Hej kære Aminoer |
Hej Jannie
Det er et rigtig stort spørgsmål, og kommer rigtig meget an på din forretning.
De informationer, som rapporten skal indeholde skal selvfølgelig hænge sammen med hvor ofte du vil have rapporten. Jo oftere du sender rapporten, jo mere detaljerede og foranderlig tal, mener jeg den skal indeholde.
Hvis du eksempelvis vil have en daglig rapport, kan det måske være lidt spild af plads, hvis du laver en udregning af, hvornår investeringen har tjent sig ind, dette dette sandsynligvis ikke ændrer sig meget fra den ene dag til den anden(som du beskriver i dit indlæs). Denne information ville hellere høre til, i en månedlig eller halvårlig rapport.
I stedet(mener jeg), at en daglig eller ugentlig rapport skal give dig værdi i din daglige styring af virksomheden, hvor du kan se, hvad forskellige tiltag gør ved virksomheden i din hverdag. Så kan du gemme de overordnede nøgletal til en månedsrapport.
Dette kunne eksempelvis være:
- Antal besøgende
- Konverteringsgrad
- Omsætning pr. reklamekrone
- Udvikling i dækningsgrad
- Antal besøgende
- Gennemsnitlig fortjeneste pr. besøgende
- Gennemsnitlig reklameomkostning pr. besøgende
Dette er informationer, du kan bruge til at vurdere, hverdagens tiltag i din forretning.
Laver du en Facebook-kampagne, vil du kunne læse det her. Sender du et nyhedsbrev ud, vil du kunne læse det her.