Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salgsfaktura

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kronborg. 

Tak for din kommentar. 

Har lige lavet et eksempel her hvor jeg først har bogført en faktura på 500 kr på en oprettet teller tilgodehavende konto . Kan jeg så gøre således i kassekladden når jeg får adviseringen fra teller: 

Var det sådan du mente? 

Mvh Malene

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:55

Hvis du ikke bruger salgsfaktura delen i Dinero, hvordan kan du så se at feks faktura nr 100 er blevet betalt ? Det virker ikke som om du får det gjort, ellers har jeg overset det.

Jeg opretter selv en salgsfaktura i Dinero, men har ikke oprettet Nets som en konto, lige som du har oprettet Teller. Det virker på mig som lidt af en omvej, hvis jeg forstår dig ret.

Hvis en kunde køber en vare hos mig, feks den 1 juni, så bliver pengene reserveret af Nets den dag. Når jeg så 3-4 dage efter hæver pengene, så ryger de bare direkte ind på min firmakonto, altså uden brug af en Nets/Teller konto. Ville du ikke også kunne gøre det ? og så springe Teller kontoen over ? Du behøver vel ikke en Teller konto, da fakturaen bare vil stå som ubetalt, indtil pengene står på din konto.

- kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

jo vist går det at bruge salgsfaktura hvis det er praktisk. Der står beløbet så på konto for tilgodhavender indtil man trykker betalt. Ved at bruge en teller beholdning kan man i princip køre betalt for alle på en gang - en gang om dagen eller hvad der er nyttigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:12

Det er smart at man kan lave een betaling, for flere salg på een gang. Det kan jeg godt se det fornuftige i. Men jeg tænker bare på, om man så kan se præcist hvilke faktura der er betalt, og hvilke der ikke er. Men hvis jeg forstår trådstarter korrekt, så benytter hun ikke denne funktion.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 25. Jun 15
Skrevet kl. 12:03

Hej Kim, 

Nej jeg bruger ikke salgsfaktura delen i dinero, da mit system selv laver faktura. Jeg bogfører mine faktura under finansbilag. Men jeg skal vel stadig ind og flytte dem fra teller til bank når jeg får adviseringen fra teller? Jeg kan jo ikke bare vælge bank til at starte med da pengene ikke går ind med det samme. 

Men hvis jeg bogføre f.eks. 4 faktura under finansbilag - skal jeg så ikke bare når jeg får advisering fra teller gå ind under kassekladde og flytte pengene fra teller til bank? Du har ret i man så ikke kan se hvilke faktura der er betalt. Men det kan man vel kun hvis man bruger salgsfaktura delen. 

Mvh Malene

Tilmeldt 25. Jun 15
Skrevet kl. 15:22

Hvis jeg f.eks. har et varesalg på 300 kr. d. 25/12 2014 - så bogfører jeg dette under et finansbilag på en teller tilgodehavende konto.  Men de 300 kr. går jo først ind på min bank i 2015 fratrukket abonnement og gebyrer. Hvordan skal jeg så registrere den betaling. Jeg bruger jo ikke salgsfaktura delen i dinero? Vil omsætningen i 2014 ikke vises forkert?? -  den vil jo vise at jeg har et tilgodehavende på 300 kr. på teller kontoen. Men jeg har jo ikke 300 kr. tilgode hos teller når de trækker gebyrer og månedsabonnement fra min indtjening. Hvordan kan man så gøre dette rigtigt? Jeg har jo ikke mulighed for at bogføre gebyrer og abonnement i 2014 - da jeg først ved hvor meget de har trukket når jeg modtager adviseringen fra teller. 

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal bogføre rigtigt når jeg ikke bruger salgsfaktura delen. Hvordan jeg på den rigtige måde registrere de penge jeg får fra teller fratrukket gebyrer og måneds abonnement så det hele stemmer?

Håber der er en der kan hjælpe :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45

du kan da sagtens både bogføre i 2014 regnskabet inde i 2015 og du kan lave efterposteringer i stedet hvis du vil. Hvis det er småbeløb, så bare tag det i det år du kender det, men der kan sagtens være ting som du skal efterpostere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 08:43

Malene Kirk:

Hej Kim, 

Nej jeg bruger ikke salgsfaktura delen i dinero, da mit system selv laver faktura. Jeg bogfører mine faktura under finansbilag. Men jeg skal vel stadig ind og flytte dem fra teller til bank når jeg får adviseringen fra teller? Jeg kan jo ikke bare vælge bank til at starte med da pengene ikke går ind med det samme. 

Men hvis jeg bogføre f.eks. 4 faktura under finansbilag - skal jeg så ikke bare når jeg får advisering fra teller gå ind under kassekladde og flytte pengene fra teller til bank? Du har ret i man så ikke kan se hvilke faktura der er betalt. Men det kan man vel kun hvis man bruger salgsfaktura delen. 

Mvh Malene

Jeg er lidt i tvivl om hvordan du skal gøre. når du ikke bruger fakturadelen, men det kan helt sikkert godt lade sig gøre.

Mine penge går heller ikke ind på min konto med det samme, før jeg trykker på "Hæv" knappen hos min udbyder. Hvis en kunde laver et køb hos mig om mandagen, bliver pengene reserveret af Nets den dag. Jeg flytter ikke disse penge over på en Nets konto, med det samme, før jeg hæver dem og flytter dem over på min firmakonto. De står bare der og vente på at jeg måske 3-4 dage senere hæver dem - hvor de så bliver flyttet.

Men jeg kan godt se, at du i dit system er nød til at have en konto der viser hvor mange penge du har til gode, hos kunderne. Og det er måske det du bruger Teller kontoen til, hvor jeg har Faktura-delen, til at vise mig hvor mange penge jeg har til gode.

Når du bruger kassekladden, kan du godt skrive en tekst. Her kan du skrive "Betaling af faktura 100", så kan du selv se hvad den overførsel dækker. Det gør jeg selv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)