Hej Amino, Jeg søger hjælpe til et vel anerkendt problem: TrustPilot. Vi bruger dem ikke på nogen måde, men har alligevel modtaget en mail omkring en ny anmeldelse og da vi ikke genkender personen som i vores kundekartotek ønsker vi denne anmeldelse slettet. Efter meget lange mails frem og tilbage udtaler TP at de har modtaget dokumentation for at omtalte person har købt en vare hos os, hvilket vi ikke genkender. Hvordan står vi ren juridisk, da vi ikke ønsker falske udtagelser offentliggjort. Jeg erkender at vi alle har ytringfrihed, men vel ikke i form af forfalskning af oplysninger(udgive sig for at være kunde når man ikke er det) ? På forhånd tak :) |
Det hender jævnligt for de fleste virksomheder at en eller anden tosse, der aldrig har haft noget med virksomheden at gøre, skriver en anmeldelse.
Det kan være super træls, hvis det f.eks. er en negativ anmeldelse, der ikke har noget på sig.
Nu er du/i jo sådan set ved at få det løst. Og mailen frem og tilbage lyder besværligt. Måske dette skyldes at i som virksomhed ikke har en bruger derinde?
Det har jeg, og da jeg oplevede det samme som dig, kunne jeg blot logge ind, og via dashboardet klikke på kommentaren, og sige at jeg ikke har noget med brugeren at gøre. - Så gik der et par dage, og så var anmeldelsen fjernet.
Det som du KAN gøre for efterfølgende at undgå det, det er først at fremmest at få en bruger derinde (ganske gratis) - Og så kan du evt. sætte et nummer på.
Det betyder at kunden skal skrive et ordrenummer og/eller fakturanummer sammen med anmeldelsen, for at få lov til at publicere den.
Denne løsning bruger rigtigt mange webshops for at undgå for meget spam.
Men helt undgås kan det næppe. Men sådan er det jo. Jeg har flere hundrede kunder om året - det skulle være mærkeligt, at jeg kunne holde mig gode venner med dem alle sammen