Hej Kennith... og alle andre. Jeg vil indskyde, at jeg er frisk på at sælge efter no-cure no-pay, altså 100% ren kommisionsbasis. Produkterne skal helst koste mindst 2.000 kr/stk og må gerne koste op til adskillige mill. Jo vanskeligere produkterne er at sælge jo mere interessant er det for mig. Hvis det er interessant, så skriv en mail og fortæl lidt om dit produkt. Så kan vi se, om vi ikke kan finde ud af at lave en god aftale Venlig hilsen, Christian |
Hejsa,
Jeg har været sælger i 11 år og er det stadig. Jeg vil da gerne lige komme med et par indskydelser:
1. Det er BESTEMT ikke nogen selvfølge at en dygtig sælger kommer med egen bil. Tværtimod vil jeg sige.
2. En dygtig sælger motiveres ikke kun ved høj løn. Tænk også på andre goder. En høj løn = Topskat :) Læs evt. i min blog om salg-motivation
3. Min tommelfingerregel: En sælger skal minimum omsætte 4 gange sin løn i DB. Så hvis DB er 200K ved salg på 400K, skal/vil han/hun have 50K i løn + diverse omkostninger som bil, pension, feriepenge, forsikringer etc.
4. Jeg tror ikke du får en sælger med masser af erfaring hvis du lover at han/hun kan tjene 35K om måneden inkl. provision og bonus. Tror jeg ikke, men jeg kan tage fejl.
Det var lige et par hurtige fra mig :)