Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige en forespørgsel jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.

Jeg køber en vare til 5000 kr. men sælger varen for, lad os for sjov sige 5200 kr.

Hvor meget skat, skal jeg betale af dette? 

Hilsen Malene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57

forudsat begge priser uden moms ca 44% af 200 kr hvis den indtægt kommer ud over dit fradrag - ellers 8% - MEN du kan nok ikke lige klare dit med så lidt info og viden om skat helt ærligt

vh John Hannover

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:58

Hej Malene. Er det en enkeltmandsvirksomhed du har? Du bliver beskattet af virksomhedens overskud. Følgende udregning er excl. moms.

Lad os antage, at du omsætter for 5200 kr. Altså dit salg. Herefter har du en variabel omkostning på 5000, hvilket giver dig et dækningsbidrag på 200 kr. Såfremt du ikke har nogle faste omkostninger, vil du altså have et resultat på 200 kr.

OMS: 5200

VO: 5000

DB: 200

FO: 0

RES: 200

Du betaler derfor skat af 200 kr. Hvor meget skat du helt præcist betaler, er det kun dig selv der kan svare på. Det kommer jo an på din skattesats, mulige fradrag osv.

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:11

John, har du aldrig været ny i faget? Jeg synes din sidste kommentar er direkte spydig og unødvendig. Vi er allesammen startet et sted og du fremstår som en gnaven og bitter mand når du skriver sådan til Malene. Giv hende et godt råd - og lad spydighederne udeblive.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

Mich E:
John, har du aldrig været ny i faget? Jeg synes din sidste kommentar er direkte spydig og unødvendig. Vi er allesammen startet et sted og du fremstår som en gnaven og bitter mand når du skriver sådan til Malene. Giv hende et godt råd - og lad spydighederne udeblive.
selvfølgeligt har jeg det - men det gavner da ikke trådstarter hvis hun tror - at med et enkelt lille opklarende spørgsmål så virker det hele. Sandheden er, og det kan jo så være det er tid og erfaring - at rigtigt mange får store problemer med skat og moms, fordi de ikke får sat sig ind i ting.

De tror et spørgsmål her og der, og så er den hjemme, så kan de drive virksomhed. Mit svar om, at trådstarter nok ikke kan klare sig med det, skal blot ses som råd om at der skal tages helt anderledes fat. Der skal tages noget kursus, læses nogen bøger osv. Det er naturligvis rådet i det jeg skriver

ALT for mange falder igennem og slår sig, og det er som blot det jeg meget nødigt vil se. Det letteste var bare at springe over men jeg har i min rådgivning oplevet alt for mange gode mennesker, som er kommet helt galt af sted, ved ikke at være ordentligt klædt på.

Jeg kan godt komme med længere svar, men tro ikke det hjælper:

vh John H

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:14

Jeg beklager - jeg har misforstået dit svar til Malene, det må du undskylde. Jeg kan godt se hvad du mente med det nu :) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)