Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved salg af varer i Tyskland og derefter sende varerne til Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvordan er reglerne hvis jeg ønsker at starte en virksomhed (e-shop) hvor kunder vil have mulighed for at gå på en Dansk hjemmeside.
Købe Tysk varer omkring grænsen (det kunne være sodavand) 

Disse varer vil derefter blive sendt med et fragt firma til kunden i Danmark fra Tyskland.
Hvordan er reglerne på det område i forhold til moms, både overfor kunden men også overfor SKAT og mig.

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne er af H… til ;) - har selv leget lidt med idéen.  

Ang. moms skal du huske på, at betale moms når du sælger det.  
Du skal altså betale afgift lige så snart du sælger din sodavand videre til en kunde i DK. 

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1781319&vId=0 - her er lidt inspiration til videresalg ang. reglerne som PRIVAT person.


Af personlig erfaring kan jeg sige, at det ikke kan betale sig.. 
MED MINDRE du køber mængder som siger spar 2! 

Held og lykke med dit projekt :) 


Patrick 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg ikke tage varerne med hjem, men sende dem direkte.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

SMARTPIT:

Hvordan er reglerne på det område i forhold til moms, både overfor kunden men også overfor SKAT og mig.

Jeg går næsten ud fra du ønsker en relativt stor omsætning, da dit dækningsbidrag formentlig ikke er ret højt og omkostninger til husleje på et tysk lager. Ergo du skal momsregistres!
 
I og med du vil sende varerne fra Tyskland kræver det en momsregistrering i Tyskland. Også i forhold til toldbestemmelserne kræves det registrering i Tyskland, ellers kan du i hvert fald ikke sælge varer pålagt med forbrugsafgift (eksempelvis sodavand) og sende dem over grænsen til Danmark. Du må heller ikke selv stå for fragten over grænsen, uden at varerne skal afgiftsberigtiges i Danmark. 
En dansk hjemmeside er i sig selv ikke noget reelt problem i forhold til din tyske momsregistrering, men problemet opstår i forhold til dit ønske om at medvirke til fragten, da du kan komme ind under fjernsalgsreglerne og dermed også skulle momsregistrere dig i Danmark, hvilket vil give det yderligere problem i forhold til forbrugsafgift (uden at ligge hovedet på blokken, vil jeg tro der er dansk forbrugsafgift på salg gennem det danske momsnummer)
 
Umiddelbart er der mange hindringer i din model, i hvert fald for varer belagt med forbrugsafgift. 
 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)