Hejsa alle sammmen. Jeg er ny herinde, og kømperlidt med at skulle overskue det at få et CVR nummer... Det er gratis ikke? Og hvad kræver de så for at man er cvr registreret?? PLUS Hvordan forholder man sig moms afregningen... Meget dumt spørgsmål, hvordan blir det registreret... er det afregning pr måned til skat, eller??? På forhånd tak :-) P.s. jeg har i sinde at starte et smykkefirma op med 3D printede smykker.... |
Du kan købe min ebog om personlig virksomhed som har det med regnskabspligt og moms osv med her https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 og det er gratis at få CVR men du skal jo overholde de pligter omkring regnskab som er vist i bogen - også selv om du vælger PMV (også med) som er uden moms
Du kan også sælge uden virksomhed/cvr men regnskabskrav og pligt til at indberette til skat er helt samme sag - du kan også høre kommunens erhvervsafdeling hvornår der er gratis kursus fra skat i dit område - uanset hvad - sæt dig ordentligt ind i tingene, så du ikke pludseligt står med problemer op til halsen - Det er ikke så vanskeligt, men sætter man sig ikke ind i regler for regnskab, CVR og moms osv - så er det klart man kan køre galt
vh John Hannover