Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS system giver de bedste SEO resultater

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Grosen Friis [Gratis.dk]"]
Hej Marcel

Vi bruger idag WordPress til alle de kunder, vi både skal levere en ny SEO venlig hjemmeside
og SEO rådgivning til.

Vi har fundet en masse gode plugins til WordPress, der gør, at den ikke kun kan super optimeres
til søgemaskiner, men som også gør den til et fuldblods-CMS med fx dropdown-menu for sider,
programmerbar kontaktform, sitemap, posts som nyheder, breadcrumbs, evt. AdSense Manager m.v.

Så medmindre der er tale om et website med mange tusinde sider, så kan WordPress sagtens bruges
som CMS platform.

/Grosen Friis[/quote]

Helt enig - det skrev jegogså... Men Joomla er jo som standard et fuldblods CMS - det var egentligt det, jeg mente ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 16:02

Marcel Fuursted:
Helt enig - det skrev jegogså... Men Joomla er jo som standard et fuldblods CMS - det var egentligt det, jeg mente ;-)

Okidokiobiwankanobi!

/Grosen 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:11

Plantetorvet.dk:
Det er primært informationssider jeg har behov for, men det skal være let at indsætte billeder og illustrationer. Samt bannere der linker videre til mine handelssider, der hvor det passer.. Det vil være en fordel at det er sider der et lette at sætte op og arbejde med. Da jeg regner med selv at skulle vedligeholde dem.

Så vil jeg nok anbefale WordPress - det er let for dig og opfylder dine behov... og kan også opfylde fremtidige behov, MEN så skal der hentes nogle plugins, som bl.a. dem Grosen-manden henviser til Wink

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 18:11

Hej og mange tak for svarerne, jeg vil prøve at sætte mig lidt mere ind i wordpress. mange tak for hjælpen..

Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:54

Hej Plantetorvet

Jeg vil ikke modsige dem som har anbefalet Joomla eller Wordpress. Ville bare sige at HVIS det skal være et CMS, vil jeg sige at jeg har gode erfaringer med TYPO3.

Mvh
Hugo

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:53

Joomla SEF er utroligt nemt idag og kan gøres med fuldblods 301 redirects, individuelle metatags osv. per Search Engine Friendly url der oprettes.

Derudover er min erfaring at Wordpress godt kan være noget rodet at gå til da man sagtens kan være udsat for at skulle uploade og editere via FTP hvorimod der findes et hav af komponenter og moduler til Joomla som kan installeres og opsættes direkte i Joomlas admin. Så om Wordpress skulle være så nem at gå til ved jeg nu ikke.

Joomla 1.5 er dog intet mindre end en mindre revolution hvis i spørger mig, dog går der en del tid inden udviklerne på alle komponenter, moduler og plugins også er med på 1.5 vognen, men arkitekturopdateringerne fra 1.1x er gennemgribende og det lover rigtig godt for fremtiden.

Ang. angreb så jo - de store Open Source CMS'er er ofte udsat for angreb, til gengæld findes hullerne ekstremt hurtigt og de lukkes i samme tempo - Desuden er det ofte via 3. parts komponenter og moduler angrebene sker og ikke på selve CMSerne men tilgengæld er hele udvikler communitiet så som regl med til at lukke hullerne i en helvedes fart.

Jeg har fra 98 og frem selv stået bag udvikling af et af de første fuldblods CMS i landet med ecommerce modul til og har jo bare måtte konstatere at de dage hvor man kan matche de store open source systemer er langt forbi - 10.000-20.000 udviklere der arbejder sammen om 2.500 komponenter med ekstra funktionalit er ikke sådan lige at konkurrer med.

Typo3 er selvfølgelig også et godt system, Typo3 har en lidt mere dynamisk brugerstruktur som Joomla mangler (noget som der arbejdes på til Joomla 1.6) til gengæld synes jeg helt klart at brugervenligheden i forhold til at få en masse funktionalitet er bedre i Joomla - Men begge systemer er uden sammenligning de bedste Open Source løsninger der findes på CMS markedet og de udkonkurrer langt hen af vejen langt de fleste CMS løsninger som er egenudviklede. Derudover er en af de vigtigste aspekter selvfølgelig at man ikke bindes til 1 udbyder med de store Open Source løsninger kan man skifte udbyder, programmør og designer som man nu har behov, der findes et hav af virksomheder som kan servicere en og derfor er det gode fremtidssikrede løsninger.

Wordpress er selvfølgelig også godt langt hen af vejen, men det har også mange begræsninger og den måde plugin og udvidelsessystemet fungere på virker knap så brugervenligt, men som off the shelf blog løsning er det nok svært at konkurrer med.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:15

Wordpress kan sagtens bruges som CMS... jeg har installeret og redigeret flere wordpress hjemmesider, der både fungerer som blog og som cms... www.younginc.dk er fx en af dem...

Og det kræver faktisk ikke ekstra plugins, hvis det fra starten er sat op på den rigtige måde... (det kræver dog en del tilpasning af de forskellige sider)...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)