Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i en enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup, København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 108
Fra  Memoo TelefonGear Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,
Jeg har lige starte et webbureau i august, og omsætningen er også på vej i en positiv retnin. Jeg er dog blevet i tvivl om, hvordan skatten fungerer helt. Jeg er med på, at jeg skal ind på SKAT og indtaste det forventede overskud for året og til sidst på året betale skat.
Men skal jeg der betale min normale private trækrprocent eller virksomhedens? Jeg mener at det skulle være den private trækprocent, da det jo er en personlig virksomhed, men er det i så fald ikke muligt at ændre i konstruktionen og betale den normale virksomhedsskat? Har hørt noget om en virksohedsordning.

Er jeg helt gal på den?? ;-) 

Fortsat god weekend

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:26

Da du ikke driver et selskab skal du slet ikke tænke på selskabsskat. Det er kun IVS, ApS og A/S (af de gængse) der skal betale virksomhedsskat. Du skal - som du siger - indtaste dit overskud af virksomheden på din selvangivelse hvorefter du personligt skal betale skatten. Når du altså sidder primo 2016 skal du blot udfylde feltet "Overskud af personlig eget virksomhed", hvorefter du får udskrevet det du skal betale i skat. Det er selvfølgelig en længere udregning alt efter hvorledes din privatøkonomi ellers ser ud. Hvis du vil gøre det enkelt for dig så ville jeg smide 50% ind på en konto til SKAT og så smide om dig med de sidste 50% lige så tosset du vil. Virksomhedsordningen tror jeg ikke du behøver at tænke yderligere i. Det kræver revisor og bruges ofte hvis du ikke vil ramme topskat.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:35

Hvis du har et fuldtidsjob ved siden af din enkeltmandsvirksomhed, så betaler du bare mere i skat fra det job, så du får mindre udbetalt hver måned.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43

MiklasKroager:

1

Men skal jeg der betale min normale private trækrprocent eller virksomhedens? Jeg mener at det skulle være den private trækprocent, da det jo er en personlig virksomhed, men

2

er det i så fald ikke muligt at ændre i konstruktionen og betale den normale virksomhedsskat? Har hørt noget om en virksohedsordning.

Er jeg helt gal på den?? ;-) 

Fortsat god weekend

1

Korrekt - personlig skat og den trækkes enten via andet arbejde hvis du forskudsregistrerer som du skal, eller giver ekstra skat - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

2

Ja - men VSO kræver ofte regnskabshjælp/revisor - også til opsætning - og giver ikke stor mening, hvis ikke det er i forhold til at krydse SU grænse eller Topskatte grænse - ellers er det oftest klogt at bare betale bundskat af overskuddet - men det kræver mere viden om det konkrete for at rådgiver . VSO er ikke helt let læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Overvej stærkt min e-bog om selvstændig virksomhed - som har en masse om det og meget andet - du kan se indholdsfortegnelse her http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)