Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS system giver de bedste SEO resultater

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har et behov for at oprette en række infosider, som skal indekseres optimalt. Det skal være et system hvor det er let at redigerer og opsætte med billeder, bannere, baggrunde mv. Har I nogle bud på hvilket system vi skal vælge.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:00

Det vil nok ikke undre nogen at jeg siger Joomla Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Skrevet kl. 12:13
Jeg har for et stykke tid siden kigget lidt på Joomla og det ser ud til, at det er let at have med at gøre. Men hvordan er den ifht. SEO optimering ? Findes der standardskabeloner, som er til at forstå og arbejde med for en amatørbruger som undertegnede ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:53

Joomla er et stort CMS, som kan stort set alt, men det er efter min erfaring også et ret stort arbejde at søgemaskineoptimere på, og slutresultatet er ikke så optimeret som man kunne ønske sig.

Hvis det er simple sider vi taler om, ville jeg i stedet vælge wordpress som CMS. Det er meget lettere at optimere til søgemaskinerne - og generelt lettere at overskue til sådan et formål.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Skrevet kl. 13:03

Hej Anders,

Jeg vil mene at det er simple sider vi taler om, de skal indeholde en række informationer om nogle af vores produkter og der skal henvises til vores hjemmeside når kunderne ønsker at købe..  Der vil være en del tekst, men også et behov for illustrationer og billeder.

Hvordan er wordpress at arbejde med i forhold til billeder og illustrationer. ?

- Er wordpress til at have med at gøre rent opsætningsmæssigt ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:08

Mht at sætte billeder osv ind: det er lige ud af landevejen. Lige så let som at gøre det andre steder.

Opsætningen er heller ikke så svær.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:21

Hvordan er Joomla og Wordpress i forhold til f.eks. PostNuke?

Er der også et sikkerhedsaspekt i det? Standardsystemer er vel mere udsatte for hackerangreb?

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:27

De fleste CMS'er kan gøres søgemaskinevenlige :) Når alt kommer til alt, så er det arkitekturen og outputtet der afgør hvilket der er mest søgemaskinevenligt... Joomla er meget søgemaskinevenligt og jeg vil tro du får mere for "pengene" end ved WordPress. Wordpress er dog ufatteligt let for en almen bruger at sætte op og gøre køreklar. Men det er udelukkende som info-sider? ikke en masse dynamik eller noget - bare intern navigation? Er det korrekt forstået? 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Skrevet kl. 15:48
Det er primært informationssider jeg har behov for, men det skal være let at indsætte billeder og illustrationer. Samt bannere der linker videre til mine handelssider, der hvor det passer.. Det vil være en fordel at det er sider der et lette at sætte op og arbejde med. Da jeg regner med selv at skulle vedligeholde dem.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 15:50
Marcel Fuursted:
De fleste CMS'er kan gøres søgemaskinevenlige :) Wordpress er dog ufatteligt let for en almen bruger at sætte op og gøre køreklar. Men det er udelukkende som info-sider? ikke en masse dynamik eller noget - bare intern navigation? Er det korrekt forstået

Hej Marcel

Vi bruger idag WordPress til alle de kunder, vi både skal levere en ny SEO venlig hjemmeside
og SEO rådgivning til.

Vi har fundet en masse gode plugins til WordPress, der gør, at den ikke kun kan super optimeres
til søgemaskiner, men som også gør den til et fuldblods-CMS med fx dropdown-menu for sider,
programmerbar kontaktform, sitemap, posts som nyheder, breadcrumbs, evt. AdSense Manager m.v.

Så medmindre der er tale om et website med mange tusinde sider, så kan WordPress sagtens bruges
som CMS platform.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)