Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte porto-kontoen til et nyt kontonummer ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer om jeg skal flytte min porto-konto fra dets nuværende kontonummer til et nyt kontonummer, men kan ikke rigtig gennemskue om det har nogle uheldige konsekvenser, eller om det er lige til at gøre.

I øjeblikket har jeg følgende konti i Dinero til fragt/porto:

1300 - Salg af fragt - momsfri - Indtægt

1350 - Salg af fragt - momspligtig - Indtægt

2250 - Fragt med moms - Udgift

2300 - Fragt uden moms - udgift

7222 - Køb af porto - udgift

Ville jeg kunne oprette en ny porto-konto på nummer 2301 og så i det nye regnskabsår benytte den konto, i stedet for den nuværende konto 7222 ? Vil det rykke rundt på regnskabet når man flytter en udgift fra en nummerserie til en anden ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Jeg tror 7222 er en du selv har lave oprindeligt 

Porto og gebyr i 7220 er adm omkostninger - adm breve osv som kan være godt at have for sig selv - mens din omk til fragt/porto hører i 2x00 klassen.

Hvorfor bruger du ikke bare 2300 som jo er fragt køb uden moms - den omfatter vel netop det momsfrie køb og næppe ret meget andet -

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:35

Ja, jeg har selv oprettet 7222 for at holde porto adskilt fra Dineros konto 7220, hvor der både er gebyrer og porto i samme konto.

Når jeg sælger porto/fragt i Dinero, kan jeg på deres faktura kun vælge konto 1300 og 1350, hvor jeg så vælger konto 1300, da den er uden moms.

Når jeg så køber porto, vælger jeg min egen konto 7222.

Konto 2300 kan jeg ikke vælge ved salg af fragt, da den mulighed ikke komme frem i min rullemenu, når jeg opretter en faktura. Konto 2300 står i Dinero også til at være en udgift, hvilket nok er derfor den ikke kommer frem, ved salg af porto/fragt. Jeg bruger kun konto 2300 når jeg køber momsfri fragt, ikke når jeg sælger momsfri fragt.

2x00 klassen - Hvad er det ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:36

Lige et tillægsspørgsmål -

Jeg kan forstå at salg af fragt med og uden moms ligger i kontoserien 1000-1999, som i Dinero er "Omsætning i alt" og at køb af fragt med og uden moms ligger i kontoserien 2000-2999 som er "Vareforburg". 

Men hvorfor ligger Porto med kontonummer 7220 under "Administration" ? Er der en forskel på køb/salg af porto og køb/salg af fragt, siden de ligger to forskellige steder ?

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

KS71:

Konto 2300 kan jeg ikke vælge ved salg af fragt, da den mulighed ikke komme frem i min rullemenu, når jeg opretter en faktura. Konto 2300 står i Dinero også til at være en udgift, hvilket nok er derfor den ikke kommer frem, ved salg af porto/fragt. Jeg bruger kun konto 2300 når jeg køber momsfri fragt, ikke når jeg sælger momsfri fragt.

2x00 klassen - Hvad er det ?

så må du bruge kassekladde - eller høre Dinero om de kan tilføre 2300 som mulighed ved brug af simpelt salg

2x00 klassen - gruppen i kontoplanen med 2000 og op til 2900

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)