Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til reklamer på nettet

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for det hurtige svar.

Hvad hvis man så skifter boldgade og i stedet tænker på eksempelvis en hovedinvestor, der har en stor bannerreklame som på www.business.dk side?

Vores idé er bare så simpel at det er svært at gå i dybden her på Amino, uden at afsløre for meget. Så måske ville det være nemmere at snakke privat med en specialist på dette område? Er der nogen i denne tråd der selv/kender nogen, der virkelig kan deres kram?
Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Bannerreklamer er så godt som dødt.

Shit, det tror jeg de største danske sites bliver kede af at høre. De vil ganske givet savne de par hundrede millioner om året de i dag tjener på at sælge dem.

:-)

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Engelbrecht:

Mikael:

Bannerreklamer er så godt som dødt.

Shit, det tror jeg de største danske sites bliver kede af at høre. De vil ganske givet savne de par hundrede millioner om året de i dag tjener på at sælge dem.

:-)

I følge FDIM er det DR.dk - Krak.dk - og TV2.dk der har flest brugere lige pt.

DR.dk topper med 1,758,889 unikke brugere pr. måned mens Arto.dk topper med 732,914,881 sidevisninger på en måned

Taget i betragtning af at fænomenet "banner-blindness" må spille en MEGET STOR rolle på disse sites, og en okay CTR ligger på ca 2% har jeg meget svært ved at forestille mig, at de skulle kunne omsætte for flere hundrede mill om året.

Nu ved jeg ikke om de nævnte sites bruger cpm afregning men lad os bare sige at Arto gør....Lad os runde op til 800,000,000 visninger pr måned, og en cpm på 150,- det giver 1,200,000 kr pr måned = 14,400,000 kr pr år.

Det er mange penge.... Ja, men der er altså langt op til flere hundrede mill om året pr site.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en korrektion til mig selv Big Smile

CPM afregnes selvfølgelig pr unikke visning, og derfor kan antal visninger total ikke bruges.....Derfor er tallet langt langt lavere end i beregningen ovenfor, hvilket bare understreger min pointe.

Jeg vil dog gerne stadig se et bud på et dansk site der kan presterer en reklameindtjening på flere hundrede mill pr. år Wink

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

-Tommy-:

Lige en korrektion til mig selv Big Smile

CPM afregnes selvfølgelig pr unikke visning, og derfor kan antal visninger total ikke bruges.....Derfor er tallet langt langt lavere end i beregningen ovenfor, hvilket bare understreger min pointe.

Jeg vil dog gerne stadig se et bud på et dansk site der kan presterer en reklameindtjening på flere hundrede mill pr. år Wink

Tillad mig lige at korrigere dig. CPM afregnes pr visning og har intet med unikke brugere at gøre. Derudover er der en "lille" fejl i dit regnestykke:

-Tommy-:

....Lad os runde op til 800,000,000 visninger pr måned, og en cpm på 150,- det giver 1,200,000 kr pr måned = 14,400,000 kr pr år.

800 millioner eksponeringer til en cpm på 150 er kr. 120.000.000 (800.000.000 x 150 / 1.000). Det giver lidt over en milliard om året - altså lidt mere end de 1.200.000 kroner i dit regnestykke ;-)

Det er dog helt hen i vejret at forstille sig at Arto får den cpm - de er form. glade, hvis de kan realisere en eCPM 10 på deres inventory.

Men lad os for sjov tage et site som TV2, der kvalitativt har rimeligt godt indhold der efterspørges hos kunderne.

TV2 havde 136M eksponeringer i sidste måned TV2 har på de fleste sider kun eet banner, der betyder at de kan forlange en noget højere cpm for deres inventory end andre medier for en bannervisning (Eksempelvist har www.eb.dk 4-5 annoncer pr sidevisning). Så lad os lege at de har en eCPM på 30 på deres PI's når vi fraregner interne kampagner, og eksponeringer der er en del af en tv-annoncepakke, men heller ikke regner sideejerskaber, etc. med, hvor de åbner ekstra positioner.

136.000.000 x 30 / 1.000 = kr. 4.080.000 i bannerindtægt om måneden- Det er måske stadigt lidt højt, men lad os runde ned til omkring 3.500.000 om måneden så. Det giver 42.000.000 i rene bannerindtægter om måneden for TV2.dk

Hvis du så lige regner MSN, Jubii, JP/Politiken, BT/Berlingske, etc. med så vil jeg gætte på at vi er tættere på den halve milliard om året i bannersalg end på 100 millioner.

Banneret er skam ikke dødt - langtfra. Jeg ved godt at det er opfattelsen herinde, hvor de fleste - undertegnede inklusivt - bruger det meste af budgettetGoogle og andre ROI fokuserede medier.

Imidlertid er langt den største omsætning til marketing i mediebilledet (online som ofline) som bekendt ikke hverken ROI eller SEO baseret, men er traditionel display eller branding annoncering (printannoncer, outdoor, tvannoncering. etc.). Online display er et marked i enorm vækst lige nu, da den stjæler markedsandele fra alle disse og mange onlinemedier har faktisk slet ikke svært (mere) ved at (ud)sælge deres inventory på CPM baseret afregning.

Markedet har ændret sig meget over de sidste år hvor det bare er et par år siden at stort set alt annoncering i Danmark blev solgt som klik eller CPA. Også bannere.

 

 

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

>>Tillad mig lige at korrigere dig. CPM afregnes pr visning og har intet med unikke brugere at gøre.<<

 

Muligt jeg regnede forkert  Indifferent men betaling pr visning, er altså ikke det samme som pr sidevisning så vidt jeg ved.....?

Jeg har selv booket online kampagner til andre sites, og der har det ikke været tilfældet at få betaling hver gang en bruger opdaterer siden eller går til anden side med samme banner annoncer.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne tillade mig at omformulerede det så Smile

Bannerreklamer er så godt som dødt (hvis man ikke har et af Danmarks allerstørste sites).

Iøvrigt (og denne her er for min egen regning), så tror jeg at en stor del af indtægten på disse bannerreklamer går til at betale de mennesker der rent faktisk forsøger at sælge dem.

Der er dog EEN ting som jeg mener at bannerreklamer er fantastiske til og det er BRANDING. Men i forbindelse til denne tråd, så tvivler jeg på at der er ret mange virksomheder med de rette midler til branding, der vælger et helt nyt site som stedet at indsætte deres bannere Big Smile

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

-Tommy-:

Muligt jeg regnede forkert  Indifferent men betaling pr visning, er altså ikke det samme som pr sidevisning så vidt jeg ved.....?

Jeg har selv booket online kampagner til andre sites, og der har det ikke været tilfældet at få betaling hver gang en bruger opdaterer siden eller går til anden side med samme banner annoncer.

Nu kender jeg naturligvis ikke alle websites måde at afregne på, men jeg har i hvert fald ikke kendskab til nogen større danske sites der afregner i andet end "almindelige eksponeringer". Og her skal forstås at du går ind på www.eb.dk og "ser" 5 bannereksponeringer på den sidevisning. Reloader du siden får du fem bannere til. Er en annoncør uheldig at du ser hans reklame to gange er det trist for ham og han betaler samme pris for begge visninger.

Det er dog muligt at køre frekvens på bannerne de fleste steder så din kampagne max bliver vist X gange pr unik cookie, men det er ofte mod tillæg.

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Iøvrigt (og denne her er for min egen regning), så tror jeg at en stor del af indtægten på disse bannerreklamer går til at betale de mennesker der rent faktisk forsøger at sælge dem.

Klart at jo mindre dit site er, jo større salgsudgifter har du i forhold til indtægter. Gode bannersælgere er ikke ligefrem billige (men til gengæld er der heller ikke mange af dem). Mig bekendt har selv de største sites salgsomkostninger i nærheden af 20-30% af indtægterne, så det er naturligvis noget større end eksempelvist en industrivirksomhed. Et mindre site (uden for top 25 på FDIM) der eksempelvist "kun" omsætter en halv eller hel million om måneden i bannere har ganske givet salgsomkostninger i nærheden af de 50%

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Sebastian, hvis vi nu vender tilbage til det oprindelige spørgsmål og undlader at tale om mulighederne for top100 eller top1000 sites i Danmark, er du så stadig fortaler for bannere (og hvorfor)?

Min erfaring siger at man kommer til at bruge ALT for meget tid i forhold til udbyttet og at den tid kunne være brugt meget bedre til at udvikle sitet.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)