Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål vedr. Holdingselskab og driftselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige et par spørgsmål vedr. oprettelse af et holdingselskab og delvist også et anpartsselskab.

Mine spørgsmål:

1. Kan man godt have et holdingselskab uden at have et driftselskab, hvis man kan få sendt pengene direkte til holdingselskabet?

2. Hvis man opretter både drift- (ApS) og holdingselskab, kan man så bruge de 50.000 kr. (kontant indskydning) til køb af lager osv. i virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders B.:

Hej, jeg har lige et par spørgsmål vedr. oprettelse af et holdingselskab og delvist også et anpartsselskab.

Mine spørgsmål:

1. Kan man godt have et holdingselskab uden at have et driftselskab, hvis man kan få sendt pengene direkte til holdingselskabet?

2. Hvis man opretter både drift- (ApS) og holdingselskab, kan man så bruge de 50.000 kr. (kontant indskydning) til køb af lager osv. i virksomheden?

1

ja det kan man - men jeg ser ikke lige i det du spørger om formålet? Du kan sagtens nøjes med at stifte et selskab - som jo ikke bliver holding før det holder noget under sig - men i en forberedelse kan man jo sagtens stifte et selskab med det formål at købe anparter/aktier

2

Ja - du stifter holding for 50.000 kr - og holding stifer drift for de 50.000 kontant som de så får anparter i drift - værdi 50.000 kr - Drift må bruge kapitalen til f.eks. lager som jo er samme værdi som penge i banken - ikke en udgift før varen sælger, og så følger der jo en indtægt med

Hvert selskab er en omkostning - lovpligt arbejdsskade uanset løn/omsætning - erhvervskonto bank - revisor eller anden hjælp, specielt til sambeskatning. Læs lidt fordele og ulemper ved holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  og læs i det hele taget meget mere i e-bog eller paperback Selvstændig linket -  som har både personlig virksomhed, I/S, IVS og ApS - stiftelse, huskelister - holding, skat - moms og meget mere i letlæst form, og siden som opslagsværk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes jeg antyder, at du måske har misforstået det lidt. Du nævner holdingselskaber og anpartsselskaber(ApS) som forskellige. Det er de i bund i bund og grund IKKE. Det er begge et selskab (IVS,APS,A/S) man kalder det blot holding- og driftselskab for at betegne hvad funktionen er af selskaber. Et holdingselskab er altså et anpartsselskab bare, at den ikke har en direkte drift samt hvis funktion er, at agerer pengetank og risikominimere. Et driftselskab er således også et anpartsselskab, som blot er ejet af holdingselskabet - og ikke dig. Det er i dette driftselskab (IVS,APS,A/S) du har driften af din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)