Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God artikel om det at arbejde hjemme fra

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

In-House

Thinking of starting your own homebased business? Take a peek behind the shutters and find out what it's like to make the dough right at home.

http://www.msnbc.msn.com/id/21884234/

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin lille artikel :)

Der er naturligvis nogle ting som kan være lidt anderledes i Danmark. Her ville jeg f.eks. ikke tøve med en ren mobilløsning, men nu er USA jo også et mobilt uland hehe

Jeg har hovedsageligt arbejdet hjemmefra i de sidste 6-8 år. Det holder jeg virkelig meget af!
I nogle af mine firmaer har vi så kontor inde i København, hvor de ansatte sidder. Jeg kommer så ind et par gange om ugen - resten af tiden passeer min partner butikken. Iøvrigt kræver mine ansatte ikke den store styring - de er ret selvstændigt arbejdende og dygtige folk. Og så er vi iøvrigt alle på IM, mobil og Skype internt og kommunikere meget på den måde hver dag.

Da vi oprindeligt startede et andet af mine selskaber RedZoneGlobal var det et rent virtuelt selskab. Det var Marketleap også - et selskab med rod i San Francisco, som jeg arbejde for i en periode. De rene virtuelle selskaber kan være virkelig gode, men det kræver enormt meget af hver enkelt medarbejder og ikke alle er rustet til det. Så det fungerer bedst når det er en relativ lille gruppe folk med stærke iværksætter gener.

I det nye hus vi købet sidste år har jeg endelig fået god plads til min "hjemmearbejdsplads", hvorfra jeg driver mit holdingsselskab og lidt forskellige aktiviteter. 140 kvm til mig at lege på. Det er sgu fedt. I de andre huse vi har boet i var det meget mere beskedent - faktisk lige lovlig klemt. Det fungerer meget bedre nu med den ekstra plads.

Jeg tror aldrig jeg vender tilbage til almindelig 9-17 kontorarbejde. Jeg har det for fedt som jeg har det :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er meget lækkert at arbejde hjemmefra, men man arbejder bare lige dobbelt så meget - man skal jo liiige ordne dét og dét Smile 

 

Mikkel - Du må lige vise os nogle billeder af dit mekka, så vi andre kan se hvad der skal stræbes efter Wink 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som om at Mikkel har fantastiske forudsætninger for at arbejde hjemme. Personligt har jeg lidt mere (læs meget mere) beskedne forhold, på mine 150 m2 der deles med en kone på barsel og 2 børn :)

Til folket derude som kunne tænke sig at arbejde hjemme skal jeg dog lige komme med en lille indskydelse - hvis i bor i Sverige og arbejder i Danmark, så bemærk at i helst kun skal arbejde hjemme én dag om ugen da i ellers risikere at brænde nallerne på de interne regler mellem de to lande. For så har man ifølge SKAT pludselig bi-job i Sverige og skal så beskattes efter svenske forhold - dvs. MEGET større arbejdsgiveromkostninger. (omkring 30% af lønnen) - det er der mange der er gået i fælden på og danske virksomheder får ofte svenske medarbejdere til at skrive under på at de ikke tager noget bi-job i sverige, samt at de max må arbejde hjemme 1 dag om ugen. Vi arbejder på at gøre disse ting bedre i "Foreningen Öresundsborger" så meld dig ind hvis du arbejder/bor på begge sider af sundet :)

Ellers en god artikel - og netop et godt fokus på at en arbejdsplads kan se meget anderledes ud i vores moderne samfund.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)