Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til reklamer på nettet

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Well - Om det er bannere eller tekstannoncer som eksempelvist Google AdSense eller Yahoo Search Marketing er for så vidt ligemeget - det der er interessant for dig er, hvem skal sælge dem og hvad din endelige eCPM er - altså hvor meget du tjener pr sideeksponering.

Når dit site ikke er særligt stort er det smartest som jeg ser det at undgå udgifter til salgsomkostninger, så du kan bruge tid, kræfter og penge på at udvikle og vækste dit site. Derfor anbefaler jeg dig som tidligere nævnt at hoppe på eet af de netværk, der sørger for at vise de bannere der giver bedst ROI. Mig bekendt er der kun to større operatører (for alle) i Danmark der tilbyder dette, nemlig Tradedoubler og Google AdSense.

Hvad der virker bedst handler utroligt meget om dit sites struktur og målgruppe. Jo mere teksttungt dit site er, jo mere taler for AdSense og jo mere grafisk/visuelt dit site er, jo mere taler for TradeDoubler. Men du kan jo først prøve den ene service og bagefter den anden i eksempelvist 14 dage hver og så se, hvad der har givet dig den bedste eCPM (effektive pris pr tusind visninger).

Alternativt kan du prøve at finde nogen relevante sponsorer som betaler en fast pris i en given periode for nogen faste placeringer. Her skal du så ikke fokusere på pris pr eksponering eller effekt, så meget som på brandingværdien. Måske kan du også give dem noget synergi ved at integrere produkter fra dem i servicen eller måske bruge deres ting i konkurrencer.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:54

I stedet for at diskutere om bannerannoncer giver noget eller ej, er det så ikke meget bedre at prøve sig frem og selv finde ud af det? Jeg hælder selv til at bannerannoncer giver noget ( ihvert fald for nogle), ellers ville de vel ikke blive vist nogle steder, se. fx. her på amino. Så at udelukke dem på forhånd mener jeg er forfejlet.

Kør en måned (eller hvad der nu skal til) med bannerannoncer og Adsense og sammenlign eCPM, så ved du hvad der virker for dig og din specifikke side. Hvis du sætter det ordentligt op, finder du endda ud af hvilke sider og placeringer der virker for den ene metode og hvilke der gør for den anden. Det kunne sagtens tænkes at en underside virker bedst med et banner og en anden med adsense.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 11:10

enandenvej.dk:

Kør en måned (eller hvad der nu skal til) med bannerannoncer og Adsense og sammenlign eCPM, så ved du hvad der virker for dig og din specifikke side. Hvis du sætter det ordentligt op, finder du endda ud af hvilke sider og placeringer der virker for den ene metode og hvilke der gør for den anden. Det kunne sagtens tænkes at en underside virker bedst med et banner og en anden med adsense.

/martin

Enig ! :-)

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:02
Sebastian Engelbrecht:

enandenvej.dk:

/martin

Enig ! :-)

Så har jeg bare et spørgsmål. Det er hvordan man får en bannerreklame ind på sin side, hvis det ikke skal være ved brug af Tradedoubler eller AdSense?

Sebastian Engelbrecht:

Well - Om det er bannere eller tekstannoncer som eksempelvist Google AdSense eller Yahoo Search Marketing er for så vidt ligemeget - det der er interessant for dig er, hvem skal sælge dem og hvad din endelige eCPM er - altså hvor meget du tjener pr sideeksponering.

Når dit site ikke er særligt stort er det smartest som jeg ser det at undgå udgifter til salgsomkostninger, så du kan bruge tid, kræfter og penge på at udvikle og vækste dit site. Derfor anbefaler jeg dig som tidligere nævnt at hoppe på eet af de netværk, der sørger for at vise de bannere der giver bedst ROI. Mig bekendt er der kun to større operatører (for alle) i Danmark der tilbyder dette, nemlig Tradedoubler og Google AdSense.

Hvad der virker bedst handler utroligt meget om dit sites struktur og målgruppe. Jo mere teksttungt dit site er, jo mere taler for AdSense og jo mere grafisk/visuelt dit site er, jo mere taler for TradeDoubler. Men du kan jo først prøve den ene service og bagefter den anden i eksempelvist 14 dage hver og så se, hvad der har givet dig den bedste eCPM (effektive pris pr tusind visninger).

Alternativt kan du prøve at finde nogen relevante sponsorer som betaler en fast pris i en given periode for nogen faste placeringer. Her skal du så ikke fokusere på pris pr eksponering eller effekt, så meget som på brandingværdien. Måske kan du også give dem noget synergi ved at integrere produkter fra dem i servicen eller måske bruge deres ting i konkurrencer.

Vi har en helt ny idé med vores site, og mener helt bestemt at idéen vil egne sig til toppen af danmarks 100 mest besøgte sider.
Hvis man går til en relevant sponsor, og får dem til at betale et fast beløb for en periode, er der så noget man skal være opmærksom på her?

Vores site vil både være grafisk, men det vil også have artikler.

Mange tak for jeres indlæg indtil videre!
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 18:47
Sikken en god dialog Smile Tillader mig at konkludere at I er bedst tjent med først at prøve og efterfølgende se hvad der ligger af omsætning til jer og om det er relevant at investere i sælgere. Google ASense eller Yahoo Search Marketing er gode at starte med og få noget erfaring. 
MarkP:
Hvis man går til en relevant sponsor, og får dem til at betale et fast beløb for en periode, er der så noget man skal være opmærksom på her?
Ja, masser. Og det kan måske være en idé for jer med en sponsor, men annoncøren/sponsoren vil vide HVAD HAN FÅR og HVAD HAN SKAL BETALE og så vil han sikkert gøre prisen variabel efter en række parametre, hvilket er helt fair. Jeg ville nok arbejde med en minimumspris (og evt. en maksimum pris). Så ved både du og annoncøren hvor I ligger rent prismæssigt. Vær specielt opmærksom på, om HVORDAN i opgør eventuelle variable parametre. Er det klik, visninger, besøg eller unikke besøg og skal de være alene eller kan der være flere sponsorer. Og jeg vil gøre perioden så kort som muligt, afhængig af hvor meget I skal have i kassen. Er jo surt at være bundet af en aftale ”i flere år” og det så viser sig, at I solgte for billigt.Håber det bringer jer videre.

DBH Mike 

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 20:12
Tak for svaret Mike.

Hvis nu man aftalte en pris med en sponsor/annoncør, hvor meget tror du så man kunne tvinge ud af ham for eksempelvis pr. bannervisning, hvis de nu havde et stort banner, og der var meget trafik på siden?

Jeg spørger fordi vi gerne vil vide hvor meget vi kan regne med, fordi vi skal ud og snakke med annoncører inden længe. Først vil vi bare gerne have noget af det basale på plads.

Hvis der er nogle her i tråden, der mener de har lyst til at hjælpe, er de også velkommen til at sende et personligt brev, så kan ideen nok også uddybes endnu mere.
Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 20:21

Med mindre det er meget kommercielt lukrativt indhold (eksempelvist en side om lån, flybilletter eller indretning af bolig) tror jeg I skal være glade for en CPM på 50 (altså 5 øre pr bannervisning). Derfor skal der en del trafik til, før det begynder at batte.

Desuden får du næppe en sponsor til at skrive en blancocheck - med andre ord, skal I nok lægge et loft ind i aftalen. Samtidigt er det stort set umuligt at sige hvad en sponsor er med på at give, når I ikke kan sige mere om sitet. Hvis 80% af trafikken er på profilvisninger og/eller debatsider er 50 for meget - er al trafikken på livsstilsstof eller artikellæsning kan I muligvis få mere.

Jeg har tidligere arbejdet på et ret stort netmedie, og hver gang vi lancerede et nyt produkt solgte vi altid sponsorater til en fixed pris for de første to-tre måneder. Det er ikke en uoverskuelig tidsperiode for hverken Jer eller en sponsor - og du undgår problematikken med at sælge det for billigt som tidligere nævnt.

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:34

Jeg er enig med SebastianYes

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 20:39
Sebastian, der lyder som om du har meget forstand på det. Er det sådan at jeg kan kontakte dig privat? Jeg vil nemlig meget gerne uddybe vores ide med sitet, så vi kan blive lidt mere specifikke ang. priser etc.

På forhånd tak.
Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 22:05

Ja, skriv bare en privatbesked :-)

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)