Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal en god sælger have i løn? og hvor finder jeg ham/hende?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennith... og alle andre.

Jeg vil indskyde, at jeg er frisk på at sælge efter no-cure no-pay, altså 100% ren kommisionsbasis.

Produkterne skal helst koste mindst 2.000 kr/stk og må gerne koste op til adskillige mill.

Jo vanskeligere produkterne er at sælge jo mere interessant er det for mig.

Hvis det er interessant, så skriv en mail og fortæl lidt om dit produkt.

Så kan vi se, om vi ikke kan finde ud af at lave en god aftale Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:49

Hejsa,

Jeg har været sælger i 11 år og er det stadig. Jeg vil da gerne lige komme med et par indskydelser:

1. Det er BESTEMT ikke nogen selvfølge at en dygtig sælger kommer med egen bil. Tværtimod vil jeg sige.
2. En dygtig sælger motiveres ikke kun ved høj løn. Tænk også på andre goder. En høj løn = Topskat :) Læs evt. i min blog om salg-motivation
3. Min tommelfingerregel: En sælger skal minimum omsætte 4 gange sin løn i DB. Så hvis DB er 200K ved salg på 400K, skal/vil han/hun have 50K i løn + diverse omkostninger som bil, pension, feriepenge, forsikringer etc.
4. Jeg tror ikke du får en sælger med masser af erfaring hvis du lover at han/hun kan tjene 35K om måneden inkl. provision og bonus. Tror jeg ikke, men jeg kan tage fejl.

Det var lige et par hurtige fra mig :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:50

Min erfaring er at en løn på 35.000 modsvarere en omsætning på 4. mio med, og dette og ligeså vigtig som omsætningen, en dækningsgrad der er 60-62%. Heri ligger firmabil.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 21:58

Jeg takker for jeres svar, Det er jo selvfølgelig lige så svært at svare præcist på som "hvad koster en bil?" Man får i nogen grad det man betaler for. Jeg har fået lidt input og vil arbejde videre med budgettet.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 23:38

Jeg har nu i gennem, mange år arbejdet med salg. Både som sælger, salgschef og virksomhedsejer. Da jeg selv er en god sælger, er jeg meget kritisk overfor mine sælgere - specielt i starten.

Jeg har oplevet disse som et vanskeligt folkefærd, fordi de næsten altid er gode til at sælge sig selv. :-) Men generelt er det vigtigt at se på referencer, og tjekke disse op. For der kan være en årsag til at de ønsker at skifte job. Snak med de tidligere arbejdsgivere, se om der er et hyppigt jobskifte, og hvorfor. 

Lønnen er et vigtigt punkt, og en sælger er desværre altid i frontline, for man kan direkte måle omsætningen på en god sælger kontra en dårlig sælger. Derudover skal de kunne li' at sælge dine produkter.

Gode sælgere kan næsten altid få job, men det er ikke sikkert at de kan sælge netop dit produkt. Nogle er meget forvente og skal have 50k plus bil, telefon, computer, etc etc. Generelt er det vigitigt at du sætter nogle mål, og hvis du er det mindste i tvivl, skal du droppe aftalen. Mange sælgere er gode til at trække tiden, med at kunden lige er ved at sige ja (de næste 3 måneder)

Jeg har haft held med at tage forholdsvis "grønne" kandidater og uddanne dem selv. Jeg har en sælger nu der har 18.000 i løn og provision baseret på omsætning. De første 50K giver ingen provision - de dækker de 18K. Derefter er det 15% af 50k - 100K og 20% over 100K per md. Det hænger sammen ved mig. Andre giver f.eks 2% af salget i provison, hvis der tale om salg af produkter med en lav DB men høj pris.

Det kan hurtigt blive dyrt at ansætte den forkerte sælger.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:48

En god sælger skal have en start løn på 25.000 - 28.000,- kr. i de første 3 mrd. Der efter skal der evalueres og en evt pensions ordning lægges oveni. Pensions ordning andrager ca, 8 % af lønnen.

Det er en god ide med en leaset bil samt selvfølgelig mobil telefon. Der kan opereres med bonus eller provision, nogle sælger arbejder godt med provision andre absolut ikke. Det er ikke et must med en bærbar pc, de fleste har en stationær pc hjemme, men det er jo et forhandlings grundlag.

Ligesom internet og fastnet også kan strikkes ind i en lønpakke.

Hvor du søger er en anden sag. Jeg har gode erfaring med netværk og annoncering, dog har jeg er kendt efter nogle fejltagelser at jeg ikke er god til at rekruttere så nu lader jeg et bureau om at lave tests på egnede ansøgere.

Anbefalinger er fine, men det er vigtigt at du finder den rette sælger med DRIVE og så er det utrolig vigtig at kemi'en passer.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:30

jeg er selv sælger og jeg kunne godt finde på at tage et salgs job på ren pro

det hele afhænger af om jeg kan lide produktet og om pro er atraktiv

og om pro bliver lavet om til fast løn.

for jeg er ikke intreseret i at først få en fed pro  og når så man har fået noget op og køre så bliver det hele lavet om til fast løn hvor man ikke har de samme løn udsigter

håber i kunne forstå mit synspunkt

venlig hilsen jannik seehusen  

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:49

Hej Christian

Vi er en online billedebank NIMA Stock.com som sælger stock billeder til både ind- og udland

Vi leder pt efter en freelance sælger der kan styrke salget i DK (med mulighed for udvidelse)

Se mere på www.nimastock.com og skriv mere om dig selv, hvis det har interesse

På forhånd tak

Signe Roderik Abel

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:42

Hej Signe

Jeg er bange for, at kommaet på priserne har flyttet sig 3 pladser til højre i forhold til andre billeddatabaser.

1 plads kan forsvares med, at det er unikke skandinaviske billeder; men 3 pladser kan jeg slet ikke følge.

Så den er jeg desværre ikke med på.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:08

Hvad en sælger skal have i løn, er meget branche relateret, og kommer an på sælgerens kvalifikationer og erfaring.

Løn og krav til en sælger er som regel proportional, og som det er nævnt tidligere i tråden, er der altid job til de dygtige sælgere.

Så til spørgsmålet om hvad en sælger skal have i løn, er svaret: hvad vil du give og hvilke krav vil du stille til den løn.

Stil Krav til sælgeren om dokumentation for tidligere opnåede resultater. Brug evt. en rekruteringsagent der har speciale med at finde folk der passer til jobbet.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)