Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Kan i hjælpe mig da jeg pludselig er faldet 60% i indtægter hos Google Adsense.

Det mystiske er at der er flere besøgende, så det er ikke fordi besøgende er faldet.

Det virker som om det er Google der gør noget imod en og man kan intet gøre.

Har prøvet at skrive til dem men man får ikke et klart svar hvad der er galt. Det er nærmest en gætte leg, at man skal finde årsagen til problemet.

Det er møg fustrende...er der en der kan hjælpe mig på vej?

Den der er dalet inde i Adsense kontoen er "Synlighed for Aktiv visning" bemærk jeg har intet ændret i systemet, hverken layoutet, koder etc. 

Faldet sket fra midten af marts og frem til nu.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 15:57

Det kan der være mange årsager til. Du skal lave en analyse udfra de nøgletal du har i Google Adsense.

Generelt er det normalt at indtægterne kan svinge meget af flere årsager:

- det kan være prisen pr. Klik er faldet, måske fordi der er færre der byder på reklamer på din side
- det kan være der er kommet en ny gruppe besøgende som ikke klikker så meget
- osv.

Hvis siden er meget ny er det også meget normalt at det svinger i indtægter.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 25. Nov 13
Skrevet kl. 16:05

Hej Andreas 

Tak for beskeden. 

Hvilke tal skal jeg først kikke på for at kunne analysere problemet.

Faktisk er klikprisen blevet højere men antal klik er dalet meget lidt. Så det går ud på et.

Har været der i en længere periode og den har faktisk være meget stabil lige siden start men fik et godt huk nedad i midten af marts.

Hvad vil du anbefale jeg skal gøre herfra?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:18

Hvis du siger at din indtjening er faldet 60% men antal visninger steget, må det jo enten være fordi klikprisen er faldet eller antal klik er faldet. Her siger du så det er antallet af kliks.

Så skal du kombineret med Google Analytics analysere hvordan det kan være. Er det en ny type besøgende? Er det sociale besøg det er faldet? Er det nye sider der bliver besøgt - sider der måske ikke lokker så mange til at klikke?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 25. Nov 13
Skrevet kl. 16:30

Det der er meget spøgs det er at der er ca. fx 5000 besøgende pr. dag. og de klikker 286 klik på en dag. Nu er der 7000 besøgende og de klikker nu 150 pr dag hvilket slet ikke giver nogle mening.

Det virker som om Google laver noget fusk med systemet. Den kan jo ikke bare falde 60% fra den ene dag til den anden.

Husk på klikprisen er jo blevet højere end før, så for mig virker det som om Google ikke rigtig er til at stole på.

Er der nogle eksperter på området man kan henvende sig til? Er du en af dem? Så kan gå ens sag igennem?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:52

Jeg tror ikke du skal regne med at det er Google der snyder. Nogle af deres regler kan synes uretfærdige men de er fuldstændig åbne omkring dem.

Jeg har desværre ikke for tiden selv tid til at hjælpe med det men måske der er andre?

Er siden ny eller meget gammel? Hvilket tema har siden? Den CTR du har haft kan i hvert fald for nogle typer af sider også have været lidt usædvanligt højt.

Tilmeldt 25. Nov 13
Skrevet kl. 16:59

Siden med adsensene på er ca 6 måneder og temaet er blandet køb af diverse produkter som ikke er sæsonbetonet. Er det bedre at skifte til affiliate? 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:03

Hvis siden er 6 måneder gammel (altså fra omkring 1. december) og den peakede i marts, vil jeg faktisk sige at den er lige lovlig ung nok til at kunne konkludere at det peak du så i marts er steady state. Man har altid en tendens til helst at ville foretrække at steady state er der hvor peaket er højest, men det er ikke altid sikkert. 

Hvis det handler om produkter, kan affiliate godt være en god ide, men det bør selvfølgelig testes hvad der er bedst. Det er også vigtigt at understrege at affiliate kræver mere vedligeholdelse end adsense - til gengæld får man ofte en bedre betaling af adsense. 

Hvordan har du skaffet trafik til siden? Er det rent organisk eller er det også socialt? Har du anvendt linkbuilding? Især social trafik kan nogen gange have en tendens til at peake hurtigt og falde hurtigt igen (hvis det ikke vedligeholdes). Kvaliteten af det linkbuilding du har anvendt kan også have betydning for hvilken type besøgende du får og dermed om de er klikparate. 

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 20:04

Min erfaring med adsense sider er, at man skal tage højde, for vejret, weekender, helligdage, ferier, store begivenheder, da de alle spiller ind på adsense omsætningen. Fx oplever jeg tit højere omsætningen den første halvdel af måneden og i takt med, det bliver længere og længere ind på måneden, falder omsætningen.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:09

jobberway:

Min erfaring med adsense sider er, at man skal tage højde, for vejret, weekender, helligdage, ferier, store begivenheder, da de alle spiller ind på adsense omsætningen. Fx oplever jeg tit højere omsætningen den første halvdel af måneden og i takt med, det bliver længere og længere ind på måneden, falder omsætningen.

Det er jeg helt enig i, der er mange faktorer som indtjeningen afhænger af - og virkeligheden kan man sige at det kan være svært at kunne konkludere en trend efter 3 måneder for et site. Mange faktorer kan sagtens ændre sig - faktorer man ikke kendte til.

Jeg har f.eks. nogle sider der konsekvent kun giver 50% besøgende hver weekend - formentlig fordi den type site er af faglig type som mange mere anvender i hverdage.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)