Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor fejl

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,har lige haft Skat på kontrol besøg hvor de fandt, at der var lavet momsfejl for ca.5000 kr.

Mit spørgsmål er om jeg hæfter for det beløb når momsarrengning og årsopgørelse er udført af Revisor.Fejlne er meget åbenlyste så mener ikke der er nogen undskyldning fra min Revisors side.

Hæfter jeg for beløbet, eller gør revisor ?

Eller har revisor en forsikring der dækker den slags fejl ?

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:33

Revisorer skal i udgangspunktet dække de tab du får. Om de har en forsikring bag eller ej, det er dig uvedkommende.

Men har du lidt noget tab? Skulle du fx rigtigt have indbetalt 100.000 i momstilsvar og laver revisor en fejl så du kun indbetaler 95.000, så kan Skat senere komme og kræve at du indbetaler 5.000 mere. Hvad er dit tab? Du skulle betale 100.000 og det har du så osse gjort nu. Jo - du har tabt den tid det har taget dig at beskæftige dig med denne sag.

Har du fået bøde? Jo - det er et tab.

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:23

Kommer Skat uanmeldt eller skriver de først?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Hej Mike!

Skat plejer at skrive eller aftale tidspunkt telefonisk.

/peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:55

Enig med Henrik

Du skal som minimum have lidt et tab for at der er noget at komme efter. At du evt. skal efterbetale noget moms er ikke et tab.

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Jesper Jørgensen:

Enig med Henrik

Du skal som minimum have lidt et tab for at der er noget at komme efter. At du evt. skal efterbetale noget moms er ikke et tab.

Mvh Jesper

Det er da et tab hvis der ikke er opkrævet Moms af kunden for en momspligtig ydelse og SKAT ikke ser igennem fingre med fejlen.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:49

Casper Hornstrup:

Jesper Jørgensen:

Enig med Henrik

Mvh Jesper

Det er da et tab hvis der ikke er opkrævet Moms af kunden for en momspligtig ydelse og SKAT ikke ser igennem fingre med fejlen.

Sådan spiller klaveret (desværre?) ikke. Korrekt afregning af moms betragtes ikke som en straf eller et tab. Situationen var en anden, hvis fejlagtig rådgivning fra revisors side havde medført en ekstra momsbyrde på 5000 kr., men det er jo ikke tilfældet.
Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 17:51

I 'gamle dage' var der væsentlig forskel på Skattevæsnet om Toldvæsnet (moms)

1. Skat ringede og spurgte eller skrev 'agterskrivelser' hvor man skulle dokumentere eller møde op. Skat havde grundlæggende opfattelsen af at man snød, men hvis tingene lå på vippen, så kunne man lave en lokumsaftale.

2. Momsemor kom på visit - tit uanmeldt. Flinke og tjenstvillige. Til gengæld skulle regler overholdes til punkt og prikke.

Om det fortsat er sådan når skat og moms klares af samme institution, det ved jeg ikke. Jeg vil tro det.

Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 17:55

Casper Hornstrup:

Hvis revisoren har rådet dig til ikke at opkræve moms på en bestemt regning og det så senere viser sig at du skal betale momsen selv, så vil jeg mene det er et tab som revisoren har lavet.

Hvis revisoren har lagt tallene galt sammen så du betaler 5000 for lidt i første omgang, så har du ikke lidt noget tab ved at skulle betale dem senere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:49

Casper Hornstrup:

Ja, dette ville være et tab, men hvor er det situationen opstår så det er revisoren der bliver årsag til sådan et tab? Prøv at nævn et eksempel.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)