Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en ærlig person til at stå som direktør for mit ApS, idet jeg selv er i RKI.

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46823
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Men jeg at flere banker f.eks. godt vil lave dig en erhvervskonto (bare uden kredit osv).
Og CVR er jeg ret sikker på at du også kan få.

Men har du 50.000 til opstart af et Aps? - Ellers er Ivs jo en mulighed.

Og jeg vil altså mene at du godt kan stifte ivs, selv med en RKI-registrering i ryggen.

al erfaring viser, at banker takker nej til erhvervskonto til ejere eller direktører i RKI - også selv om det er adskilt økonomi, så det er givet op ad bakke. Var der momsgæld over 50 t ved konkurs tidl, vil der også være sikkerhedskrav
Meget få vil også være i RKI uden at ha kostet en eller anden bank penge/stadigt personligt skylde en bank 

Man kan derfor godt stifte CVR og banker MÅ gerne sige ja også - men meget sjældent få en bank, eller nets eller - meget andet med - hvis ejer eller direktør står i RKI

Det er bare at slås for at komme ud af RKI - evt via gældssanering - med mindre som foreslået - en i nær familie, vil stifte OG være direktør mens du som ansat driver det - indtil du kan overtage, og så skal det familiemedlem jo være klar på at tage det ansvar, og ikke bare tro det er med bagsiden af venstre hånd, at have direktør/ejeransvar trods alt.

Er et familiemedlem eller en rigtig god ven med på den, og vil du være ansat under en længere opstart - så er det en mulighed for at skaffe vej til fod under eget bord

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lundeborg
Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr en bankkonto til virksomheden, skal jeg sige at jeg ikke har været i alle banker endnu.

Men som udgangspunkt fordi jeg pt står som direktør, vil de ikke have mig som kunde.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Hej Anne-Dorthe

Jeg har fuld forståelse for din situation, men når man er forgældet, må udgangspunktet være, at man må arbejde sig ud af det. Det er bestemt ikke for at pege fingre. Jeg kender selv meget fornuftige personer i min nære vennekreds, som er gået på tvangsauktion med et hus og som har stået med en gæld, som syntes at være umulig at komme ud af.

Selv om du drømmer om at blive selvstændig, synes jeg dog at du må tage dig nogle år med lønmodtager og sikre indtægtsforhold og på den baggrund få en ordning med kreditorerne - enten en frivillig eller via gældssanering.  Min erfaring er, at kreditorer er til at snakke med - særligt hvis man kan tilbyde et beløb, som de ikke ellers kunne få fingre i - eksempelvis hvis du kan låne et større beløb af et familiemedlem, som du betaler kreditorerne mod at de slipper restgælden (også derfor kan det være en god ide - men nok ikke helt moralsk ok- som forgældet at spare op i madrassen).

Det jo ikke som sådan en ret i Danmark at blive selvstændig. Hvis din ideer er så fantastiske, så find en arbejdsgiver, som du kan sælge ideen til med dig ved roret. Måske kan du få aftalt en bonusordning, hvis du klarer visse mål osv.

Som ejer eller leder af et selskab får du ikke erhvervskontoen. Og som John oplyser, så kræves der sikkerhedsstillelse for forventede momskrav - forventelig en  sikkerhedsstillelse på 50.000, hvis du har momsgæld. Du kan selvfølgelig få et familiemedlem som stråmand - men hvad så hvis du går ned en gang til. Vil du så virkelig have på din skuldre, at din mand, din søster/bror eller andre pga. dig ikke kan blive leder eller ejer af et selskab uden at stå i de sko, som du står med?

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne-Dorthe:

Vedr en bankkonto til virksomheden, skal jeg sige at jeg ikke har været i alle banker endnu.

Men som udgangspunkt fordi jeg pt står som direktør, vil de ikke have mig som kunde.



Men det var dét som var min pointe.
Jeg tror bestemt ikke det er umuligt. - Der er også forskel på om man er i RKI fordi man har raget sig uklar med sit teleselskab, og på om man er gået personlig konkurs og har 8 registreringer, og milliongæld.
- Kan du følge mig?


RKI er bestemt en god idé - men det er også skidt, for mange virksomheder misbruger det, og registrerer først og spørger bagefter..
Jeg har en ven, som står i RKI pga. noget med en lejlighed og en gammel ekskæreste - Og han mangler i hvertfald ikke penge. Og betaler også alle andre regninger trofast. - Så "dårlig betaler" er et lidt omstændigt begreb.

Men tilbage til det med din bank.
har du snakket om med din nuværende bank? - Det kan sagtens være at de er til at snakke med. Især hvis det drejer sig om en konto, der hverken skal have kassekredit eller noget.
Og mange banker betaler man jo for at have en erhvervskonto, så derfor tjener de jo på dig.


Jeg har har hørt om flere der har fået erhvervskonto trods RKI - dog har jeg også hørt det modsatte.
men det virketil at falde og står på hvordan ens generelle tilgang er til sin økonomi.

Held og lykke med det. :-)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1167
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Man behøver ikke have en erhvervskonto , når man har enkeltmandsvirksomhed. 



Men nu omhandler debatten kapitalselskaber.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46823
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Per Bendiksen | DEBEO.dk:

Amadeo:

Man behøver ikke have en erhvervskonto , når man har enkeltmandsvirksomhed. 



Men nu omhandler debatten kapitalselskaber.

men trådstarter kan jo overveje enkeltmands - Det TROR jeg bare ikke hjælper, for også der skal en bankkonto tilknyttes det CVR og jeg er meget sikker på, at banken vil svare nej til det - og det har de fuld ret til, så jeg tror ikke det gør spor forskel om det bliver virksomhed eller selskab. Den er lige så lang som den er bred

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense SV
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Look-A Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Overvej det her inden du binder dig til en vildt fremmed :)

http://www.vf.dk/saadan-goer-vi/vaekstkaution.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucca Kjær Sørensen:
http://www.vf.dk/saadan-goer-vi/vaekstkaution.aspx

Som jo kræver at der er en bank som vil gøre forretning med dig......

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucca Kjær Sørensen:

Overvej det her inden du binder dig til en vildt fremmed :)

http://www.vf.dk/saadan-goer-vi/vaekstkaution.aspx



Som Whiskey er inde på - kræver det ikke at man har en bank som har forhåndsgodkendt en del?
Og der må da være en hage ved det. Ellers må de godt nok smide mange penge ud af vinduet.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)