Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt IT system til rengørings virksomhed.. Lige nu bruges wordpress

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. 

Er der nogen der kan komme med et godt bud på et smart system til vores virksomhed

Lige nu kører alt igennem wordpress, vores bookinger og kunde kartotek osv

Og det fungere, men det er ret tidskrævende og syntes det mangler en masse funktioner og er desuden ikke særlig bruger venligt for folk som ikke kender lidt til wordpress. 

Vi mangler et system hvor vi kan rykke rundt i vores kunde kalender ved at trække og slippe uden at skulle slette og oprette på ny. 

Vi mangler at faste kunder selv bliver booket i uge kalender uden at vi skal gøre det manuelt. 

Det kunne være smart hvis man kunne smide billeder op i kundernes noter ved skader eller dårlig rengøring. 

Pigerne kan se deres kalender på telefonen, men det ikke altid de får de rette noter som er skrevet på kontoret, så en  rigtig app ville nok være det smarteste 

Desuden er vores kalender sådan at man skal sidde og scrolle på hver dag for at finde de enkelte teams. 

Mangler et større og nemmere perspektiv hvor man måske havde en hel stor kalender stående og så alle bilerne ude i den ene side hvor man så kunne trykke på dem og se deres dag

Har behov for at kunne lave en hurtig note ændring på en allerede booket tur uden at skulle oprette den på ny og sende kalender ud på ny til den enkelte bil

Vores kunde kartotek er på ca 3000 kunder som er aktive og deaktive men det nok en ret stor procedure t få dem flyttet til noget nyt. 

Vores kunder kan selv logge ind på hjemme siden og booke deres rengøring eller vindues pudsning

Kunne være godt at man kunne lave et pop up system så når en kunde er booket med nogle special ønsker og behov at den popper up på selve dagen så man kan give besked til dem der har kunden at HUSK nu det og det.. Så man sikre på man ikke glemmer og dermed laver en masse fejl. 

Det samme med nye kunder så man følger op på dem et par dage efter deres første besøg så man kan få lavet en fast aftale.

Det er et lille udpluk af hvad der er behov for, og ja wordpress kan sikkert kodes til meget mere end det er nu, men findes der ikke et system som har alle de tænkelige ønsker og mer til??

Gerne et som kan rumme timer på vores ansatte også så det automatisk også kører fra de er hos kunden, lige nu er det ABAX gps der styrer vores flåde af biler og der skal vi så sidde og se hvornår de er hos kunden og er kørt hvis der skal kontrol tjekkes mht timer. 

Er også ved at indføre smartplan som kan bruges til timer og ferie og fridage, men det mange små systemer som kræver tid at sidde med syns jeg. 

Håber der nogen der ved hvad der kunne være interessant for os. :) 

Et lille billede af vores kalender som den ser ud.. 

Den viser kun lige TEAM 1 og så kan man ellers med musen scrolle derned af men man får ikke et større billede en det her at arbejde med. 

Mangler at kunne arbejde med større overblik.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Thomas

Ja, Wordpress er nok ikke det optimale valg her, det kan jo kodes til rigtigt meget, men der er jo grundlæggende et "hjemmeside" system og ikke et "administrationssystem".

Det lyder meget på mig som om det er et CRM system i skal bruge, evt et der er integreret med Wordpress, her kan i f.eks anvende Salesforce, men det er måske i den lidt mere kostbare ende, en anden mulig kandidat er odoo - det er opensource, og såvidt jeg husker er det kodet i Python, så det kunne godt tilpasses til jer, i den udstrækning at det giver mening og er relevant.

En meget billigere og meget mere lavpraktisk løsning er at benytte App Sheet på noget af det - her kan du bygge mobile app's/løsninger direkte oven på regneark - I Appsheet kan du faktisk godt lave tidsregistrering og GPS tracking.

Uanset hvad, bør I starte med at finde ud af hvilke startegi/platform I vil benytte - det kræver en lidt større gennemgang af mulighederne, herefter kan i så dele projektet op i en række underprojekter og så begynde at realiserer dem ét af gangen, efterhånden som i har tid og penge til det.

Håber det hjalp lidt

//Morten 

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Nogle af de feature findes her www.eazycleaning.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar, det virker da som nogle fornuftige løsninger i kom med. 

Det jeg glemte at sige er at vores leads og regnskab e-conomic også kører den vej over WP... 

Og der kan jeg forstille mig man render ind i nogle problemer med de små mindre komplekse løsninger som jeg også går ud fra er de billigste løsninger. 

Nu har jeg valgt at prøve en periode med eazycleaning og se hvad det måske kunne gøre for os. 

Takker endnu engang for hurtig respons. ;)

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Enig med svarene fra de to herre :-)  Kan man finde et hyldevare produkt, der løser Jeres behov vil det være det mest optimale for Jer.
Dog er problemet med standardløsninger, at man i vid udstrækning skal være indstillet på at gå på kompromis ift. funktionalitet og formodentlig integrationsmuligheder. Standardsystemer er jo baseret på, at dække de fleste behov for alle kunder - men ikke alle behov.

Sørg derfor ved valg af system, at det er muligt at integrere med egne løsninger (eks. web services, kalendersystem mv.) - som du selv nævner: E-conomic.

Fortsat held og lykke med at finde et system, håber du kan finde et der dækker størstedelen af Jeres behov.

- Henrik

PS: Skulle du ende med, at støde panden mod muren er du altid velkommen til at kontakte os (det koster aldrig noget, at få et tilbud på en løsning :)).

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

Det nemlig lige præcis det der kunne blive problemet.

Fordi lige nu der kører vi rengøring og pudsning, men selve domænet og virksomheden kan sættes op til hvad som helst i service branchen, og det skulle et system gerne kunne håndtere på sigt.. 

Men vi må jo starte et sted og få optimeret det som er vigtig lige nu, og det er systemet på en sådan måde at der ikke bruges unødig tid på ting som burde kunne gøres smartere, hurtigere og nemmere at bruge.. 

Men lyder på http://eazycleaning.com/ som om at de er ved at kører de forskellige systemer ind.. 

Dog vil det være risikabelt at være Beta tester og evt skulle vente på at de enkelte moduler bliver lanceret.. 

Vi har også behov for en god support linie hvis det hele kokser, og igen alt inden for økonomiske rammer. 

Og der ved jeg godt store gennemtestet og udviklet systemer koster penge, men mange af dem har også en masse funktioner vi slet ikke behøver, og der vil man jo gerne "slippe" for at betale hvis man selv kunne bygge sit eget ud fra det man havde behov for. 

Men der da muligheder kan jeg se, det bare det med at tage springet og hvordan man finder overgangen og får det gjort uden at ramme kunderne det har jeg ikke så meget erfaring med må jeg indrømme.. 

Men nej det koster ikke at spørge så det kunne sagtens blive aktuelt, og det er desuden heller ikke mig der sidder på penge kassen desværre. :D 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske var det en ide at kigge på https://cleanmanager.dk var et system jeg fladt over da jeg i sin tid skulle finde software til mit eget rengørings firma

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Med +3.000 kunder lyder det til at være en relativ stor forretning du har gang i.

Jeg kan forstå at du benytter E-conomic som ERP system. Som du måske ved har Visma Software opkøbt E-conomic. Vi (Info Solution ApS) er forhandler af ERP systemet Visma Business som nu er blevet "storebror" til E-conomic.

Jeg vil foreslå dig at du overvejer at opgradere hele din IT infrastruktur til et niveau der passer med størrelsen og kompleksiteten i din virksomhed. Som du selv nævner, er de mindre systemer billige men også begrænset i funktionalitet.

En Visma Business som backend i kombination med f.eks Reeft Mobile eller Smartday Planner som håndtere din kalenderplanlægning, sender jobkort til medarbejderne på alle former for Smartphones og tablets og lader medarbejderne afslutte jobbet fra disse mobile enheder, ser jeg som den optimale løsning.

Vi har Visma Business, integrationen til Reeft Mobile og Smartday Planner. Konvertering af data fra E-conomic til Visma Business er ikke noget problem.

Kontakt os på 46 969696 for yderligere information.

Med venlig hilsen

Klaus Laudrup Spliid

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige sige at havde vi 3000 aktive kunder så ville vi helt sikkert have et system som var fuldt opdateret med sådan et kartotek. :-0

Men forretningen før min tid er starter med vinduespudser kunder og de sidste 4års tid er der at komme en del kunder igennem maskinen, mange engangs kunder og mange faste som også forvinder igen som alle andre service virksomheder oplever det. 

Men vi har et stort potentiale for at ekspandere voldsomt hurtigt hvis vores nuværende system kunne sparer medarbejder timer og istedet bruge krudtet på de leads der kommer ind hele tiden. 

Vi har en en online virksomhed som laver SEO og Adwords og hjemmesider som på den måde hele tiden optimere vores muligheder for leads, og på den måde kan vi selv bestemme vores leads flow stort set..

Men hvis ikke systemet og medarbejderne kan følge med til at betjene de kunder som ønsker vores service, så står vi ret meget stille og det er jo ikke det en virksomhed har lyst til. 

Og at ansætte flere medarbejdere som et andet system kan sparer, ville være helt hovedløst og en udgift firmaet alligevel ikke kan håndtere som det ser ud PT

Men ja mulighederne er mange kan jeg se, og vidste ikke Visma havde overtaget economic.

Jeg har en gammel kammerat i det firma, må se om han stadig er der.. 

Lyder da interessant ellers må jeg jo få fat i jer hvis det er der vi skal hen. :)

Men igen jeg ved også godt at kasseapparatet tæller hurtigt hvis jeg skal til at have skræddersyet et system kun til os, samt  bruge en masse timer med en konsulent om at få det hele som vi vil have det.. 

Jeg har behov for noget nu og her som jeg ser det, og kan derfor være at jeg må vælge en færdig løsning som kun kan være bedre end den man har nu, for at komme igang... 

Ja jeg sidder nok på et tidspunkt hvis det går den rigtige vej og niver mig i armen over jeg så ikke lige fik det hele med og ventede lidt, men føler ikke firmaet kan vente med de fejl der sker på den nuværende platform. 

Det går ud over vores kunder og medarbejdere og ikke mindst vores økonomi i tabte ydelser der ikke kommer ind og spild tid af dem som sidder med logitikken og regnskab osv.. 

Men det er super fedt med så mange input, desværre er det ikke mig som er direktør så jeg kan ikke tage de endelige beslutninger selvom jeg er driftchefen i butikken.. ;)

Men der er da noget at fremlægge kan jeg se..

Vil bare gerne prøve at lege med de forskellige løsninger som allerede har noget kørende i et færdigt program så jeg kan fremlægge det positive og det negative.. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)