Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Webshop - Har tvivl - mangler skubbet ud over kanten.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Først og fremmest tak for alle din indlæg og svar man kan læse sig til. Men når man sidder som ny, er man stadig i tvivl. 

Jeg har længe gået og vil lave salg gennem en internetbutik. Og selvom jeg ved der er rigtig mange om buddet, vil jeg gerne sælge covers til iPhones - med et lidt ekslusivt udvalg.. 

Men.. Jeg har så fundet frem til Alibaba og Aliexpress, og var nærved at bestille, men faldt heldigvis over flere indlæg herinde. Så jeg har altid en del spørgsmål.

Jeg ved at:

Jeg skal registrer CVR - også selvom jeg ikke regner med salg over 50.000 forløbig. 

Jeg skal registrer mig som Importør.

Jeg skal angive det hos skat, hver en krone jeg tjener.

Mine spørgsmål (Som opstod da jeg lige var ved at bestille 60 covers - ved godt det ikke er specielt meget i manges øjne, var dog alligevel glad for jeg ikke gjorde.)

- Skal jeg regne med en moms-udgift på 25% oveni den pris jeg betaler hos f.eks Aliexpress, når de ankommer til Danmark?

- Jeg synes nets.dk er forvirrende, hvilken løsning skal jeg vælge til en webshop?

- Er det risikabelt "bare" at starte op med enten bank-overførsel, paypal og mobilepay som en gratis løsning modsat Nets?

- Er det overhovedet muligt at få succes, når man kun lige har omkring 1000-1500 kr at starte op med? (jeg har fuldtids-job, så det er fritids-baseret - Ønskedrøm ville være at en shop var vejen frem for mig.

- Jeg kunne godt tænke mig at kalde min Webshop det som min blog hedder, eller måske bliver shoppen bare en integreret del. Men er der noget jeg skal tage højde for ved registrering af navn, eller er det frit slag hvis det ikke eksisterer i forvejen?

- Hvis jeg kommer i gang med dette projekt - hvordan sætter man så priserne på produktet, er der en gylden % regel, eller finder man ud af det hen af vejen, hvis man ikke sælger noget. :)

Undskyld de mange spørgsmål. Ved også godt mange sikkert kan søges, jeg har bare brug for at sætte egne ord på.

Rigtig mange tak hvis du er kommet hertil. :) God dag.

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 15:01

Hej Rasmus

Du kan efter min mening godt starte op med en "gratis" løsning som fx paypal, der vil nok altid være nogle kunder som ikke køber da de ikke kender til paypal.

Men du kan jo også vælge at bruge andre end Nets, fx er clearhaus også "gratis".

Men lige meget hvilken indløser du vælger skal du også have en betalingsløsning, dette kan være fx via epay for at kunne modtage kortbetalinger.

Så er det meget vigtigt for dig at det ikke blive for dyrt i starten så vil jeg da helt klar starte op med paypal og så hvis der kommer godt gang i den så kan du begynde at overveje den anden løsning.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:47

Hejsa,

hvis du kun har 1000-1500 at starte op for, så vil jeg glemme det og bruge tiden på at spare noget mere op. Hvis du skal handle i Østen, fordi udover du skal købe varer, kuverter osv. så skal du nok også regne med at skulle bruge en god portion penge på markedsføring på f.eks. facebook, adwords osv. og  det vil være rigtig ærgerligt at starte op med at købe et varelager, og så ikke have råd til at markedsføre sig.

Held og lykke med projektet :-)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 15:02

Jeg kan se du har rigtig mange spørgsmål, du vil have besvaret. Tænk på dit start-projekt som en uddannelse. En uddannelse til at blive en professionel iværksætter. Afprøv ting og lav fejl. Invester ikke mere end du kan tåle at miste, så kan det ikke gå helt galt.

Du kan læse mere om hvordan man importerer ved at downloade hæftet Import 

Om at lave en førstegangs-webshop kan du læse artiklen Min første webshop

kh

Mogens

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 289
Fra  Chaz Skrevet kl. 16:20
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 16:59

Jeg er lidt glad for du skriver jeg skal se det som en "uddannelse". Og jeg vil nok tage springet når nogle formaliteter er ok.

Jeg har fundet mig en leverandør af et produkt, der er ikke nogen andre der fører herhjemme. Jeg har fået udemærket priser set ud fra den meget lille kvantitet jeg starter ud med, og gratis levering uanset antal. Og nogle af produkterne vil nærmest ligne dropshipping, bortset jeg selv bestiller hos dem og leverer til kunden. Der kommer så lidt ekstra leveringstid på, men det må jeg leve med i begyndelsen, ligesom jeg heller ikke laver Nets aftale i starten.

Og jeg er da også helt sikker på jeg vil få nogle slag over snuden, hen ad vejen, men det kan jeg håndter. 

Men hold da op der er mange ting i hovedet selvom man starter småt. :-)

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:23

Hej Rasmus, jeg synes det er fedt at du er ved at tage springet til at blive webshop ejer, men jeg vil blot gøre opmærksom på, at der er et kæmpe marked allerede som sælger covers til mobiler og andet. Personligt tror jeg, at du skal sælge noget lidt ud over det sædvanlige indenfor covers, hvis du rigtig skal slå igennem, blot hvad jeg tror.

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 19:00

Og du har så evig ret, der er rigtig mange om fadet. Jeg håber på at kunne komme lidt ind på det, da jeg har en varer ingen andre sælger i DK. 

Det er nok også derfor jeg ikke satser 10-20kilo på sagen, og starter ud med det jeg selv personligt kan undvære. 

Men tak for ryg-klappet. :-)

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 19:04

Super! Så er jeg mere tryg :-).

- Så lidt da!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:54

Jeg startede også selv kun med at bruge 1500 kr på varer jeg købte hjem. Jeg solgt så via Facebook, indtil jeg havde råd til min egen webshop. Det var i øvrigt først da jeg fik dankort betaling, at der kom gan i ordrene.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)