Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer vedr. drift af fysisk butik samt webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rødvig Stevns
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Superporten.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jer er en erfaren selvstændig konsulent, som nu ønsker at starte min egen butik samt webshop, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge mht "kasseapparat".

Selve den fysiske butik skal også være lager, for mine varer til webshoppen. Dvs. jeg skal kun drive et firma.

Der hvor jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, er selve bogføringen via indgående ordre i butik og webshop. Der skal selvfølgelig være en betalingsterminal i butikken til kort (Dankort/Visa/Master o.s.v.) På webshoppen vil der være adgang med de samme betalingskort.

Jeg er så i gang med at undersøge om hvad for et regnskabsprogram jeg skal benytte. Da jeg skal have lagerstyring er det jo udelukket med Billy samt Dinero, så har så kig på e-conomic, som kan det hele, men er der et andet program i kan anbefale ? - Jeg har en test i øjeblikke af e-conomic og det ser jo meget fint ud.

Jeg har i de sidste 10 år benyttet Summasumarum, som har været fint nok som konsulentprogram, men vil nu have et, som kan integreres med min webshop og som er nemt at bruge.

Mit næste spørgsmål er så, om jeg kan nøjes med en pc med e-conomic på eller om jeg skal have et decideret kasseapparat ?

Kom endelig med masser af bud Big Smile

Mvh

Per

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Mht. et kasseapparat, så kommer det an på dit behov. Det er muligt at klare sig uden.

Du kan fx oprette fakturaer i e-conomic og modtage kortbetalinger via iZettle-terminal, der registrerer betalingerne i dit e-conomic-regnskab, og du kan lave en kontantbetaling af en faktura, så den bliver bogført i en kasse eller banken.

Hvis du har en fysisk butik, hvor der kommer en del kunder i løbet af dagen, vil det være en fordel af få et kasseapparat, så du ikke skal logge på e-conomic og løbende bogføre. Med et kasseapparatsløsning kan du få en bonprinter, pengeskuffe, dankort-terminal m.m. med, så du nemt kan sælge nogle varer, udskrive bon og sidst på dagen få overført kasserapporten til e-conomic, klar til bogføring.

Vi har en del kasseapparatsløsninger, der kan forbindes til e-conomic, fx Sofier, der er iPad-baseret.

Så der er lidt at vælge i mellem, alt efter, hvad du har behov for. Du kan evt. prøve at kontakte nogle af udbyderne af kasseapparatsløsningerne for at høre mere om, hvad de kan tilbyde.

Jeg håber, at det var et bud, du kunne bruge til noget.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic

Fra Rødvig Stevns
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Superporten.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Tak for svar.

Jeg har kigget på en del kasseapparater via DBA og kan se at de har x-antal varegrupper/varenr. Jeg tænker at det vel vil være nemmest, med en scanner af varerne, da jeg nok skal have en del forskellige (måske flere hundrede) og jeg skal også have en korrekt lagerstyring, så jeg kan se konstant hvad mit varelager er på. Hvad styrer denne funktion ? - Jeg vil jo nødig løbe tør for varer og da størstedelen af mit varelager kommer fra Asien/Kina, er der jo en rimelig lang leveringstid.

Mvh

Per

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Amero har løst en tilsvarende udfordring for mange kunder. Der er flere forskellige måder at integrere tre systemer (web, e-conomic og kasse) på. Man kan også starte med et mindre opsæt og udvide det den dag, der bliver behov for det. Hvad der er bedst afhænger af, hvad du ønsker at opnå med din løsning. Hertil kommer valget af integrationer, da de selvsagt skal understøtte dine behov, så du skal være opmærksom på flowet af data og hvilken data, der integreres. Her er særligt integrationen til webshoppen vigtig... Har du eksempelvis brug for visning af variant-varer på webshoppen? Hvilket webshop-system er der tale om?

Læs mere her om vores pos system

Hvis du har tid og lyst, vil jeg eller en af mine kolleger meget gerne tage en snak med dig over telefonen. Vi rådgiver dagligt folk, som har eller vil starte en ny butik op. Det handler blot om at finde ud af hvad der er vigtigst for dig i en løsning. 

Du kan fange os på tlf. 77 34 34 80 eller læse mere omkring os på www.amero.dk

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

I e-conomics tillægsmodul Lager er der ikke nogen begrænsning på antal varegrupper/varenumre. Med lagermodulet kan du løbende følge med i, hvad du har på lager.

Der findes også webshops, hvor der er mulighed for et lagermodul.

e-conomic har ikke en scanningsløsning, der skal du høre nogle af vores app-partnere. Fx har itnvision udviklet et Warehouse Management System til e-conomic, hvor du kan registrere varer og lave ”lagerpluk” via en håndterminal. Måske det er noget for din forretning?

Venlig hilsen Tanja, e-conomic

Fra Give
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Homebotz Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

I stedet for at tænke i mange forskellige løsninger, hvorfor så ikke tænke i 1 samlet løsning til det hele?

Du skriver at du skal bruge et nyt regnskabsprogram fordi du skal have lagerstyring, og at du skal have kasseapparat til den fysiske butik og det hele skal trækkes fra det samme lager. hvis det hele bliver lavet i et samlet ERP system i stedet, så har du kun 1 ting der kan fejle, frem for de mange led du beskriver :)

Tør jeg spørge hvilken webshop du benytter? :)

--

Kasper

Fra Rødvig Stevns
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Superporten.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg bruger ikke nogen webshop endnu, derfor spørger jeg indtil hvad jeg evt. skal bruge for at drive både en fysisk butik samt en webshop.

Jeg har kigget på færdige løsninger hos Goldenplanet og dandomain, men ved ikke om det skal være hos dem.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi benytter DDD Retail kassesystem med integration op mod Dandomain.
Her styres 12 butikkers fysiske lager af DDD som peger på webshoppen, hvilket betyder at webshoppen hele tiden viser hvad vi har på lager i butikkerne og kunden har kan se str. farver osv. i webshoppen.

Vi har valgt IKKE at samle vores lagersystem med vores C5 system økonomisystem.

Jeg ville nok vælge at starte i det små for også at holde omkostningerne nede.

Få et simpelt lagersystem som du INDEN du vælger platform til din webshop, er sikker på kan integrerer.

Købe en simpel kasse og bare have webshoppen som en varegruppe (eller måske flere)

Som opstarter er der en ting du hele tiden skal have fokus på og det er dine omkostninger.

Fra Rødvig Stevns
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Superporten.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Tak for svar.

Ja jeg er klar over at jeg skal kigge på omkostningerne.

Jeg er dog også derhenne at jeg ikke har lyst til, at skulle bruge en masse timer, på mit kasse/lagersystem, det skulle helst være sådan at mine ordre fra webshoppen, opdaterer mit lager i butikken og omvendt, så jeg ikke risikerer at sælge samme vare to gange, og at jeg bliver påmindet om at der snart mangler varer, så jeg i god tid kan få bestilt nye.

Mit varelager vil formentlig ligge på måske et par hundrede varenumre til at starte med.

Jeg ønsker altså et mere eller mindre automatisk system. 

Jeg forstår ikke helt det du skriver mht. at "Købe en simpel kasse og bare have webshoppen som en varegruppe (eller måske flere)", det må du gerne forklarer nærmere ?

Mvh

Per

Fra Give
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Homebotz Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Du kan tage et kig på vores hjemmeside og se den komplette løsning vi kan tilbyde.

www.cherryweb.dk

Tag endelig fat i mig hvis det bare vækker den mindste interesse :)

--

Kasper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)