Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afiliate markedføring - Hvordan, hvor, CVR og hvad med moms? - er en ROOKIE - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er en ung fyr på 25 der endelig vil tage handling og tjene mine penge online.

Afiliate markedsføring - har læst,læst og læst... Men jeg forstår ikke 100% konceptet.

Hvordan fungere dette? gerne en forklaring. Ikke et link til en forvirrende forklaring.
 - kan forstå at man tilmelder sig f.eks. et netværk, og tager så en opgave/et job til sig og så skal man markedsføre det, sprede budskabet ved linkshjemmeside,blog,facebook eller google-ads f.eks. men forstår ikke: Laver man selv reklamerne? eller får man noget foræret som skal spredes ud de rigtige steder?
og tæller det som et job? altså skal jeg betale skat og tilmelde bikort,hovedkort?
SKAL jeg have et CVR nr. og momsregistreres? altså med forudsætning at jeg da forhåbentlig kan komme op på over 50.000 kr. årligt.
For ens løn/provision man modtager fra et afiliate netværk tæller det som et køb eller salg af ydelse? (sorry min uvidenhed, skulle have lyttet bedre efter i erhvervsøkonomi)

OG hvis man er dagpenge modtager, og først kun lige skal igang med afiliate markedsføring og pengene fra ens netværk som ankommer når måneden er slut, skal vel så i følge min logik på et bikort f.eks. så læste jeg at man som FIRMA må gøre dette i 78 uger efter nogle regler på dagpenge.

MEN hvis jeg som privat person, tjener penge ind på afiliate markedsføring er det jo en indkomst hvor jeg er "Ansat" hos det netværk? eller er jeg ansat hos dem hvis annonce jeg skal sprede? og det må vel så tælle som at jeg har et deltidsjob??? uden en ansættelses kontrakt ?

i bund og grund spørger jeg faktisk: Hvad gør i andre ? hvilket skattekort? hvad gør i med moms ? en guide om hvordan man gør fra start til slut så man ikke kommer i klemme, hos hverken skattefar eller bryder nogle regler eller love?

Og hvilke medier bruger i mest? hvad bruger i af penge til markedsføring kontra det i regner med at vinde hjem.

Jeg har nemlig aldrig selv mødt en afiliate side i mine google søgninger... har da set at bloggere har links og reklamer stående. 

så har i et job + i er online og laver afiliate markedføring, hvordan gør i så med skat og moms ?

MVH Bjørn H. Petersen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Et affiliatesite er en formidler imellem dig og en mand der sælger et produkt. Han ejer f.eks pokemonkort.dk og vil gerne sælge nogle kort. Han sælger en kasse med kort for 100 kroner.

Han smider så et beløb til f.eks partner-ads.dk (affiliateprogram), opretter nogle bannere og skriver lidt om, hvad en annoncør må opg hvad han ikke må.

Som annoncør accepterer du så opgaven, finder et banner der passer dig og sætter det på dit site (igennem html/javascript - kode).

Når en bruger på din hjemmeside klikker på banneret og foretager et køb på webshoppen du reklamerer for, krediteres du med f.eks 10% af de 100 kroner ordren lyder på = 10 kroner. Derudover går 25% procent oven i dette beløb til affiliatenetværket, således at ejeren af pokemonkort.dk, kommer af med 12,5 krone til partner-ads, du får 10 og netværket for 2,5 kroner.

Ift. skat skal det registreres som B-indkomst og såfremt du (lidt optimistisk - men okay) forventer at have en omsætning på 50.000 kroner indenfor pågældende regnskabsår, skal/bør du anskaffe dig et fint CVR nummer.

-Du er ikke ansat af partner-ads eller andre affiliatenetværker. De sender dig nogle penge, som du selv skal opgive informationer om til skattefar.

-Markedsføring bør ikke koste penge, men være baseret på SEO, sociale medier og lignende "gratis" markedsføring. Er man dygtig, er der dog også betalte muligheder - dog bør du måske lige få styr på, hvad der funker først :)

Helle og Løkke :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Start med at læse lidt på http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Bjørn H. Petersen:
MEN hvis jeg som privat person, tjener penge ind på afiliate markedsføring er det jo en indkomst hvor jeg er "Ansat" hos det netværk? eller er jeg ansat hos dem hvis annonce jeg skal sprede? og det må vel så tælle som at jeg har et deltidsjob??? uden en ansættelses kontrakt ?

Du kan aldrig blive ansat. Du driver virksomhed, skal lave regnskab og vil blive beskattet af dit overskud. Eventuelt som b-skat hvis du ikke forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. på hinanden følgende 12 måneder (følger ikke regnskabs-/skatteåret).

Gratis regnskabsprogramhttps://dinero.dk/

Bjørn H. Petersen:
i bund og grund spørger jeg faktisk: Hvad gør i andre ? hvilket skattekort? hvad gør i med moms ? en guide om hvordan man gør fra start til slut så man ikke kommer i klemme, hos hverken skattefar eller bryder nogle regler eller love?
 

Det er som regel det mest fornuftigt at starte en enkeltmandsvirksomhed, da der flere udgifter ved at drive virksomheden i selskabsform (IVS, ApS, A/S). F.eks. stiftelseomkostninger, arbejdsskadeforsikring og krav til kapital.

Bjørn H. Petersen:
Og hvilke medier bruger i mest? hvad bruger i af penge til markedsføring kontra det i regner med at vinde hjem.

Jeg laver en hjemmeside og arbejder med SEO og supplerer med en facebookside.

Man kan også benytte facebook reklamer og google adwords, men her er det meget vigtigt at holde klikprisen meget lav, da det ellers ikke kan betale sig.

Bjørn H. Petersen:
så har i et job + i er online og laver afiliate markedføring, hvordan gør i så med skat og moms ?

Det er en god idé at få din arbejdsgivers samtykke inden du starter selvstændig virksomhed.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen :
Tusind tak for de gode let forståelige svar :-) det skal jeg prøve snarest !! F.eks. partner-ads.
og bruge evt. Google ads eller Facebook nok til at starte med.
selv om det koster lidt at bruge.

Men okay så det tæller ikke rigtigt som et arbejde? ? Så min akasse kan vel ikke punke mig med det. Og såfremt jeg betaler b skat af mine tjente penge f.eks. hver måned. Så er skat fuldt tilfredse kan jeg forstå.

Glæder mig til at prøve afiliate markedsføring.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Moneda:
Tak for dine gode svar :-) kan forstå at det er bedst at starte med at få et cvr nr og et firma navn og bruge dinero.
Men ja har en del mere at skulle læse og forstå :-)

Men hvis jeg tager en opgave/job på partner ads. Og er heldig og tjener 500 kr. Og betaler b skat af dem.
Vil min akasse så mon se det som jeg har arbejde? Og straffe mig?
Tænker at snakke med fagforeningen men er spændt på om de kan svare på det.

Til sidst : hvad ville du selv Gøre? Som en nystartet. Ville du lave egen website pr. Emne man vil sælge? Eller ville du lave en masse reklamer for produkterne på Google ads og Facebook ads og som sagt holde klik prisen nede.

Og kan man lave gratis websites nogle steder. Eller vil det altid koste lidt med et domæne og host.

Mvh Bjørn H Petersen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekstremt meget inde i A-kasser, men formodentlig er det ligegyldigt om du betaler A eller B-skat. At lave affiliate svarer jo praktisk taget til at du går ud og gør sommerhuse rene i en sommerferie og så får 20.000 kroner for det - mon ikke a-kassen punker dig for det? ;) Dog skal det siges at affiliate - specielt med fokus på SEO - er langtidssigtet, hvormed du forhåbentlig har et arbejde inden da ;)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn

Jeg har lige sendt dig en besked her på Amino. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn H. Petersen:
Men okay så det tæller ikke rigtigt som et arbejde? ? Så min akasse kan vel ikke punke mig med det. Og såfremt jeg betaler b skat af mine tjente penge f.eks. hver måned. Så er skat fuldt tilfredse kan jeg forstå.
det må du høre din a-kasse om. Så længe du gør det uden at skulle ha CVR fordi du IKKE forventer at kommer over 50.000 kr i salg på enhver 12 mdr periode - så tror jeg du får helt OK

Hvis du skal ha CVR, så vil de formentlig kræve at det er kontrollabelt hvad du bruger af timer og tjener, og det bør kunne klares fint, og så får du formentlig OK for at drive CVR som bibeskæftigelse - som så nedsætter dagpenge periode til 78 uger og med modregning af al indtjening læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html og uanset hvad - tal med din a-kasse

Hvad skat angår, så skal du opgive din fortjeneste (tæt på omsætningen ofte ved affiliate) - i rubrik 15 hvis du ikke har CVR og i udvidet selvangivelse (rubrik 11 med mere) hvis du har CVR nummer

Læs evt mere om PERSONLIG VIRKSOMHED MED STIFTELSE og alt muligt andet inkl. hvordan man beskattes osv i min E-bog så du er bedst muligt forberede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Jeg står netop og skal ud som arbejdsløs på dagpenge, hvor jeg har selvstændig bibeskæftigelse.
Min a-kasse modregner ikke indtjening - De modregner de antal timer jeg bruger i min virksomhed - Hvilket jeg kan holde på et meget lille niveau. - Til gengæld har indtjening ingen rolle i udregningen. Jeg kan tjene millioner og stadig være på dagpenge, så længe jeg overholder reglerne for selvstændig bibeskæftigelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

OK tak - jeg troede faktisk også kroner var med - men det virker jo til det kun er timer - men lyder jo fint i alle fald i forhold til bibeskæftigelse og den nedsatte dagpenge periode. Tak for orienteringen  Det lyder dog ikke som en standard. det er standard hvis der er såkaldt kontrolleret arbejdstid = f.eks. en arbejdsgiver ved supplerende dagpenge. ellers er standard, at man anvender indtjening og deler den med en faktor for at finde timetal

se ex http://www.danskmetal.dk/A-kasse/Alt%20om%20dagpenge/Fradrag%20i%20dagpengene.aspx   med CITAT 

Hvis din arbejdstid kan kontrolleres af arbejdsgiveren, vil du som udgangspunkt blive modregnet 1 time i dagpengene for hver time, du arbejder. Din arbejdstid kan som udgangspunkt kontrolleres af din arbejdsgiver, hvis du udfører dit arbejde på et bestemt sted, der er anvist af din arbejdsgiver, og du får løn for et bestemt antal timer.  Hvis du ikke får løn for et bestemt antal timer, men for at udføre en opgave, anses din arbejdstid for ukontrollabel.

A-kassen skal så omregne din indtægt til timer, hvis arbejdsgiveren ikke kan kontrollere din arbejdstid. Det er så de omregnede timer, som skal trækkes fra i dagpengene i stedet for de faktiske timer.

A-kassen omregner din indtægt til timer med omregningssatsen. Omregningssatsen er en sats, der fastsættes af Arbejdsmarkedsstyrelsen én gang årligt. Alle a-kasser bruger samme omregningssats. Omregningssatsen er i 2014 på 217,03 kr. pr. time.

men ved såkaldt kontrolleret indtjening - er det kun timer som regnes mod (ilfg de a kasser jeg lige kan finde)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)