Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Status efter drift i første regnskabsår

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja så er det første regnskabsår langt om længe ved at være gået. Det er noget tid siden jeg har skrevet herinde, og det skyldes egentlig at jeg har haft rigtig travlt med virksomheden (Daltek).

Første regnskabsår har været godt og langt (15 måneder) og der har været aktivitet i ca de 12 af dem. Ca 70% af aktiviteterne er placeret fra Jul og frem til nu.

Status er at jeg har omsat for 1 mio lige rundt regnet. Virksomheden kommer ud af året med et maginalt underskud, og det har vi selvfølgelig analyseret en del på. Et par enkelte små fejl-sats har været skyld i at vi har et lille rødt tal istedet for et lille sort tal. Og sådan er det jo med en lille 1 årig skrøbelig virksomhed. Der skal ikke så meget til.

Der er stadig nogle udfordringer omkring likviditet og vi har især en udfordring omkring ordreflow der indirekte har stor indvirkning på likviditeten.

Men det ligger i sagens natur for det produkt jeg sælger er jo netop for at tage "spidserne" og "puklerne" hos mine kunder. Det betyder jeg overtager deres problem og derfor VIL jeg komme til at stå med pukler og spidser. Men jeg tror stadig på at det kan jævnes lidt mere ud.

Så for at komme det og andre små-ting til livs har vi valgt at indsætte et "advisary board" altså et rådgivende organ bestående af nogle nøglepersoner i vores netværk der alle er erhvervsledere. Til forskel for en bestyrelse har det rådgivende organ ikke et ansvar, og dermed ikke stemmeret. Men skal kun rådgive og hjælpe med at navigere.

Dét glæder jeg mig RIGTIG meget til. 

Og så er ambitionerne i øvrigt også på plads til de næste 12 måneder. 3 mio i omsætning er målet, og jeg vil kæmpe hver eneste dag for at nå det :)

Men alt i alt er jeg bare super glad. At kunne starte en virksomhed med 200.- kroner og ikke tilføre kapital på noget tidspunkt og så alligevel få 1 mio kroner igennem butikken er jeg bare SÅ stolt af. Jeg kan næsten ikke få hænderne ned igen :)

Så til alle mine iværksætterkolleger derude, giv den gas, du kan sagtens, og jeg håber at i allesammen kommer til at sidde med samme følelse som jeg har i maven mindst en gang i jeres liv. Det er SUPERFEDT!

Iøvrigt tak til alle dem herinde der hjalp mig med info omkring opstart og registrering af virksomhed sidste år, det var en stor hjælp ! :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)