Jeg bliver oprigtigt lidt bedrøvet, når læser dit blog indlæg, for du nævner ikke eneste konkret valid grund til jeres skifte fra jeres Shopify løsning og til jeres Prestashop. Det at jeres SEO mand ikke forstår hvorfor, man ikke behøver FTP-adgang for at lave on-page, har reelt tabt din virksomhed tid og penge.
Det er desværre noget man ser relativt tit, mht. valg af webshop, at den blinde leder de blinde.
Det vil jeg da lige tjekke ud. Nu er jeg lige gået i gang med en gratis prøveversion af Shopify og jeg kan slet ikke finde rundt i det. Ved du om prøveversionen er anderledes end det "rigtige"?
Det vil jeg da lige tjekke ud. Nu er jeg lige gået i gang med en gratis prøveversion af Shopify og jeg kan slet ikke finde rundt i det. Ved du om prøveversionen er anderledes end det "rigtige"?
Hej Freja. Prøveversionen er den samme som den rigtige. Der er dog nogle begrænsninger af funktionaliteter i prøveperioden. Hvis du har problemer med, at finde rundt i Shopify admin-delen vil jeg anbefale, at du får noget undervisning i hvordan man bruger det. Alternativt kan du se nogle video tutorials eller læse om det på Shopifys hjemmeside. De har nogle rigtig hjælpsomme artikler omkring alt funktionalitet. Men ellers tror jeg også det blot handler om, at du skal blive fortrolig med det og stille og roligt lære admin-delen at kende.
Hvis du synes Shopify er svært at finde rundt i, vil du højst sandsynligt synes, at Prestashop (eller andre platforme) er mindst ligeså svært at finde rundt i. Det nok spørgsmålet om, at du får lært at finde rundt og bruge det. Lidt ligesom at lære og cykle :-)
Der skal ligges noget arbejde i og finde ud af hvordan systemet virker. jeg vil foreslå dig at gå i gang med denne video, som er Shopifys egen kom igang på 20 minutter Video.
Det er rigtig at der ikke behøves FTP, for at optimere on-page SEO. Det var heller ikke den eneste grund, der skyldes skiftet. Men det var flere emner, som gjorde at vi tog skiftet fra Shopify til Prestashop.