Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR registrering og moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammmen.

Jeg er ny herinde, og kømperlidt med at skulle overskue det at få et CVR nummer...

Det er gratis ikke?

Og hvad kræver de så for at man er cvr registreret??

PLUS

Hvordan forholder man sig moms afregningen... Meget dumt spørgsmål, hvordan blir det registreret... er det afregning pr måned til skat, eller???

På forhånd tak :-)

P.s. jeg har i sinde at starte et smykkefirma op med 3D printede smykker....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49

Du kan købe min ebog om personlig virksomhed som har det med regnskabspligt og moms osv med her https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 og det er gratis at få CVR men du skal jo overholde de pligter omkring regnskab som er vist i bogen - også selv om du vælger PMV (også med) som er uden moms

Du kan også sælge uden virksomhed/cvr men regnskabskrav og pligt til at indberette til skat er helt samme sag - du kan også høre kommunens erhvervsafdeling hvornår der er gratis kursus fra skat i dit område - uanset hvad - sæt dig ordentligt ind i tingene, så du ikke pludseligt står med problemer op til halsen - Det er ikke så vanskeligt, men sætter man sig ikke ind i regler for regnskab, CVR og moms osv - så er det klart man kan køre galt

vh John Hannover

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 01:28

RockRocks:

Hejsa alle sammmen.

Jeg er ny herinde, og kømperlidt med at skulle overskue det at få et CVR nummer...

Det er gratis ikke?

Og hvad kræver de så for at man er cvr registreret??

PLUS

Hvordan forholder man sig moms afregningen... Meget dumt spørgsmål, hvordan blir det registreret... er det afregning pr måned til skat, eller???

På forhånd tak :-)

P.s. jeg har i sinde at starte et smykkefirma op med 3D printede smykker....

Hej for at få et momsnummer (cvr nr) skal du være uden glæd til det offentlige, og ja det er gratis at et momsnummer cvr nr.

Og momsen skal betales, hver måned, engang i kvartalet eller ½ årligt alt efter omsætningens størrelse.

Og det er ikke som i Tyskland hvor vi har vores virksomhed, E-væsker fordi at her skal vi betale hver 2. måned, altså momsen     

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 07:34

@John Hannover
Kommer dine bøger ikke som "almindelige" bøger. Har lidt udfordringer med at læse e-bøger. Syntes også det er meget lettere at bruge en almindelig bog som opslagsværk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39

jeg har det som dig - kan også bedre li alm bøger. men det koster at udgive, og trods det, at de faktisk ligger nr 1 og 2 på Saxo bestsellerliste over E bøger, så blir det nok kun e bog fremover

Så kan jeg lige nappe de fordele der faktisk er, nemlig at de ikke fylder OG at man kan bruge søgefunktionen med ctrl.F og søge sig rundt til alle de ord man måske som opslag lige har spørgsmål til, det er lidt tungere i en bogversion, men ja - jeg holder også af bøger.

Vil sige formaet er superlet på specielt tablets og læseplader - og måske lidt besværligere på alm computer- Filen kan gemmes og åbnes fra tablet eller computer helt som man vil fra samme sted

nr 1 på saxo under erhverv https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 og nr 2 på samme https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

hvem ved måske en dag jeg finder ud af at få dem på papir. Jeg ved man kan lave en masse opsætning om og ny for/bagside, og så kan de udgives som print on demand - det burde jeg teste om jeg kan finde ud af, for så kan man bestile dem som bog der laves bestilling for bestilling fra forlaget

Jeg ved bare ikke om jeg har IT styrke nok

vh John Hannover

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Nov 12
Fra  Medianaut Skrevet kl. 16:50

Det er som udgangspunkt gratis at få et CVR nummer, men du skal selvfølgelig lige sætte dig ind i hvilke krav der er til dig, når du har sådan et. Nu tænker jeg på krav til regnskab og bilag osv.

Med hensyn til moms, så behøver du ikke momsregistrere dig før du har en omsætning på 50.000 kr inden for en 12 måneders periode. Er der potentiale til at omsætte på mere end 50.000, vil jeg dog anbefale dig at blive momsregistreret med det samme.

Momsen afregnes via Skats hjemmeside en gang om måneden, en gang i kvartalet eller en gang hvert halve år, alt afhængig hvor meget du omsætter for.

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 19:36

hvad hvis ens indtægt ikke er mere end de 50.000..

er der så stadig en masse papirer man skal udfylde og have styr på?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

RockRocks:

dit regnskab er det samme - bogføringsloven skal overholdes - alle bilag gemmes i 5 år - resultat opgives til skat i udvidet selvangivelse, men du hvis du ved din OMSÆTNING / SALG (ikke indtægt/fortjenese) vil forventes at komme over 50.000 kr på 12 mdr så skal du ikke ha momsregnskab med

I den bog jeg anbefalede dig kan du læse om PMV som er en lille virksomhed uden moms, hvor du får et CVR nr så kan vise sig nyttigt ved leverandører + evt betalingsløsninger og hvor de beholder samme CVR nr hvis du når frem til at ville momsregistreres

Du vil i alle fald kunne se om PMV i bogen - men jeg synes ikke du skal være så bange for regnskab - evt find en der kan hjælpe dig online med regnskab - bare sæt dig alt ind i tingene - så godt du kan , og overlad så evt regnskab til en anden

vh John Hannover

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:57

RockRocks:

Du skal stadig betale skat, det slipper du ikke for. Så regnskab, kommer du ikke udenom. Det er ikke så svært som det lyder, men nu ved jeg så heller ikke hvad du har tænkt dig at beskæftige dig med.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)