Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ung iværksætter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt mig at starte et hjemmeservice firma.

Hvor jeg tager imellem 130-150 i timen ( for meget ? )
For at rengøre folks hjem, købe dagligvare ind, gå en tur med hunden og slå græsset, andre ønsker kan også tages til overvejelse.

Også har jeg tænkt mig at tilbyde at vaske og støvsuge biler hjemme hos private for 300 kr ( indebærer håndvask, støvsugning og indenvendig vinduesvask )

Hvad synes i om alt dette? Jeg har ikke tænkt mig at moms registrer mig endnu, men skal jeg oprette et CVR til at starte med ? Det er en enkeltmands virksomhed.



Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det som fair priser.
Hvorfor ikke blive moms registreret med det samme? Ved godt, det giver lidt ekstra arbejde. Men du kan trække moms fra på de ting du køber ind, til brug i dit arbejde og kunder kan gøre brug af håndværker fradrag, som jeg husker det, på rengøring.
Bilvask skal du nok undersøge nærmere. Det er ikke så længe siden, at en ung fyr måtte stoppe med at vaske biler i forældrenes indkørsel, pga miljø hensyn

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan jeg registrer mit enkeltmands firma, og hvad med moms? Er det gratis at blive registreret.

Jeg skal ud og dele flyers ud i weekenden, mit mål er ikke at leve af det her, kun at tjene en opsparing op, henover mit sabbatår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke være momsregistreret for at dine kunder kan bruge håndværkerfradrag - det kan du google under håndværkerfradrag men du skal blot være over 18 - afgive dit CPR nummer og blive betalt via netbank

hvis du vil momsregistre som kun er krav ved en omsætning på over 50.000 kr på 12 mdr - så bliver du jo 25% dyrere for dine private kunder og det er jo noget spiser det de sparer i håndværkerfradrag  så det synes jeg ikke du skal

Du kan registrere PMV som en en enkeltmands uden moms og under 50.000 kr oms hvis du absolut vil - gratis - på virk.dk eller du kan udføre arbejdet som CPR person

Du kan læse alt om PMV og enkeltmands her http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Moller

Jeg synes bestemt også at din pris virker fair.. Måske en anelse for billigt, da du også skal have dækket dine løn hvis du ligger arbejde i markedsføring og administration?

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænker: Gid der boede unge mennesker som dig i nærheden af, hvor jeg bor. For det lyder som billige priser, hvis det er hvidt altså. Rengøring af biler er især en rigtig god idé, da man aldrig rigtig selv får det gjort, og ikke prioriterer bilen så højt, selvom man sidder der mange timer dagligt i perioder..

Der findes mange konkurrenter på rengøringsområdet, men det er ofte også fordi firmaerne ikke er loyale, ligesom private også bare går efter det billigste frem for at tænke i kvalitet.

Nå, det var bare lidt betragtninger. Hvis du vil vide mere om priser på rengøring, findes der blandt andet en opgørelse med priser om trappevask på siden her: Syrent.dk . Trappevask kan være en nem måde at tjene penge på, da alle skal bruge det om vinteren og den ene ejendom kan afløse den anden, hvis man får gode anbefalinger med på vejen.

held og lykke med projektet!

Fra århus
Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god ide. det er så bare med at komme igang og finde kunder så det kan betale sig for dig :) men hvis du gør et godt stykke arbejde tror jeg det kommer af sig selv :)

leder du efter noget godt sexleksaker så kig på shoppen.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenfl:
Trappevask kan være en nem måde at tjene penge på, da alle skal bruge det om vinteren og den ene ejendom kan afløse den anden, hvis man får gode anbefalinger med på vejen.

Hvis jeg var den unge iværksætter der har oprettet denne tråd, ville jeg holde mig langt væk fra trappevask. Jeg driver en ejendomsservicevirksomhed, og det er en misforstået opfattelse at man bare lige stikker ud og finder trappevask som er fornuftigt betalt. Man skal også kæmpe med prisdumping, "trist arbejde"-syndromet mv. 

Jeg ville nok hellere kaste mig over noget jeg kunne lidt at lave. Er man dygtigt, skal man nok få penge for det.

Venligst

Brian Phillip

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god ting.

Hvis du gør det ordenligt, så vil jeg gerne bruge dig, og hjælpe dig online med hjemmesider og markedsføring ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)