Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor godt står jeg " Juridiske" webshop responsive

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Har brug lidt juridske hjælp, prøver at gøre den kort :)

Jeg har bestilt en webshop gemmen en webureau og har betalt dem antal kroner som aftalt! Aftalen var at de skulle lave mig webshop til min nye webshop og de kunne sagtes klar og tilbud mig "Tilfredsgaranti" på hele forløbet. Opdager at min webshop ikke er på nogle måder responsive, på nogle platformer " Tables og mobil version " Det står skævt alle steder næsten. Skal siges at han har hente en template som forvejen var responsive pga han har lavet store ændreinger på selve designet, så står alt skævt.

Har forsøgt og forklar ham at det jeg ikke tilfreds med eftersom det står pisse skævt!

Hvorhenne mener i jeg står? Kan jeg forlænge mine penge tilbage eller skal han lave det? eftersom han ikke vil lave dette?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:53

Jeg er ikke skarp på juradelen, men udtrykket responsive dækket over en webløsning hvor designet gå op og ned i pixels alt efter hvad enhed der tilgår. Dette vil dermed sige at udtrykket ikke tager forbehold for opsætning af materialer såsom billeder og tekst.

Når det er sagt vil jeg give dig helt medhold i at det burde være "en del af aftalen" at din shop ser ordentlig ud på mobilen.

Jeg skriver altid en uddybende bemærkning efter "responsive" i mine tilbud. Derved har kunden garanti for at vi forholder os til mobillayoutet.

Smid evt. et link til den nuværende løsning, så kigger jeg gerne på det :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 10:37

Hvis der står i dit tilbud at den skal være responsive(gerne mere detaljeret), så er der ikke så meget at komme efter.

Jeg gætter på at både din og sælgers virksomhed er i Danmark, så kan du jo selv gætte hvad det vil koste at slæve ham i retten. Så hvis han nægter, kan du lige så godt give op.

Flere steder kræver kun en procent del når de starter og resten ved levering, men det er ikke alle som gør dette...

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:50
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 10:59

Som udgangspunkt er din leverandør forpligtiget til at levere det aftalte, men:

1) Hvor længe har du været om at reklamere?

- Hvis du ikke har reklameret inden for rimelig eller aftalt tid, har du ikke ret til yderligere ændringer. Tiden kan være aftalt i jeres kontrakt og/eller sælgers handelsbetingelser.

- Hvis du har godkendt arbejdet og først senere kommer med yderligere krav til opgaven, er sælger fuldt ud berettiget til at afvise dig eller kræve yderligere betaling.

2) Har du forstået hvad i har aftalt?

- Det er ikke altid køber forstår meningen af fagudtryk og derfor har en anden forventning end hvad der reelt er aftalt.

3) Kan du dokumentere hvad i har aftalt?

- Hvis du ikke skriftligt kan dokumentere denne tilfredshedsgaranti kan det blive svært at kræve noget.

- Iøvrigt kan der været stor forskel på sælgers og købers forventninger til løsningen, så hvis der ikke er klokke klare aftaler, der beskriver opgaven kan det være svært at reklamere over et design / elementers placering på siden.

---

Hvis i ikke kan blive enige, skal sagen afgøres ved retten. Du har sikkert ikke de store chancer uden juridisk hjælp, så du bør overveje om det er værd at tage kampen, da en professionel kan rette dens slags på meget få timer.

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 11:02

Har vi mulighed for at se siden og måske få oplyst, hvad du har betalt?

Tilmeldt 31. Jul 15
Skrevet kl. 11:05

Bryan Johansson:

Prisen har igen betydning.

Sælger er juridisk forpligtiget til at levere det aftalte. Ellers kan køber kræve hele eller dele af den betalte pris tilbage, eller manglerne udbedret for sælgers regning.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 13:15

Simon Børsting Sørensen :

Jeg er ikke skarp på juradelen, men udtrykket responsive dækket over en webløsning hvor designet gå op og ned i pixels alt efter hvad enhed der tilgår. Dette vil dermed sige at udtrykket ikke tager forbehold for opsætning af materialer såsom billeder og tekst.

Når det er sagt vil jeg give dig helt medhold i at det burde være "en del af aftalen" at din shop ser ordentlig ud på mobilen.

Jeg skriver altid en uddybende bemærkning efter "responsive" i mine tilbud. Derved har kunden garanti for at vi forholder os til mobillayoutet.

Smid evt. et link til den nuværende løsning, så kigger jeg gerne på det :-)

Har sendt dig en pm!

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 13:17

Karsten Sønderup Hansen:

Bryan Johansson:

Prisen har igen betydning.

Sælger er juridisk forpligtiget til at levere det aftalte. Ellers kan køber kræve hele eller dele af den betalte pris tilbage, eller manglerne udbedret for sælgers regning.

Kan jeg sende dig en pm?

Tilmeldt 31. Jul 15
Skrevet kl. 13:21
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)