vejen. Hvilke ting mener du de skal være opmærksomme på. Vores advokat siger det ikke er meget man skal gøre?

Ser frem til info fra dig.

Anne-Dorthe

med familievejen mener du, at få et familiemedlem til at stifte går jeg ud fra. Hvad mon advokaten mener med "det ikke er meget man skal gøre"?

Nå i alle fald: Først og fremmest bør man sikre sig, at personen er helt klar over ansvaret ved at drive virksomhed - og ikke tror man bare stifter, og så glemmer alt om det.

Dernæst skal man vælge, Virksomhed eller Selskab.

I virksomhed bliver personen jo personlig skattepligtig af selskabets under/overskud og hæfter personligt

I selskab bliver selskabet skattepligtigt og står for hæftelse, dog kommer personen med 99,9% sikkerhed til at hæfte for evt bankgæld og muligvis visse leverandør gæld.

Da du jo skal drive det, så er der kun EN vej frem i begge fald. Du skal ansættes af familiemedlemmets firma, som helt normal ansat, med ´helt normal A skat

I virksomhed skal der EN arbejdsskadeforsikring til, for dig som ansat, i selskab skal der 2 lovpligtige arbejdsskadeforsikringer til, en for familiemedlemmet som ejer og direktør og en for dig som ansat

Der skal laves ansættelsesaftale som for alle andre ansatte

I skal sikre jer, at en bank vil stille erhvervskonto til rådighed til familiemedlemmet. Denne må selv afgøre, om det skal med, at du bliver den der udfører alt arbejdet og står i RKI - det vil nok kunne være showstopper, eller betyde sikkerhedskrav yderligere.

Det kloge er, når du har en advokat, at du laver en liste over det i vælger og det I så gør, og hører, at I har alt med. Det er stort ansvar, at tage familiemedlem ind i sit liv på den måde.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 05:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg opfylder dine krav Så skriv lidt om dine planer på min e- mail
Jens_falentin@hotmail.com

Mvh

Jens Hansen

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Dorthe.

Uden at kende dine familieforhold vil jeg sige: Pas på med at have penge mellem dig og familien. Det er efter min mening kun muligt at få en ægtefælle til at tage tjansen. Alt andet kan ende i tårer... :)

Pragmatisk: Du kan jo starte med en enkeltmandsvirksomhed, så du får et CVR-nr., og så er jeg da sikker på, at din bank vil give dig en Nem-konto, evt. mod betaling...

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke lykkes dig saa kontakt mig - Jeg har prövet det hele - startet vel ca. 15 firmaer mindre og meget smaa. Gaaet konkurs 2 gange og endt med at blive milio-temmelig-när - alt med respekt for loven og medmennesker.

Hvis mere da brug vpeetz@gmail.com for direkte kommunikation. Du kan ogsaa tjekke LinkitIn : Viggo Peetz og googlesög

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Viggo Peetz:

startet vel ca. 15 firmaer mindre og meget smaa. Gaaet konkurs 2 gange og endt med at blive milio-temmelig-när - alt med respekt for loven og medmennesker.

Hvis mere da brug vpeetz@gmail.com for direkte kommunikation. Du kan ogsaa tjekke LinkitIn : Viggo Peetz og googlesög

Ikke nogen grund til at tvivle om venlighed og respekt men - Bare som reminder hvis du kun husker 2 konkurser - så siger CVR: I DK ialt 11 firmaaktiviteter: 

1 som best for længe siden - normalt ophør men ikke ejer - og så har du i DK ejet:

  • 1 I/S normalt ophør
  • 3 tvangsopløsninger 
  • 6 konkurser

Så 2 konkurser er ikke helt dækkende trods alt. Det betyder ikke, at du ikke er dygtig og alt muligt og sagtens også kan være 100% reel, men med tilbud om hjælp til folk i vanskelig situation skal man være mere præcis end 15 firmaer og bare 2 konkurser, når det er 10 du har ejet og 9 konkurs/tvangsopløst.

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=person&id=4000258129&soeg=Viggo+Peetz&type=Alle 

Ved det kan ligne snagen, men vi har en trådstarter i en møj situation, som er sårbar, ved i det offentlige at søge stråmand til at drive ny virksomhed efter konkurs og RKI. Det er en uhyre sårbar situation at stå i synes jeg, og jeg synes bestemt trådstarter skal trække på al hjælp, også fra dig, men med helt åbne øjne

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke registreret - var leder som ansat ( ejer via straa)

Hvis du ikke har prövet konkurs ved du ikke nok og ikke hvordan du kan starte op igen og läre af erfaring

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Viggo Peetz:
Hvis du ikke har prövet konkurs ved du ikke nok og ikke hvordan du kan starte op igen og läre af erfaring

Jeg er helt sikker på at alle de dygtige iværksætter der findes som har startet mange firmaer op uden at være gået konkurs er uenige med dig Skype-BigSmile 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Viggo Peetz:

Jeg er ikke registreret - var leder som ansat ( ejer via straa)

Hvis du ikke har prövet konkurs ved du ikke nok og ikke hvordan du kan starte op igen og läre af erfaring

du er jo registreret for de 6 konkurs og 3 tvangslukninger helt officielt i CVR på dit navn som ejer - og ikke for 2 som du skrev - det fremgår jo klart af mit link. Jeg vil gi dig ret i man kan lære af en konkurs, men 6 stk og 3 tvangslukninger, kunne tyde på du lærer lidt for langsomt Surprise

Har du så også andre konkurs (ejet via stråmand) så ved jeg ikke, om du er den rette for trådstarter at komme i armende på rent ud sagt, men det må I selv aftale jer igennem. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)