Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor fejl

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen for jeres indlæg.Vil prøve at forklare hvon det hænger sammen.

Fordi jeg er er en fortrinsvis ny forretning ber Skat om mit regnskab,de får alt udleveret og finder ud af ,at der er lavet fejl for ca.5000 Kr.Det største beløb er, at der er trukket moms ud af husleje som ikke er momsbetinget denne fejl opstår da lokalet jeg lejer skiftede ejer,og da den tidligere lejer opkrævede moms var revisor jo vant til at trække momsen fra,lokalet skifter så ejer som ikke er momsregistreret,min revisor er blevet fortalt dette da dettte sker samt, at det kan ses på faktura ,at der er en difference på ca.2000 kr.Endvidere har revisor også trukket moms af Aviser som der ikke er moms i.Jeg bruger et af de største revisionsfirmaer i danmark, og det er ikke billigt derfor er mit spørgsmål om jeg skal betale det skyldige til Skat eller har mit revisionsfirma pligt til at betale.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:52

Lidt forvirrende er det, men det lyder som om du fejlagtigt har fået godtgjort købsmoms på ydelser du ikke var berettiget til. Og at SKAT herefter kræver det for meget godtgjorte beløb tilbagebetalt.

Hvis det er rigtigt forstået, har du ikke lidt et tab, men har blot indbetalt for lidt moms for perioden, og kommer nu til at efterbetale beløbet. Havde revisor handlet korrekt, havde du hverken været værre eller bedre stillet end du er nu (forudsat der ikke er en bøde).

Mvh Jesper

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:59

Tak for svaret Jesper,det er som du beskriver det, og nej der var ingen bøde men mener bare, at du har nogle professionelle til at udføre et stykke arbejde, og de tager sig godt betalt for det så kunne jeg jo lige så godt have indberettet min moms og årsopgørelse selv ,og sparet de penge.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:21

Er det virkelig revisoren der har ført dit bogholderi? Eller har han bare overset at du har bogført forkert.

Du kan jo prøve at foreslå revisoren at han helt eller delvis dropper sin regning (her er det nærmeste vi kommer til et tab: Du har købt og betalt et produkt som du ikke mener er så mange penge værd). Det er ikke en helt heldig sag for dem med for mange fejl. Om du har held med det ved jeg ikke.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)